https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zablokują drogi krajowe i sparaliżują ruch. Chcą obwodnicy w Inowrocławiu

Tekst i fot. Dominik Fijałkowski [email protected] 0 52 35722 33
Rok temu mieszkańcy Mątew samorzutnie zorganizowali protest (na zdjęciu). Przeciw inowrocławianom wyszła wtedy policja. Jak funkcjonariusze zachowają się teraz, gdy organizatorem blokad będzie prezydent Inowrocławia?
Rok temu mieszkańcy Mątew samorzutnie zorganizowali protest (na zdjęciu). Przeciw inowrocławianom wyszła wtedy policja. Jak funkcjonariusze zachowają się teraz, gdy organizatorem blokad będzie prezydent Inowrocławia?
- Postanowiliśmy zablokować drogi krajowe biegnące przez Inowrocław - mówi Ryszard Brejza, prezydent miasta. To protest przeciw odwlekaniu budowy obwodnicy miasta. Blokowane będą trzy ulice, przez które przebiegają trasy krajowe: Poznańska, Toruńska i Szosa Bydgoska.

Trzy trasy

Blokadę zaplanowano na 6 sierpnia na godz. 14.00. Protest polegać będzie na tym, że mieszkańcy "w kółko" będą chodzić po przejściach dla pieszych, uniemożliwiając ruch samochodów.

- Chcemy pokazać, ile aut mogłoby w tym czasie ominąć Inowrocław, jadąc obwodnicą. A zarazem, jak cicho będzie w mieście, gdy tak wiele pojazdów zostanie zatrzymanych - dodaje Brejza.
Władze Inowrocławia mogą liczyć na poparcie mieszkańców.

- Od wielu lat słyszę o obwodnicy dla miasta. Nie ma wątpliwości, że jest ona potrzebna. Dziwi mnie, że traktuje się nas tak po macoszemu. Dlatego jeśli trzeba będzie blokować ulice, to na pewno wezmę udział w proteście - zapewnia Marcin Kaźmierski.

O szczegółach czytaj w poniedziałkowym, papierowym wydaniu Gazety Pomorskiej (wydanie Inowrocław)

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Q
Q4
SZANOWNY PANIE PREZYDENCIE! SKORO TERMIN REALIZACJI OBWODNICY SIĘ PRZEDŁUŻA MOŻE POMYŚLAŁBY PAN O OGRANICZENIU RUCHU SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH, NAJBARDZIEJ UCIĄŻLIWYCH DLA MIASTA I MIESZKAŃCÓW. PROPONUJE USTAWIENIE WAG SAMOCHODOWYCH PRZY WJAZDACH DO MIASTA. NIE JEST TAJEMNICĄ, ŻE ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ POJAZDÓW JEŹDZI PRZEŁADOWANA. GWARANTUJĘ, ŻE RUCH SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH PRZEZ INOWROCŁAW SPADNIE O JAKIEŚ 70%. NO, ALE CZY PAN SOBIE Z TYM DA RADĘ? MAM WĄTPLIWOŚCI. JAK DO TEJ PORY NAWET Z BRUDEM W MIEŚCIE NIE RADZI PAN SOBIE PANIE PREZYDENCIE. PIASEK OD ZIMY ZALEGA NA WIELU ULICACH I NIC! POGOTOWIE SPRZĄTAJĄCE TO WYRAZ PAŃSKIEJ BEZSILNOŚCI. TAK, TAK, ZAWSZE MOŻE PAN POWIEDZIEĆ: JAK JEST BRUDNO, TO CZEMU NIE WZYWA SIĘ POGOTOWIA? CZYSTOŚĆ NA CO DZIEŃ I W CAŁYM MIEŚCIE TO CHYBA ZBYT TRUDNE ZADANIE DLA PANA. NO CÓŻ....TAKIEGO MAMY PREZYDENTA JAKIEGO SOBIE WYBRALIŚMY :-(((
k
ktośka
W dniu 29.07.2009 o 09:47, kto. napisał:

Czy widziała pani w Niemczech zjazdy z obwodnicy do każdej miejscowości, tak żeby każdy z osobna mógł dojechać do sklepu po zakupy?Może problem jest inny-brak działań na rzecz poprawy logistyki w gminie? Proszę powiedzieć kiedy zaprojektowana została sieć drogowa w gminie?Czy trwają prace nad nowymi drogami, przejazdami? Możeby wreszcie wójt wziął się do roboty zamiast wręczać laurki?A może poprostu tzw. społeczny wariant obwodnicy mocno popsuł warunki logistyczne?Pytań jest dużo, a pani poza problemami z zakupami chyba nie ma innych, bo ludzie w mieście mają swoje problemy.Chciałaby pani mieszkać przy Dworcowej czy Poznańskiej? Widziała Pani popękane domy przy Staszica? Czy tak ma wyglądać miasto uzdrowiskowe?Widziała Pani tiry sunące środkiem miasta, przecinające Solankową, główną aleję prowadzącą do uzdrowiska?


