Najlepsze wyniki zanotowała Coca-Cola. Doniesienia medialne na temat tego koncernu miały największy zasięg, a ich wartość wyniosła 215 mln zł - podał Press-Service Monitoring Mediów, który opublikował we współpracy z miesięcznikiem Press 3. edycję badania "Top Marka". Coca-Cola postawiła na niezwykle medialną imprezę - Coke Live Music Festival. Poskutkowało to pozytywnymi publikacjami. Media interesowały się także akcjami społecznymi tej firmy: organizowaniem zawodów olimpijskich dla dzieci niepełnosprawnych, działaniami na rzecz ochrony środowiska czy zasobów wodnych Beskidów.
Czytaj też: Delecta sponsoruje drużynę siatkówki. A Piotr Gruszka robi wokół niej dużo szumu (wideo)
Delecta sposoruje siatkówkę. To się opłaca
Znakomite wyniki wizerunkowe w branży artykułów spożywczych zanotowała także Delecta, która straciła tylko jeden punkt do lidera (70 do 71 punktów). Nasz włocławski producent artykułów spożywczych zanotował (w porównaniu do ubiegłego roku) awans w rankingu o dwie pozycje. Na temat marki pojawiło się nawet więcej publikacji niż o Coca-Coli, ale miały one mniejszy zasięg. Delecta wiele zyskała na sponsoringu siatkarskiej drużyny Delecta Bydgoszcz.
Czyatj też: Właściciel Delecty nie odwoła się od decyzji zakazującej przejęcie marki Gellwe
Niedawno zapytaliśmy Piotra Sieńko, prezesa Delecty, co wpłynęło na decyzję o sponsorowaniu drużyny męskiej siatkówki i czy to się opłaca? Prezes odpowiedział: - Powody są dwa. Pierwszy to moja wielka miłość do tej dyscypliny sportu oraz wiara oparta na twardych danych, że ta inwestycja będzie się opłacać. A czy się opłaca? Prowadzę firmę, której oczywistym celem jest zarabianie pieniędzy. Dlatego też sponsoring jest inwestycją, która musi się zwracać. Tak też się dzieje w przypadku współpracy między Rieber Foods Polska, a Łuczniczką Bydgoszcz. Musimy mieć przekonanie, że inwestujemy właściwie!