Nie otrzymał pieniędzy
Interwencja dotyczyła mieszkańca Brodnicy, który zaciągnął kredyt gotówkowy i po kilku miesiącach spłacania rat, postanowił oddać resztę pożyczki przed terminem. Bank zamiast podziękować za wcześniejszą spłatę, nałożył mu karę pieniężną w wysokości 246 złotych.
Jednak istotą sprawy jest to, że Czytelnik nie otrzymał pieniędzy z nadpłaconego ubezpieczenia kredytu. Według wyliczeń samego klienta napłata wynosi prawie dwa tysiące złotych. - Do Żagla wysłałem pismo z żądaniem zwrotu niewykorzystanej sumy ubezpieczeniowej. Dostałem od nich odpowiedź, że nic mi się nie należy. A przecież powinni, jeszcze zwrócić mi odsetki za pozostałe 42 miesiące, na które była zawarta umowa, a zostały spłacone już w grudniu ubiegłego roku - uważa Czytelnik.
Sprawę przekazaliśmy dyrektorowi Marketingu KBC Consumer Finance Polska Żagiel SA. Po przeanalizowaniu tematu udzielił nam pisemnej odpowiedzi: "Żagiel został poinformowany o przypadku naszego Klienta, dotyczącym wniosku o zwrot składki ubezpieczeniowej po wcześniejszej spłacie kredytu. Ponownie zweryfikowaliśmy wniosek Klienta i nadpłacona składka zostanie przekazana w najbliższych dniach..."- w podpisie dyrektor - Grzegorz Gawin.
Warto nadmienić, że Gazeta Pomorska podejmowała kilkakrotnie podobne tematy, kontrowersyjne, związane m.in. z towarzystwem Żagiel SA. Interwencje zawsze kończyły się pozytywnie dla Czytelnika.
