Drogowcy otworzyli wczoraj oferty firm zainteresowanych realizacją pierwszego etapu trasy średnicowej. Wpłynęło 10 propozycji spółek z całej Polski. Najniższą - 35,5 mln zł złożyła Skanska, najwyższą zaś - 49,1 mln zł - konsorcjum, którego liderem jest Sando Budownictwo Polska.
Zarezerwowali 36 mln zł
W przetargu wystartowali też: Strabag z Pruszkowa (zażądał 36,9 mln zł), Eurovia Polska (36,4 mln zł), Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego z Torunia (37,6 mln zł), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (38,8 mln zł), Pol-Dróg Gdańsk (39,9 mln zł), Mota-Engil Central Europe z Krakowa (42,3 mln zł), warszawski Budimex (42,9 mln zł) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego (46,8 mln zł). - W swoim budżecie mieliśmy zarezerwowane 36 mln zł na realizację zadania - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzeczniczka MZD.
Teraz ofertami zajmie się komisja przetargowa i zweryfikuje je pod kątem formalno-prawnym. - Jeżeli w przetargu nie będzie protestów i odwołań, umowa zostanie podpisana w tym roku - mówi Kobus-Pęńsko.
Przeczytaj także: Toruń. Średnicówka już jest pewna
Trasa jest planowana od kilkudziesięciu lat. Przygotowania do budowy pierwszego odcinka - od Szosy Chełmińskiej do Grudziądzkiej - rozpoczęły się kilka lat temu. Na 1,4-km. fragmencie powstaną dwie, dwupasmowe nitki i chodniki oddzielone od jezdni pasem zieleni.
Zaplanowano dwukierunkowe ścieżki rowerowe: po stronie południowej między Grudziądzką a Legionów i w śladzie obecnej Wybickiego, która zostanie przebudowana od Legionów do Szosy Chełmińskiej. Na zbiegu średnicówki z Grudziądzką i Szosą Chełmińską zaprojektowano ronda. Na krzyżówce z Legionów stanie sygnalizacja świetlna. Zamontowane zostaną też ekrany akustyczne.
W tym tygodniu MZD chce rozstrzygnąć konkurs na firmę, która zajmie się nadzorem inwestorskim zadania. Trwa jeszcze weryfikacja ofert. Już wiadomo, że przetargu nie wygra DHV Hydroprojekt (zażądał 480 tys. zł). Jego propozycja nie spełnia warunków formalnych. Druga w kolejności - w konkursie startowało 10 firm - była oferta Transprojektu Gdańskiego opiewająca na 663 tys. zł.
Kiedy drugi etap trasy?
1 października MZD złożył wniosek o zezwolenie na realizację drugiego etapu - od Grudziądzkiej do Skłodowskiej-Curie. Budowa tej części traktu ma zająć półtora roku.
- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zakończy się pod koniec 2014 r. - mówi Janusz Czaplewski, kierownik działu inwestycji MZD.
Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje