- Ma Pan/Pani kartę Payback? - to pytanie bardzo często słyszymy podczas zakupów. Nie ma się co dziwić, skoro Payback to największy w Polsce program lojalnościowy. Działa od 2009 roku. Ma 7 mln aktywnych uczestników, czyli kupujących. Bierze w nim udział prawie 900 partnerów. To właśnie u nich klienci zbierają punkty za dokonywane zakupy.
Dyskusja w internecie. W tematach handlowych najczęściej padają słowa: Ikea, Empik, Lidl i Biedronka
Mowa tutaj zarówno o tych w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Punkty te można potem zamieniać na nagrody rzeczowe. Skorzystało z tego 1,9 mln osób.
Już wkrótce jednak Payback straci dwóch liczących się partnerów: Allegro i Empik (również empik.com). Punkty za zakupy na Allegro będzie można zbierać tylko do końca lipca, a w Empiku - do 16 sierpnia. Empik planuje uruchomienie własnego programu lojalnościowego. Ma być on oparty na specjalnych zniżkach i ofertach promocyjnych, a nie kolekcjonowaniu punktów.
- Decyzja o wyjściu Epiku z Payback jest efektem zmiany strategii marki. Zdecydowaliśmy się na prowadzenie własnych działań przywiązujących odbiorców do Empiku, opartych na specjalnych zniżkach i ofertach promocyjnych, a nie na kolekcjonowaniu punktów - zaznacza Monika Marianowicz, rzecznik Empiku.
Sprzedajesz na Allegro? Uważaj, bo fiskus czyha
- Wszystkie punkty zebrane do 30 lipca zostaną zachowane na kontach użytkowników i będzie je można wymieniać na nagrody w sklepie Payback i u partnerów programu - zapewnia Michał Bonarowski, senior PR brand manager Allegro.pl.
- To naturalny element naszego biznesu, choć rozumiemy, że może być trudny dla naszych uczestników, którzy przyzwyczaili się do robienia zakupów w określonym miejscu. Nam także jest w takich sytuacjach przykro - mówi Krzysztof Pilaszek z Payback. Jak dodaje, zakończenie współpracy między Allegro i Empikiem a Payback nie ma wpływu na codzienne funkcjonowanie programu. Działa on na dotychczasowych zasadach, oferując uczestnikom możliwość zbierania punktów u blisko 900 partnerów.
