www.pomorska.pl/bydgoszcz
Więcej informacji z Bydgoszczy na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz
- Dostawałem rachunek za gaz jakoś raz na dwa miesiące. A teraz czekam już trzy i nic - skarży się pan Włodzimierz z Błonia. - Trochę się martwię, bo jak dostanę rozliczenie za pół roku, to może się okazać, że nie mam z czego zapłacić ogromnego rachunku.
Rachunki raz na 6 miesięcy
Czy to opóźnienie? Zapytaliśmy o to w Pomorskim Oddziale Obrotu Gazem, pod który podlega bydgoska gazownia.
Okazuje się, że zgodnie z taryfą dostarczania gazu, klienci korzystający z tego paliwa jedynie w kuchenkach gazowych, czyli ci zakwalifikowani do taryfy W1 (najmniejsze zużycie) mogą dostawać rachunek nie rzadziej niż raz na rok.
- My przyjęliśmy jednak zasadę, że rachunek wystawiany jest klientom z grupy taryfowej W1 dwa razy w roku - zaznacza Izabela Dyguła, rzecznik prasowy POOG w Gdańsku.
Wcześniej było inaczej
I choć ta zasada obowiązuje już od dawna, to...
- Wcześniej zdarzało się, że na prośbę klienta wystawialiśmy rachunek w odstępach 2-miesięcznych - tłumaczy Dyguła.
Najwyraźniej pan Włodzimierz od niedawna został zakwalifikowany do osób, które rachunek dostają raz na pół roku.
Dowiedz się, ile zapłacisz przez telefon
Co może zrobić, skoro obawia się zbyt wysokiego rachunku za pół roku gotowania?
- Może do nas przyjść lub zatelefonować (nr Biura Obsługi Klienta podany na fakturze), podać stan swojego licznika, a nasz pracownik poinformuje go, jaką opłatę będzie musiał uiścić na dany moment - dodaje rzecznik POOG. - Może na tej podstawie dokonywać wpłaty na nasze konto bankowe na poczet przyszłej faktury za gaz. Wpłacona kwota będzie potrącona z kwoty do zapłaty.
Raz w roku trzy faktury
Ale nawet to może okazać się niepotrzebne. Aby ułatwić planowanie wydatków za gaz. Pomorska Spółka Obrotu gazem planuje inne rozwiązanie.
- Jeszcze w tym roku chcemy wprowadzić prognozowane rozliczenie poboru gazu. Polegać to będzie na tym, że klient otrzyma trzy faktury jednorazowo. Każda będzie miała określony termin płatności - mówi Dyguła.
Czyli gazownia na podstawie przeciętnego zużycia gazu przez klienta, obliczy, ile wykorzysta on w kolejnym roku. Podzieli tę kwotę na trzy i wystawi po jednej fakturze za każde cztery miesiące. Po roku gazownia sprawdzi, czy suma zaliczek pokryła opłaty za rzeczywiście zużyty gaz i albo nadpłatę potrącimy w kolejnym roku, albo będziemy musieli uregulować niedopłatę w ramach rachunków w kolejnym roku.