Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakupy internetowe. 23 proc. polskich internautów kupuje w zagranicznych e-sklepach

Oprac. (tik)
Najlepiej rozpoznawalną marką spośród wszystkich polskich e-serwisów jest Allegro. Natomiast wśród serwisów zagranicznychnajczęściej wskazywany jest serwis AliExpress, rozpoznawany spontanicznie przez 30% spośród osób, które dokonałyzakupów na serwisach zagranicznych w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
Najlepiej rozpoznawalną marką spośród wszystkich polskich e-serwisów jest Allegro. Natomiast wśród serwisów zagranicznychnajczęściej wskazywany jest serwis AliExpress, rozpoznawany spontanicznie przez 30% spośród osób, które dokonałyzakupów na serwisach zagranicznych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Pixabay.com
Co drugi polski internauta robi zakupy w sieci, postrzegając je jako nieskomplikowane, wygodne, a także tańsze i zajmujące mniej czasu, niż kupowanie w sklepach tradycyjnych - wynika z najnowszego raportu "E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska". Polacy robią zakupy nie tylko na rodzimych stronach internetowych – z każdym rokiem znacząco rośnie segment handlu transgranicznego.

W zagranicznych sklepach internetowych kupuje już 23 proc. badanych, podczas gdy dwa lata temu było to zaledwie 10 proc. Polacy najchętniej poza granicami kraju kupują odzież, dodatki i akcesoria (52 proc.), kosmetyki i perfumy (32 proc.), a także książki, płyty, filmy i inne multimedia (28 proc.).

Przeczytaj: Płatności za internetowe zakupy - mają być szybkie i wygodne

- Do tego wyniku na pewno przyczyniła się dynamicznie rosnąca popularność chińskiego giganta e-commerce - Aliexpress. Azjatycką platformę sprzedażową spontanicznie rozpoznaje 30 proc. e-konsumentów, którzy zrobili zakupy za granicą w ciągu ostatnich sześciu miesięcy - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.

Rosnąca popularność e-handlu transgranicznego jest związana także z rosnącym bezpieczeństwem i wygodą opłacania międzynarodowych transakcji. Polscy e-konsumenci, płacąc za swoje towary zamówione w kraju i za granicą, najchętniej wybierają tzw. pay by linki, czyli szybkie e-przelewy.

Czytaj również: Polacy pokochali zakupy przez internet. Firmy kurierskie walczą o klientów [wideo]

Dzięki najnowszym rozwiązaniom technologicznym i finansowym, Polacy mogą nie tylko wygodnie, i w złotówkach, płacić za produkty kupowane na zagranicznych serwisach, ale także oferować swoje produkty klientom z całego świata.

Czytaj: Zakupy internetowe. Co z żywności i gdzie kupujemy online?

Handel transgraniczny jest motorem wzrostu gospodarki cyfrowej na świecie. Przewiduje się, że do 2020 roku branża e-commerce będzie warta ok. 3 biliony dolarów, a aż jedna trzecia tego będzie transgraniczna. W samej Europie Środkowo-Wschodniej wartość handlu transgranicznego online wzrośnie do 45 miliardów dolarów. Oznacza to też szansę dla polskiego e-handlu w konkurowaniu o międzynarodowych klientów, zwłaszcza, że polskie sklepy internetowe mają bardzo dobrą ofertę produktową i z powodzeniem mogłyby odważniej ją prezentować na zagranicznych rynkach.

Robicie Państwo zakupy w sieci? Zapraszamy do komentowania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska