Jak poinformował toruński magistrat, od poniedziałku 1 czerwca, zwiększy się zakres spraw załatwianych w następujących działach urzędu:
- w Wydziale Spraw Administracyjnych – w zakresie spraw wyborczych, w szczególności wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania, przyjmowanie wniosków o udzielanie pełnomocnictwa oraz obsługa postępowań meldunkowych oraz postępowań w sprawach obronnych;
- w Urzędzie Stanu Cywilnego – w zakresie spraw dotyczących zmiany imienia i nazwiska,
- w Wydziale Architektury i Budownictwa – w zakresie spraw prowadzonych przez dział postępowań administracyjnych np.: pozwolenia na budowy, warunki zabudowy, pozwolenia na rozbiórkę, zezwolenia na realizację inwestycji drogowych itd.
Od pierwszego czerwca można będzie także skorzystać z bezpośrednich porad konsumenckich. Miejski Rzecznik Konsumentów będzie udzielać porad i informacji oraz przyjmować wnioski o udzielenie pomocy prawnej w sprawach konsumenckich w Punkcie Informacyjnym przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 w godz. 7.30-15.30. W tych samych godzinach czynne będą także wymienione wyżej jednostki urzędu.
- W budynkach, w których została już uruchomiona bezpośrednia obsługa interesantów ich ruchem nadal będą kierować pracownicy ochrony, którzy będą wskazywać miejsca przyjmowania interesantów, rejestrować osoby wchodzące do urzędu, dokonywać pomiaru temperatury i wyposażać interesantów w środki ochrony osobistej (rękawiczki jednorazowe, płyny dezynfekcyjne) – czytamy na stronie UMT.
Warto dodać, że wszystkich miejscach nadal obowiązuje zasada wcześniejszego umówienia się (system kolejkowy, telefon, mail) na konkretny dzień i godzinę. Wyjątkiem jest jedynie kasa przy ul. Grudziądzkiej 126b (czynna w godz. 8-14) oraz zgłoszenia zgonów (także w soboty w godz. 8:00 – 14:00).
Dodatkowo przy wejściach do budynków urzędu przy ul: Wały gen. Sikorskiego 8, Wały gen. Sikorskiego 25, Grudziądzkiej 126 b i Batorego 38/40 wystawione są urny na korespondencję przychodzącą do urzędu.
