Ponad miesiąc temu gdy otwierano koperty z ofertami usłyszeliśmy od hurtowników: "Przedsiębiorcy mają świadomość, że inwestycja jest opóźniona, ale nie tracą nadziei że w końcu zostanie wbita pierwsza łopata i prace ruszą" - mówił Tomasz Kaliszewski ze Stowarzyszenia "Giełda Grudziądzka".
Do przetargu - o czym informowaliśmy na łamach "Pomorskiej" - stanęło aż 15 firm. Całe przedsięwzięcie zostało podzielone na cztery części i tak też, na każdą z nich szukano wykonawców. Po analizie formalnej, a także zgodzie radnych rady miejskiej na dołożenie pieniędzy na ten cel by inwestycja mogła ruszyć, wybrano najkorzystniejsze oferty. I tak:
- część pierwszą, na którą zabezpieczono 8 mln zł obejmuje budowę drogi łączącej ulicę Karabinierów z Łyskowskiego (ma powstać rondo) wraz z odwodnieniem, oświetleniem ulicznym, kanałem technologicznym, zagospodarowaniem zieleni i usunięciem kolizji podziemnych i naziemnych wykona Firma Budowlano-Drogowa "Prasbet" z Grudziądza
- część drugą, na którą zabezpieczono 14,5 mln zł obejmuje budowę hali targowej wraz z miejscami parkingowymi, jezdnią manewrową oraz pozostałą infrastrukturę techniczną wykona Hosta Group z Grębocina
- część trzecią, na którą zabezpieczono 160 tys. zł obejmuje pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad budową infrastruktury drogowej Łyskowskiego - Karabinierów (czyli pierwszą częścią) wykona Radex – Obsługa Inwestycji z Łasina
- część czwartą, na którą zabezpieczono 290 tys. zł obejmuje pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad budową hali targowej (czyli drugą częścią) wykona Budoma Jacek Zaborowski z miejscowości Czerwonak
Jak czytamy w uzasadnieniu wyboru najkorzystniejszych ofert, w przypadku zadań obejmujących część pierwszą i drugą kryteriami głównymi były cena i termin gwarancji, a w przypadku części trzeciej i czwartej: cena i dyspozycyjność.
Teraz pozostaje czekać na podpisanie umów z wykonawcami i wbić tak bardzo i długo wyczekiwaną łopatę pod przebudowę i rozbudowę giełdy oraz infrastruktury drogowej wokół.
