W zagranicznych sklepach internetowych kupuje już 23 proc. badanych, podczas gdy dwa lata temu było to zaledwie 10 proc. Polacy najchętniej poza granicami kraju kupują odzież, dodatki i akcesoria (52 proc.), kosmetyki i perfumy (32 proc.), a także książki, płyty, filmy i inne multimedia (28 proc.).
Przeczytaj: Płatności za internetowe zakupy - mają być szybkie i wygodne
- Do tego wyniku na pewno przyczyniła się dynamicznie rosnąca popularność chińskiego giganta e-commerce - Aliexpress. Azjatycką platformę sprzedażową spontanicznie rozpoznaje 30 proc. e-konsumentów, którzy zrobili zakupy za granicą w ciągu ostatnich sześciu miesięcy - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.
Rosnąca popularność e-handlu transgranicznego jest związana także z rosnącym bezpieczeństwem i wygodą opłacania międzynarodowych transakcji. Polscy e-konsumenci, płacąc za swoje towary zamówione w kraju i za granicą, najchętniej wybierają tzw. pay by linki, czyli szybkie e-przelewy.
Czytaj również: Polacy pokochali zakupy przez internet. Firmy kurierskie walczą o klientów [wideo]
Dzięki najnowszym rozwiązaniom technologicznym i finansowym, Polacy mogą nie tylko wygodnie, i w złotówkach, płacić za produkty kupowane na zagranicznych serwisach, ale także oferować swoje produkty klientom z całego świata.
Czytaj: Zakupy internetowe. Co z żywności i gdzie kupujemy online?
Handel transgraniczny jest motorem wzrostu gospodarki cyfrowej na świecie. Przewiduje się, że do 2020 roku branża e-commerce będzie warta ok. 3 biliony dolarów, a aż jedna trzecia tego będzie transgraniczna. W samej Europie Środkowo-Wschodniej wartość handlu transgranicznego online wzrośnie do 45 miliardów dolarów. Oznacza to też szansę dla polskiego e-handlu w konkurowaniu o międzynarodowych klientów, zwłaszcza, że polskie sklepy internetowe mają bardzo dobrą ofertę produktową i z powodzeniem mogłyby odważniej ją prezentować na zagranicznych rynkach.
Robicie Państwo zakupy w sieci? Zapraszamy do komentowania.
