30 lat czekaliśmy na remont Chodkiewicza w Bydgoszczy. Nie dało się ukryć

Agata Kozicka
Agata Kozicka
Perony na pętli Bielawy zaraz po zakończeniu remontu. Nowe wiaty, wyświetlacze, tory. Tramwaje jeszcze stareNie wiadomo, czy więcej było wykruszonych placków, czy też kawałków które się ostały na ulicy Chodkiewicza przed remontem
Drogowcy chwalą się pięknie odbudowaną Chodkiewicza. Pytanie: dlaczego zabrali się za niego tak późno.

Do lepszego łatwo się przyzwyczajamy, ale chyba większość bydgoszczan pamięta, jak wyglądała ulica Chodkiewicza przed remontem. Jezdnia na niektórych fragmentach była tak pokruszona, że trudno było nią jechać samochodem szybciej niż 20 km na godzinę nie niszcząc zawieszenia auta.

To już od kilku miesięcy przeszłość. Drogowcy postanowili podsumować inwestycję, szczególnie jej drugą część, czyli remont od ul. Sułkowskiego do Wyszyńskiego.

Dzięki przebudowie na całym odcinku Chodkiewicza czas przejazdu tramwaju skrócił się o 15 procent. Zamontowano 12 ekranów z informacją dla pasażerów komunikacji miejskiej. Nowe są przystanki, pętla tramwajowa Bielawy, torowisko, oświetlenie uliczne, miejsca parkingowe, wiaty, chodniki i system sterowania zwrotnicami. Są dodatkowo ścieżki rowerowe.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Remont pierwszego odcinka Chodkiewicza zakończył się w 2013 roku i kosztował miasto ponad 15 mln zł. Drugi natomiast był w 75 proc. dotowany z Unii Europejskiej i kosztował łącznie prawie 24 mln zł.

Pytanie, czemu tak późno? - Ostatni remont torowiska w ulicy Chodkiewicza 
przed przebudową miał miejsce w 1985 roku - przyznaje Maciej Gust, zastępca dyrektora zarządu dróg ds. inwestycji drogowych.

Nie wiadomo, czy więcej było wykruszonych placków, czy też kawałków które się ostały na ulicy Chodkiewicza przed remontem Fot. tomasz czachorowski

Na remont czekaliśmy zatem 30 lat, co zaskoczeniem nie powinno być zważywszy w jakim stanie była ulica tuż przed nim. Czemu tak długo? - Po 1989 roku nie inwestowano w infrastrukturę tramwajową. Właściwie do czasu ostatnich dużych inwestycji tramwajowych przez 25 lat jedyną inwestycją w ten transport było wykonanie prawoskrętu z ul. Gdańskiej w ul. Focha - tłumaczy Gust.

A potem? Dlaczego jedna z ważniejszych ulic miasta czekała tak długo na remont? - Ponieważ, mimo iż Chodkiewicza jest ważna, to wcześniej zajęliśmy się remontowanie torowisk na bardziej strategicznych ulicach - twierdzi wicedyrektor. - Potoki tramwajów są dużo większe na ul. Focha, Jagiellońskiej i Gdańskiej. Dlatego były remontowane wcześniej.

INFO Z POLSKI 29.06.2017 - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie