Prezydent Ryszard Brejza za pośrednictwem ulotki odpowiada mieszkańcom, czy prawdą jest, że: "(...) władze miasta w dobiegającej końca kadencji skupiły się wyłącznie na Solankach?"
- Koszty druku takiej informacji pan prezydent powinien pokryć z funduszy własnego komitetu wyborczego, a nie pieniędzmi podatników - stwierdził kandydat lewicy.
Wątpliwości Figasa wzbudziły też informacje o tym, że uzdrowisko daje od 3 do 4 tys. miejsc pracy. Jego zdaniem, w uzdrowisku pracuje najwyżej 2 tys. ludzi. Kandydat odniósł się też do wpływów z opłaty klimatycznej. W ulotce napisano, że miasto ma z tego tytułu ok. 3 mln zł rocznie, które w stu procentach pokrywają koszty utrzymania Parku Zdrojowego.
- To bardzo ważne wpływy do kasy miejskiej, ale utrzymanie Solanek wymaga znacznie większych nakładów - zauważył Włodzimierz Figas.
Ratusz odpowiada
- Mieszkańcy mają prawo do rzetelnej informacji, na co wydawane są pieniądze publiczne. W ostatnim czasie docierały do inowrocławian nieprawdziwe informacje w zakresie wydatków na Solanki, dlatego prezydent ma obowiązek wyjaśnić im prawdziwy stan rzeczy i poinformować o zadaniach zrealizowanych w zarządzanym przez siebie mieście - odpowiada Monika Dąbrowska, rzecznik ratusza.
Ratusz odnosi się do wyliczeń w sprawie zatrudnienia w uzdrowisku. - Nasze dane wynikają ze specjalistycznych opracowań z zakresu ekonomii turystyki. Na jakiej podstawie neguje je pan Włodzimierz Figas? Z przykrością zauważamy też, że pan Figas twierdząc, że rzeczywiste wpływy z opłaty uzdrowiskowej nie są w stanie pokryć kosztów utrzymania Solanek, publicznie udowadnia brak swojej podstawowej wiedzy jaką powinna wyróżniać się osoba starająca się o urząd prezydenta miasta. Dowody na prawdziwość tego stwierdzenia zawarte są w sprawozdaniach przekazywanych do wojewody - dodaje pani rzecznik.
Jak nas poinformowano, ratusz z zażenowaniem przyjmuje żądania kandydata SLD, aby zakazać informowania inowrocławian na co zostały przekazane ich środki. Włodzimierz Figas sprawę ulotek chce zgłosić do komisarza wyborczego.
Czytaj e-wydanie »