Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamiast paczki - awizo. Listonosz nawet nie zadzwonił domofonem

AM
sxc
- Listonosz nie dostarcza mi przesyłek, tylko zostawia awizo w skrzynce pocztowej - opowiada pani Daria. - Prawie za każdym razem muszę chodzić je odebrać na pocztę.

- Jestem młodą mamą. Opiekuję się małym dzieckiem i przez większą część dnia jestem w domu - mówi pani Daria. - Niedawno koleżanka przesłała mi książkę listem poleconym. Listonosz nie zadzwonił nawet domofonem, tylko zostawił awizo w skrzynce.

Nasza Czytelniczka sprawdziła, że tego dnia domofon działał. Dzwonili też do niej pan roznoszący ulotki i kobieta sprzedająca jajka. - Listonosz nawet nie spróbował dostarczyć mi przesyłki - twierdzi zbulwersowana pani Daria.

Zapytaliśmy Dorotę Niklewicz, rzecznika prasowego Poczty Polskiej Regionu Kujawsko-Pomorskiego, co może zrobić nasza Czytelniczka. - W takiej sytuacji klientka powinna zgłosić ten fakt do naczelnika swojej placówki pocztowej, aby wykluczyć takie zdarzenie w przyszłości - informuje Dorota Niklewicz. - Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko przeprosić za utrudnienia - dodaje.

- A co zrobić, gdy paczka zostanie uszkodzona lub zaginie? - pyta nasza Czytelniczka.

Jak nas poinformowała Dorota Niklewicz, w takich sytuacjach możemy ubiegać się o odszkodowanie. W przypadku paczki pocztowej nie dostaniemy jednak więcej niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej wysłanie. Natomiast za utratę przesyłki poleconej poczta wypłaci odszkodowanie, ale w kwocie nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty, którą wnieśliśmy. Jakie odszkodowanie wypłaci poczta za uszkodzenie przesyłki, sprawdź na www.pomorska.pl.

Zasady wypłaty odszkodowań od poczty

Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej przysługuje odszkodowanie:

1. za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej

2. za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie

3. za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki

4. za ubytek zawartości lub uszkodzenie paczki pocztowej lub przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę lub w wysokości zwykłej wartości utraconych lub uszkodzonych rzeczy, nie wyższej jednak niż maksymalna wysokość odszkodowania, o którym mowa w pkt 1 lub 2

5. za ubytek zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości utraconych rzeczy (odszkodowanie nie może być wyższe niż zadeklarowana wartość przesyłki)

6. za uszkodzenie zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości rzeczy, których uszkodzenie stwierdzono (odszkodowanie nie może być wyższe niż zadeklarowana wartość przesyłki)

Reklamację składa się w przypadku przesyłek rejestrowanych po upływie 14 dni

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska