https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wjechał w dzieci na przystanku. "Alkohol? Piłem już po wypadku"

TH, MAR
04.11.2019 wroclawpijak przystanek doprowadzenie do prokuratury wroclaw krzyki ulica powstancow slaskich proukratura pijak wjechal w przystanek autobusowy gazeta wroclawskatomasz holod / polska press
04.11.2019 wroclawpijak przystanek doprowadzenie do prokuratury wroclaw krzyki ulica powstancow slaskich proukratura pijak wjechal w przystanek autobusowy gazeta wroclawskatomasz holod / polska press Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Sławomir P., 37-letni kierowca forda, który w sobotę po pijanemu wjechał w ludzi stojących na przystanku autobusowym przy ul. Zaporoskiej we Wrocławiu został we wtorek aresztowany na trzy miesiące. We wtorek przez kilka godzin rozmawiał z nim prokurator. Mężczyzna usłyszał dwa zarzuty - narażenia trzech osób, w tym dwójki dzieci, na "bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu" oraz spowodowanie lekkich obrażeń ciała, a także jazdy bez uprawnień. Za pierwszy czyn grożą mu trzy lata więzienia, za drugi - dwa. Łącznie może więc trafić za kratki na pięć lat.

- Mężczyzna nie usłyszał zarzutu jazdy pod wpływem alkoholu, bo został zatrzymany kilka godzin po wypadku i przekonuje że pił alkohol już po zdarzeniu - mówi portalowi GazetaWroclawska.pl Justyna Pilarczyk z Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu. Prokuratura zleci biegłym przeprowadzenie ekspertyzy, która wykaże czy kierowca mógł pić alkohol przed wypadkiem.

Kierowca nie odpowie też za ucieczkę z miejsca wypadku, bo sobotnie zdarzenie formalnie wypadkiem nie było. Obrażenia rannych osób nie spowodowały konieczności pobytu w szpitalu dłużej niż siedem dni, a dopiero wówczas - z punktu widzenia kodeksu karnego - formalnie mamy do czynienia z wypadkiem.

Może się jeszcze okazać, że pogorszy się stan zdrowia któregoś z pokrzywdzonych dzieci. To też może wpłynąć na treść zarzutów i zagrożenie karą. Bo za spowodowanie wypadku z ciężkimi obrażeniami ciała i ucieczkę z miejsca zdarzenia mogłoby grozić nawet 12 lat więzienia.

Sławomir P. to osoba wiele razy karana. I to nie tylko za jazdę pod wpływem alkoholu. Był karany i odsiadywał wyroki m.in. za oszustwo i rozbój.

Przypomnijmy. W sobotę w południe mężczyzna potrącił stojące na przystanku trzy osoby, w tym dwójkę kilkuletnich dzieci, a potem uciekł. Na przystanku zgubił jednak tablice rejestracyjne. Samochód porzucił kilka ulic dalej. Po czterech godzinach był już w rękach policji. Miał 2,5 promila alkoholu w organizmie.

Szybko okazało się, że sprawca wypadku miał już wcześniej kłopoty z prawem. Jeździł samochodem po pijanemu, za co odebrano mu już prawo jazdy, a sąd wydawał zakazy prowadzenia samochodów. 37-latek się tym nie przejął i w sobotę znów usiadł za kółkiem.

We wtorek sąd aresztował Sławomira P. na trzy miesiące.

Wypadek we Wrocławiu. Samochód staranował przystanek. Ranne ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wypadki

Komentarze 216

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
Opole
5 listopada, 16:49, Reise nach Deutschland:

Kursa mac.Co to jest do kobylej paly...takie uhjowe tlumaczenie ...pilem po wypadku...toc to zwykly buc alkoholik i buc...no cóż jest orzyzwolenie na pijanstwo we eszysykich warstwach spolecznych...a niz się uda.. gardzę wami i taka sprawiedliwością

Szanujcie prawo, nie ustalacie nowych norm. Albo jest prawo, które szanujemy w obecnym kształcie, albo robimy samowolę pod publikę

R
Reise nach Deutschland

Burze to masz we łbie MŁOTKU...chyba nie masz nic do powiedzenia...lub bili cię w szkole £¥

R
Reise nach Deutschland
5 listopada, 12:37, aaa:

A to nie przypadkiem jakiś członek 'nowych elit' z ramienia prawych i sprawiedliwych? Tak po zachowaniu poznaję...

5 listopada, 12:50, ostatnio:

kryształowe, nowe elity kaczyńskiego w natarciu...

Naucz sie tluku keden z drugim ze od roku 40...46 rzadza te same łby i ich rodziny...

R
Reise nach Deutschland

Kursa mac.Co to jest do kobylej paly...takie uhjowe tlumaczenie ...pilem po wypadku...toc to zwykly buc alkoholik i buc...no cóż jest orzyzwolenie na pijanstwo we eszysykich warstwach spolecznych...a niz się uda.. gardzę wami i taka sprawiedliwością

G
Gość
5 listopada, 08:59, J23:

Zapuszkować recydywistę na długie lata - przynajmniej 12. To czy pił po czy przed wypadkiem przy wszystkich innych winach mała różnica. Sama ucieczka z miejsca zdarzenia to takie samo przewinienie jak jazda po pijanemu. O sądowym zakazie prowadzenia nie wspominając.

5 listopada, 11:08, Gość:

Ustawodawca uznał że kierujący może uciec z miejsca wypadku aby mówić że się napił puźniej dlatego przyjęto taka samą sankcje jak za ucieczkę po zabiciu jak i dla zabicia pod wpływem alkoholu.

Czy trzeźwa osoba jedzie pod prąd zaporoską? Czy wjezdza na najszerszy chodnik w melisie mający tam ponad 20 m i trafia prosto w przystanek? Czy trzeźwa osoba nie hamuje po skasowaniu słupka przystankowego tylko jedzie dalej w wiatę?

Czy na SkyTowerze i blokach oraz szkołach wzdłuż Gwiaździstej mało kamer aby wskazać jak się zataczał uciekając?

Dlaczego nie dopisano przestępstwa nieudzielenia pomocy po wypadku?

Dlatego, że uznano to za kolizję, a nie wypadek. Wypadek byłby, gdyby któryś z poszkodowanych wymagał hospitalizacji dłuższej niż 7 dni. Tym razem, nikt nie wymagał, ale jak tego Pana puszczą wolno, to może uda mu się następnym razem spowodować jednak wypadek...

G
Gość
5 listopada, 08:08, pracujący na takich jak on:

Wielokrotnie karany, kolejny osobnik przydatny społeczeństwu jak psi ch... Dużo jeszcze nierobów i patusów chodzi na wolności?

5 listopada, 8:38, Gość:

Nie mów tak o kwiecie narodu, pierwszym sorcie, ulubieńcu władzy. Tacy niedługo bed na szczycie, jako dyrektorzy obozów, ministrowie i sędziowie z maczetami...

5 listopada, 09:18, pracujący:

Raczej nie masz racji, w ZK 99% popiera opozycje.

5 listopada, 12:23, Gość:

Ten to na pewno żelazny narodowiec i wyznawca samotnego złośnika z Nowogrodzkiej...

A co mają wspólnego narodowcy z tą starą [wulgaryzm]ą z Nowogrodzkiej tumanie?

G
Gość
5 listopada, 11:49, cyrk:

Czyli rozumiem że można się nie zatrzymywać po kolizji drogowej i jechać dalej bez żadnych konsekwencji ?

Przykład idzie z góry. Przed rokiem pani sędzia tak zrobiła i sąd ją uniewinnił, bo zrobiła to nieumyślnie :))))

G
Gość
5 listopada, 12:37, aaa:

A to nie przypadkiem jakiś członek 'nowych elit' z ramienia prawych i sprawiedliwych? Tak po zachowaniu poznaję...

Dowód albo pomówienie, cymbale.

o
ostatnio
5 listopada, 12:37, aaa:

A to nie przypadkiem jakiś członek 'nowych elit' z ramienia prawych i sprawiedliwych? Tak po zachowaniu poznaję...

kryształowe, nowe elity kaczyńskiego w natarciu...

G
Gość

Tam byli tez dorosli, ale oczywiscie bachory ważniejsze.

a
aaa

A to nie przypadkiem jakiś członek 'nowych elit' z ramienia prawych i sprawiedliwych? Tak po zachowaniu poznaję...

G
Gość
5 listopada, 08:08, pracujący na takich jak on:

Wielokrotnie karany, kolejny osobnik przydatny społeczeństwu jak psi ch... Dużo jeszcze nierobów i patusów chodzi na wolności?

5 listopada, 8:38, Gość:

Nie mów tak o kwiecie narodu, pierwszym sorcie, ulubieńcu władzy. Tacy niedługo bed na szczycie, jako dyrektorzy obozów, ministrowie i sędziowie z maczetami...

5 listopada, 09:18, pracujący:

Raczej nie masz racji, w ZK 99% popiera opozycje.

5 listopada, 12:23, Gość:

Ten to na pewno żelazny narodowiec i wyznawca samotnego złośnika z Nowogrodzkiej...

Do piachu bandytę

G
Gość

A może bydlakowi sprawić porządny łomot i skazać na 20 lat pracy w kopalni uranu

G
Gość
5 listopada, 11:49, cyrk:

Czyli rozumiem że można się nie zatrzymywać po kolizji drogowej i jechać dalej bez żadnych konsekwencji ?

na to wygląda; o ile potrącone kilkuletnie dziecko spędzi w szpitalu tylko 6 dni.

G
Gość

swinia

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska