Pan Rafał założył konto w aplikacji randkowej zrejestrowanej w Irlandii. Chciał skorzystać z 3-dniowego okresu próbnego. Jak się okazało, aplikacja i strona internetowa uniemożliwiły mu odstąpienie od umowy.
- Hasło przestało być aktywne, a próby zmiany kończyły się komunikatem: ten link wygasł. Pan Rafał postanowił wówczas wysłać maila z informacją o odstąpieniu od umowy. Został on jednak pozostawiony bez odpowiedzi - mówi Joanna Izdebska z Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska.
Pan Rafał skontaktował się z ECK Polska, które przekazało sprawę do ECK Irlandia. Portal randkowy w odpowiedzi do ECK Irlandia zaznaczył, że odstąpienie od umowy musi się odbyć zgodnie z regulaminem. W tym wypadku jednak wina nie leżała po stronie konsumenta. Dzięki interwencji ECC-Net- Pan Rafał otrzymał zwrot pieniędzy wysokości 380 zł.
Gdzie szukać pomocy, gdy mamy problem z zagranicznym przedsiębiorcą?
To jedna z ostatnich, skutecznych interwencji Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska. To instytucja, która bezpłatnie pomaga konsumentom w rozwiązywaniu ich transgranicznych sporów z przedsiębiorcami w sposób pozasądowy. ECK Polska należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). Obejmuje ona 30 centrów we wszystkich 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej, a także Islandii, Norwegii i Wielkiej Brytanii.
Tak się skontaktujemy z ECK Polska:
- telefonicznie - 22 55 60 600, dyżury prawników od pn. do pt w godz.: 10-14,
- emailowo - [email protected],
- osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1 - od pn. do pt w godz.: 10-14.
Nie przegap
