https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wolno tylko oglądać

Rozmawiała MAŁGORZATA GOŹDZIALSKA
Fot. TOMASZ KWIATKOWSKI
Rozmowa z Krystyną Watkowską, miejskim rzecznikiem praw konsumenta we Włocławku

     - Klientka hipermarketu "Kaufland" poskarżyła nam się, że została w tym sklepie zmuszona do kupienia towaru, który zaledwie oglądała. Ochrona sklepu zarzuciła jej bowiem, ze uszkodziła opakowanie. Czy Pani często spotyka się z takimi sprawami?
     - Nie, to nie zdarza się często. Są to raczej pojedyncze przypadki.
     - Proszę powiedzieć, jakie stanowisko zajmuje w tych kwestiach miejski rzecznik praw konsumenta?
     - Do czasu wyjaśnienia konkretnej sprawy, trudno mi powiedzieć, kto ma rację - klient czy sklep. Jeśli klient zniszczył opakowanie, to jest zobowiązany do naprawienia szkody. Szczegółowych przepisów regulujących te kwestie jednak nie ma.
     - Czy można jednak nazwać zniszczeniem opakowania otworzenie pudełka?
     - Jeśli klient opakowanie rozerwie, to jest to równoznaczne z utrata wartości towaru. Nie powinno się więc otwierać pudełek, zwłaszcza hermetycznie zamkniętych. Najlepiej poprosić o to obsługę - pracownik sklepu ma obowiązek zaprezentować towar i udzielić nam informacji. W niektórych hipermarketach są duże tablice, które przestrzegają przed rozpakowywaniem towarów i do tych ostrzeżeń powinniśmy się stosować. Pamiętajmy o tym, ze towar wolno nam oglądać, ale nie wolno go naruszyć.
     - Co jednak zrobić, jeśli ochrona wmawia nam, że uszkodziliśmy opakowanie, a tego nie zrobiliśmy? Czytelniczka, która zmuszona została do kupienia zapachów w "Kauflandzie" twierdzi, ze opakowania nie zniszczyła, a pomówiono ją o to, gdy po pół godzinie podeszła do kasy.
     - Sklep powinien nam udowodnić, że my to zrobiliśmy. Najlepiej od razu. Zarzuty nie mogą być bezpodstawne. Reakcja na to, ze ktoś niszczy opakowanie powinna być natychmiastowa.
     

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska