Całe przedsięwzięcie polegające na budowie infrastruktury drogowej wraz z budową miejskiej hali targowej przy ul. Łyskowskiego zostało podzielone na cztery części i tak też, na każdą z nich szukano wykonawców. I tak:
- część pierwsza, na którą zabezpieczono 8 mln zł obejmuje budowę drogi łączącej ulicę Karabinierów z Łyskowskiego (ma powstać rondo) wraz z odwodnieniem, oświetleniem ulicznym, kanałem technologicznym, zagospodarowaniem zieleni i usunięciem kolizji podziemnych i naziemnych.
- część druga, na którą zabezpieczono 14,5 mln zł obejmuje budowę hali targowej wraz z miejscami parkingowymi, jezdnią manewrową oraz pozostałą infrastrukturę techniczną
- część trzecia, na którą zabezpieczono 160 tys. zł obejmuje pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad budową infrastruktury drogowej Łyskowskiego - Karabinierów (czyli pierwszą częścią)
- część czwarta, na którą zabezpieczono 290 tys. zł obejmuje pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad budową hali targowej (czyli drugą częścią)
I tak jeśli chodzi o dwa główne zadania, to okazuje się że zostały niedoszacowane gdyż firmy ubiegające się o ich wykonanie zaproponowały wyższe kwoty niż zostały zabudżetowane przez urzędników Zarządu Dróg Miejskich. Najtańsza oferta - spośród trzech - na budowę dróg opiewa na ponad 8,5 mln zł i została złożona przez grudziądzki Prasbet podczas gdy urzędnicy przeznaczyli na to zadanie 8 mln zł. Pozostałe oferty:
- Strabag: ponad 11 mln zł
- Przedsiębiorstwo Budowy Dróg SA: ponad 12,8 mln zł
Znajdą się pieniądze na dołożenie do budowy hali?
Znacznie więcej brakuje do budowy hali targowej. Tutaj spośród pięciu oferentów najtańszą kalkulację przedłożyła firma HOSTA z Grębocina - ponad 17 mln zł, a ZDM zabudżetował tę inwestycję na 14,5 mln zł.
Kolejno:
- "Dolmar" z Golubia Dobrzynia: ponad 20 mln zł
- K3 Najdrowski z Grudziądza: ponad 21,5 mln zł
- Solgrud z Grudziądza: ponad 22,9 mln zł
- Lubtech z Lubawy: ponad 24,8 mln zł
W budżecie trzeciej i czwartej części zadania czyli pełnienia nadzoru inwestorskiego zmieściło się, a nawet sporo poniżej, Konsorcjum E-Lider i Dr-Lider z Grudziądza. Pierwszą część firma chce wykonać za 42 tys. zł (zabudżetowane na 160 tys. zł), a drugą za 88 tys. zł (zabudżetowane na 290 tys. zł).
- W tej chwili dokumenty sprawdzane będą pod względem formalnym, w najbliższym czasie zapadnie decyzja co do rozstrzygnięcia przetargu - informuje Karol Piernicki, rzecznik prasowy prezydenta Grudziądza.
Hurtownicy nie tracą nadziei. Czekają na rozpoczęcie inwestycji
- Przedsiębiorcy mają świadomość, że inwestycja jest opóźniona, ale nie tracą nadziei że w końcu zostanie wbita pierwsza łopata i prace ruszą - dodaje Tomasz Kaliszewski. - Co ważne, najemcy porozumieli się z administratorem giełdy czyli Miejskim Przedsiębiorstwem Gospodarki Nieruchomościami i już trwają pierwsze roboty przesiedleniowe. Wyznaczono miejsca na tymczasowe boksy na czas budowy hali, oraz stałe dla tych którzy nie "wprowadzą" się do nowej hali. MPGN ułożył kostkę, podłączył kanalizację.
Przypomnijmy, że finansowanie: ponad 22,3 mln zł inwestycji pochodzi z programu rządowego Polski Ład. W sprawę była zaangażowana wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Anna Gembicka. Przedsięwzięcie z jednej strony będzie służyło hurtownikom, których warunki handlu znacznie się poprawią, a z drugiej strony strażakom którym też będzie służył nowy układ drogowy Łyskowskiego - Karabinierów gdyż na sąsiedniej działce budowana jest nowa strażnica.
Grudziądz. Budowa hali targowej na giełdzie i dróg coraz bli...