Nie muszę podróżować po zachodzie, żeby wiedzieć jak może wyglądać obwodnica. Mały przykład: niespełna rok temu została oddana do użytku obwodnica w Chojnicach. Owszem nie ma tam zjazdów do KAŻDEJ miejscowości, ale i ja nie chcę by był zjazd do każdej wsi podinowrocławskiej, natomiast są wiadukty, które zdecydowanie ułatwiają przejazd z wsi do miasta nie nadrabiając kilkunastu kilometrów, a ponadto POD OBWODNICĄ są zrobione przejazdy dla rolników by nie musieli jeździć po obwodnicy traktorami, kombajnami itp. I co, można? Można! Tylko trzeba chcieć... PODKREŚLAM, ja również jestem za budową obwodnicy Inowrocławia jak najszybciej! Ale nie chodzi o to by ją zbudować dla mieszkańców Inowrocławia wbrew jakimkolwiek sugestiom ludzi mieszkających poza miastem. Chodzi wyłącznie o pogodzenie szeroko pojętego interesu grup spoza i z miasta Inowrocław. A swoją drogą, chapeau bas! (czapka z głów) dla tego, który pogodzi dwie walczące "frakcje" o swoje... i nie sądzę, że będzie to prezydent Brejza. Mam wrażenie, że jest to osoba zupełnie nie na miejscu. Brak Mu krzepy i siły przebicia. Wypycha ludzi na blokady zamiast podejść do sprawy merytorycznie i obgadać projekt obwodnicy. Boi się konfrontacji?
k
kto.
W dniu 28.07.2009 o 11:20, Gość napisał:

Po pierwsze, Mieszkańcu ortografia się kłania i prosi o uzupełnienie niewiedzy... Po drugie, muszę Cię uświadomić, że zdecydowana większość osób z przyległych wsi (np. Jacewa) to osoby pracujące w MIEŚCIE Inowrocław i płacący tam podatki oraz ZUS a nie KRUS Po trzecie z nieładu jaki powstał w Twojej wypowiedzi wnioskuję, że masz małe pojęcie o powodach sprzeciwu ludzi z Jacewa i innych okolicznych wsi. Sugerujesz, iż należy zablokować mieszkańcom wsi dojazd do miasta, otóż informuję Cię, że zbudowanie obwodnicy w obecnej formie to załatwi za Ciebie. Obwodnica ma ułatwić ruch po polskich drogach i ja popieram obwodnicę inowrocławską, ale proszę też wziąć po uwagę głos ludzi spoza Inowrocławia, którzy chcą TYLKO kilku wiaduktów, by móc spokojnie dojechać do miasta i zrobić tam np. zakupy i nie nadrabiać kilku kilometrów jeżdżąc bez najmniejszego sensu po obwodnicy, nomen omen pewnie wartej zwiedzania i atrakcyjnej dla "wieśniaków" (taka ironia - gdyby ktoś nie zrozumiał)... Chodzi wyłącznie o lepszą komunikację między wsią a miastem... Poza tym jak ktoś tu słusznie zauważył, Prezydent Brejza chce za wszelką cenę sobie przypisać zbudowanie obwodnicy, by móc w swoim bujnym życiorysie opisać kolejną zasługę, a nie obchodzi Go zupełnie logistyka. Jestem pewna, że Prezydent rozumie postulaty ludzi spoza miasta, ale goni Go czas i ma w "poważaniu" ich argumenty... Poza tym, ludzie z miasta niech się lepiej zastanowią zanim zaczną blokować drogi, bo pewnego dnia ludzie z miasta zaczną im blokować drogi i będę zmuszeni dusić się w swoich blokach tudzież w zatłoczonych Solankach i nie będzie zmiłuj...i nie będzie weekendowego wypadu za miasto, by pokazać dzieciom jak wygląda konik, kurka czy krówka... Kolejny raz potwierdza się przysłowie: "Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia "



Czy widziała pani w Niemczech zjazdy z obwodnicy do każdej miejscowości, tak żeby każdy z osobna mógł dojechać do sklepu po zakupy?
Może problem jest inny-brak działań na rzecz poprawy logistyki w gminie? Proszę powiedzieć kiedy zaprojektowana została sieć drogowa w gminie?
Czy trwają prace nad nowymi drogami, przejazdami? Możeby wreszcie wójt wziął się do roboty zamiast wręczać laurki?
A może poprostu tzw. społeczny wariant obwodnicy mocno popsuł warunki logistyczne?
Pytań jest dużo, a pani poza problemami z zakupami chyba nie ma innych, bo ludzie w mieście mają swoje problemy.Chciałaby pani mieszkać przy Dworcowej czy Poznańskiej? Widziała Pani popękane domy przy Staszica? Czy tak ma wyglądać miasto uzdrowiskowe?
Widziała Pani tiry sunące środkiem miasta, przecinające Solankową, główną aleję prowadzącą do uzdrowiska?
G
Gość
prezydent miasta Inowrocławia to tylko pozorant - pozorant w całej swojej działalności, począwszy od związków zawodowych a skończywszy na stanowisku prezydenta miasta Inowrocławia - zadaje publicznie pytanie co ten pan w czasie swojej działalności związkowo-politycznej zrobił dla miasta Inowrocławia - co zrobił gdy był przewodniczącym sejmiku wojewódzkiego, co zrobił gdy był posłem na sejm, co zrobił jako przezydent miasta Inowrocławia - robi coś jednak - cały czas konfliktuje stosunku z władzami gminy Inowrocław i władzami powiatu Inowrocław oraz stara się być cały czas na pierwszej stronie Gazety Pomorskiej, pytań konkretnych jest bardzo dużo i na pewno na żadne pytanie ten pan nie odpowie
pan ten obiecał 7 lat temu,że obwodnica szybko zostanie zrealizowanoa - i co????,w centum miasta istnieje targowisko tzw.miejskie nie spełniające warunków sanitarnych i estetycznych a blisko pobudowane jest nowoczesne centrum handlowe - ale pan ten starego targowiska nie zlikwiduje ponieważ chroni interes jednej grupy - a tak dodatkowo panie brejza wie pan,że handjuje się na grobach???? to pana również nie przekonuje do likwidacji tego targowiska - kiedy przestanie się bać i podejmie decyzję!!!! i na koniec pokaż pan w końcu,że jest choć trochę godny pełnienia funkcji prezydenta miasta Inowrocławia

Krótko mówiąc-weź pan zamknij stare targowisko i zaczaruj ludzi, żeby chcieli handlować serem, mięsem, jajami za płotem cmentarza i tych drugich, żeby chcieli zapierniczać z torbami dalej pod cmentarz.

Proste, jak włos aborygena.
~Marek~
"Gościu"nie przeszkadzają Ci te Tiry,bo zapewne mieszkasz zdala od dróg po których one jeżdżą.Proponuję ,abyś pospacerował sobie przez cały dzień np.na ul. Staszica,Ręcze ,że wtedy będziesz wiedział jak czują sie ci ,którzy muszą tam i w innych tego rodzaju miejscach mieszkać!
~magda~
W dniu 26.07.2009 o 21:37, ktośka napisał:

Przecież Brejza nie protestuje przeciwko władzy, ani Platformie tylko przeciwko ludziom spoza miasta, którzy nie godzą się na obwodnicę w takiej formie jak zaproponowano, czyli bez wiaduktów i możliwości przejazdu do miasta nie wjeżdżając na obwodnicę, robiąc przy okazji kilka kilometrów nadto - moim zdaniem chory pomysł. Brejza zadbał tylko o miasto, a z Wójtem nie umie się dogadać. Ludzie z okolic Inowrocławia po prostu walczą o wiadukty - nic więcej.


Niech nie protestuje i nie manipuluje moherkami tylko niech się weźmie za pracę,bo pobiera niezłą kasę miesięcznie,a taK PRZEPRASZM CO ZROBIŁ DO TEJ PORY PRZEZ 1,5 KADENCJI???????
o
olin
prezydent miasta Inowrocławia to tylko pozorant - pozorant w całej swojej działalności, począwszy od związków zawodowych a skończywszy na stanowisku prezydenta miasta Inowrocławia - zadaje publicznie pytanie co ten pan w czasie swojej działalności związkowo-politycznej zrobił dla miasta Inowrocławia - co zrobił gdy był przewodniczącym sejmiku wojewódzkiego, co zrobił gdy był posłem na sejm, co zrobił jako przezydent miasta Inowrocławia - robi coś jednak - cały czas konfliktuje stosunku z władzami gminy Inowrocław i władzami powiatu Inowrocław oraz stara się być cały czas na pierwszej stronie Gazety Pomorskiej, pytań konkretnych jest bardzo dużo i na pewno na żadne pytanie ten pan nie odpowie
pan ten obiecał 7 lat temu,że obwodnica szybko zostanie zrealizowanoa - i co????,w centum miasta istnieje targowisko tzw.miejskie nie spełniające warunków sanitarnych i estetycznych a blisko pobudowane jest nowoczesne centrum handlowe - ale pan ten starego targowiska nie zlikwiduje ponieważ chroni interes jednej grupy - a tak dodatkowo panie brejza wie pan,że handjuje się na grobach???? to pana również nie przekonuje do likwidacji tego targowiska - kiedy przestanie się bać i podejmie decyzję!!!! i na koniec pokaż pan w końcu,że jest choć trochę godny pełnienia funkcji prezydenta miasta Inowrocławia
G
Gość
komu te tiry az tak przeszkadzaja - bo mi nie
G
Gość
W dniu 27.07.2009 o 08:23, ~Mieszkaniec~ napisał:

Dopóki PSL nie odejdzie z Rządu doputy mieszkańcy wsi umotywowani ich Rządzeniem będą robić zamieszanie w tej sprawie. Paranojem w Polsce jest to , że wioski które leżą dosłownie o krok od granicy miasta ( Jacewo ) nie można przyłaczyć do Inowrocławia. Dopóki mieszkający na wsi będą posiadać różne przywileje ( KRUS , dopłaty z Unii Europejskiej) to bałagan w Polsce będziwe trwał cały czas. Mieszkańcy i pracujący w miastach płacą bardzo duże składki na ZUS natomiast Państwo dopłaca do KRUS miliardy złotych i gdzie z tych właśnie podatków które odprowadzają ludzie pracujący w tych miastach. Koło błędne które się zamyka i dopóki się tego koła nie przetnie to tego typu sytuacje będą mieć miejsce. Rządzący z PO i PSL pomocy tym w miastach nie za bardzo udzielą bo wiadomo z jakiego powodu a mianowicie koalicja musi trwać.Popieram protest Prezydenta Brejzy bo jedynie stworzeniem bałaganu drogowego i nie tylko można w tym kraju coś osiągnąć. A może zablokować dojazd do Inowrocławia mieszkańcom tych miejscowości którzy są przeciwni budowie tej obwodnicy?


Po pierwsze, Mieszkańcu ortografia się kłania i prosi o uzupełnienie niewiedzy... Po drugie, muszę Cię uświadomić, że zdecydowana większość osób z przyległych wsi (np. Jacewa) to osoby pracujące w MIEŚCIE Inowrocław i płacący tam podatki oraz ZUS a nie KRUS Po trzecie z nieładu jaki powstał w Twojej wypowiedzi wnioskuję, że masz małe pojęcie o powodach sprzeciwu ludzi z Jacewa i innych okolicznych wsi. Sugerujesz, iż należy zablokować mieszkańcom wsi dojazd do miasta, otóż informuję Cię, że zbudowanie obwodnicy w obecnej formie to załatwi za Ciebie. Obwodnica ma ułatwić ruch po polskich drogach i ja popieram obwodnicę inowrocławską, ale proszę też wziąć po uwagę głos ludzi spoza Inowrocławia, którzy chcą TYLKO kilku wiaduktów, by móc spokojnie dojechać do miasta i zrobić tam np. zakupy i nie nadrabiać kilku kilometrów jeżdżąc bez najmniejszego sensu po obwodnicy, nomen omen pewnie wartej zwiedzania i atrakcyjnej dla "wieśniaków" (taka ironia - gdyby ktoś nie zrozumiał)... Chodzi wyłącznie o lepszą komunikację między wsią a miastem... Poza tym jak ktoś tu słusznie zauważył, Prezydent Brejza chce za wszelką cenę sobie przypisać zbudowanie obwodnicy, by móc w swoim bujnym życiorysie opisać kolejną zasługę, a nie obchodzi Go zupełnie logistyka. Jestem pewna, że Prezydent rozumie postulaty ludzi spoza miasta, ale goni Go czas i ma w "poważaniu" ich argumenty... Poza tym, ludzie z miasta niech się lepiej zastanowią zanim zaczną blokować drogi, bo pewnego dnia ludzie z miasta zaczną im blokować drogi i będę zmuszeni dusić się w swoich blokach tudzież w zatłoczonych Solankach i nie będzie zmiłuj...i nie będzie weekendowego wypadu za miasto, by pokazać dzieciom jak wygląda konik, kurka czy krówka...
Kolejny raz potwierdza się przysłowie: "Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia "
w
wzburzona
Władza wysyła ludzi z transparentami na drogę, niech pochodzą. Przecież w przyszłym roku wybory i trzeba wreszcie zacząć coś tam działać
d
doktor_Kopułka
Do kiosku marsz!!! Drodzy mieszkańcy! Polecam Wam pierwszą stronę Gazety Pomorskiej. Znajduje się tam zdjęcie przedstawiające protestujących ludzi. Foto, jak foto. Ale po przeczytaniu artykułu i po głębszym wpatrywaniu się w zdjęcie, dochodzimy do wniosku, że Ci ludzie sami nie wiedzą, czego chcą. Walczą o obwodnicę w Inowrocławiu - dręczą ich wstrząsy wywołane przez przejeżdżające pojazdy. Chwała Im za to (że walczą w słusznej sprawie)!!!! Lecz niosą transparent mówiący o tym, że dręczą ich wstrząsy termiczne. Co ma, drodzy Mieszkańcy, wstrząs termiczny do natężonego ruchu drogowego? Może Ci ludzie chcą aby ich zauważyli ekolodzy? W każdym bądź razie - to do protestujących - proszę unikać gwałtownych zmian temperatury wpływających na Wasz organizm, bo hipotermia to niemiła sprawa. Pozdrawiam!!!
~xxx~
Dlaczego wg transparentu mieszkańców wykańczają wstrząsy TERMICZNE? :D:D:D:D
G
Gość
Mam serdecznie DOŚĆ tych cholernych Tirów i tym podobnych ciężarówek,które rujnują moje zdrowie psychiczne tym hałasem ,spalinami i wszcząsami! Niszczące drogi w mieście jak i poza miastami,stwarzające zagrożenie zarówno dla pieszych ,kierowców jak i budynków!!! Wezmę udział w blokadzie.Mam nadzieję ,że inowrocławianie również dla własnego dobra wezmą udział w blokowaniu ulic.WŁASNEGO NIE POLITYCZNWGO!
~Mieszkaniec~
Dopóki PSL nie odejdzie z Rządu doputy mieszkańcy wsi umotywowani ich Rządzeniem będą robić zamieszanie w tej sprawie. Paranojem w Polsce jest to , że wioski które leżą dosłownie o krok od granicy miasta ( Jacewo ) nie można przyłaczyć do Inowrocławia. Dopóki mieszkający na wsi będą posiadać różne przywileje ( KRUS , dopłaty z Unii Europejskiej) to bałagan w Polsce będziwe trwał cały czas. Mieszkańcy i pracujący w miastach płacą bardzo duże składki na ZUS natomiast Państwo dopłaca do KRUS miliardy złotych i gdzie z tych właśnie podatków które odprowadzają ludzie pracujący w tych miastach. Koło błędne które się zamyka i dopóki się tego koła nie przetnie to tego typu sytuacje będą mieć miejsce. Rządzący z PO i PSL pomocy tym w miastach nie za bardzo udzielą bo wiadomo z jakiego powodu a mianowicie koalicja musi trwać.Popieram protest Prezydenta Brejzy bo jedynie stworzeniem bałaganu drogowego i nie tylko można w tym kraju coś osiągnąć. A może zablokować dojazd do Inowrocławia mieszkańcom tych miejscowości którzy są przeciwni budowie tej obwodnicy?
~mieszkaniec~
Może wreszcie się doczekamy tego że tiry nie będą jeździć po mieście.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska