https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Strefa płatnego parkowania dużo większa i jeszcze droższa

Bogdan Dondajewski, [email protected], tel. 52 326 31 50
Polityka parkingowa miasta to ważny dla mieszkańców temat poruszany przez autorów nowego Studium transportowego dla Bydgoszczy
Polityka parkingowa miasta to ważny dla mieszkańców temat poruszany przez autorów nowego Studium transportowego dla Bydgoszczy Infografika Monika Wieczorkowska
Czy podejście miasta do problemów związanych z parkowaniem jest zbyt liberalne? Nowy projekt Studium transportowego zaleca zaostrzenie tej polityki - poszerzenie strefy płatnego parkowania i podniesienie opłat. Ale też budowę nowych parkingów.

Polityka parkingowa miasta to ważny dla mieszkańców temat poruszany przez autorów nowego Studium transportowego dla Bydgoszczy. Ich zdaniem powinna ona być integralną częścią polityki transportowej miasta. Opartą zarazem na opisywanych przez nas wcześniej strategiach rozwoju pozostałych systemów transportowych - autobusowej i tramwajowej komunikacji miejskiej oraz układu drogowego.

Pierwszym wnioskiem płynącym z analizy Studium jest fakt, że obecna polityka parkingowa w Bydgoszczy jest zbyt liberalna. Docelowo każde miejsce postojowe w obszarze publicznym powinno być płatne.

Przeczytaj także:W Bydgoszczy płatny będzie nawet postój na trawie. To już pewne!

- Dlatego bydgoska Strefa Płatnego Parkowania powinna być sukcesywnie rozszerzana na wszystkie obszary miasta, a w pierwszym etapie na te rejony, na których występuje przewaga popytu miejsc postojowych nad ich podażą - tłumaczy dr Jacek Chmielewski z Katedry Budownictwa Drogowego na UTP i współautor Studium.

Proponuje się, aby nowe granice SPP opierały się na ulicach: Kamiennej, Sułkowskiego, Ogińskiego, Trasie Uniwersyteckiej, Toruńskiej, Wały Jagiellońskie, Poznańskiej, Kruszwickiej, Grunwaldzkiej, Granicznej, Zygmunta Augusta i Artyleryjskiej. Jej dokładny obszar prezentujemy na infografice powyżej.

Wnioski płynące ze Studium idą jednak jeszcze dalej. Autorzy opracowania zdecydowanie popierają pomysł uszczelnienia strefy, który nasi drogowcy wdrożyli kilka tygodni temu. Zalecają zwiększenie obsady kadrowej kontrolerów oraz zdecydowane i konsekwentne egzekwowanie zasad parkowania - zarówno w odniesieniu do braku opłat, jak i do niewłaściwego sposobu parkowania.

- W miarę możliwości należy również dążyć do zmian przepisów dotyczących wysokości stawek - dodaje dr Jacek Chmielewski. - Obowiązujące zasady mocno bowiem ograniczają możliwość prowadzenia odpowiedniej polityki parkingowej. A naszym zdaniem zasadą powinno być: im bardziej atrakcyjny parking, na przykład względem położenia, tym większa powinna być opłata za czas parkowania.

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

Wątpliwości autorów budzi też aktualna, zbyt niska ich zdaniem opłata za abonament roczny - 1700 zł za parkowanie w podstrefie A. - Taka kwota odpowiada średnio tylko dwóm godzinom parkowania w dni pracujące w roku. Powoduje to, że parkingi częściowo zostają zapełnione pojazdami osób pracujących w strefie centralnej. A one powinny korzystać z parkingów buforowych - wyjaśnia Chmielewski.

Więcej w jutrzejszym (18 stycznia 2013 r.), piątkowym wydaniu "Gazety Pomorskiej"\

Wiadomości z Bydgoszczy

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
monwdsa language
Głupi i chamski to jestes ty wiejski przybłędo. Ja uwazam,ze te pare groszy jak zapłacę to moj budżet sie nie rozsypie,a jak wszyscy zaplacimy do bedzie tego juz sporo , miastu przyda sie kazdy grosz.
Dobry Bydgoszczanim to takie który w trudnych chwilach moze pomoc, ty widac,ze nie tylko jestes chamem to jeszcze do tego bez rozumu.

wiec plac dobry bydgoszczaninie, plac na kazde wezwanie zadanie czy prosbe wlodarzy swego miasta...
L
Lea
wlasciwie to musze ci powiedziec ze jestes glupi!!! a dlaczego?? kiedys za trzymanie auta pod domem nie placiles, uwazales to za oczywista oczywistosc i do glowy by ci nie przyszlo ze moglbys placic...teraz gdy rzadza twoim miastem a takze i krajem deb***e, byc moze wybrani takze przez ciebie, i mowia ci ze musisz placic bo to jest luksus, ty bez szemrania bedziesz placil!!! dodatkowo argumentujesz ze miasto jest w trudnej sytuacji - dobrze - oddaj mu wiekszosc swoich zarobkow, sprzedaj samochod, zyj jak asceta bo miasto jest w trudnej sytuacji!!!

Głupi i chamski to jestes ty wiejski przybłędo. Ja uwazam,ze te pare groszy jak zapłacę to moj budżet sie nie rozsypie,a jak wszyscy zaplacimy do bedzie tego juz sporo , miastu przyda sie kazdy grosz.
Dobry Bydgoszczanim to takie który w trudnych chwilach moze pomoc, ty widac,ze nie tylko jestes chamem to jeszcze do tego bez rozumu.
a
a
Pracy coraz mniej, a opłat coraz więcej. Pogrążacie to miasto panowie i panie z ratusza. Wszyscy nasi rządzący bełkoczą coś o standardach unijnych, a zapominają, że zarabiamy jakąś 1/3 tego, co np. przeciętny Niemiec. Najpierw dajcie nam zarobić, a potem zwiększajcie podatki i wprowadzajcie opłaty od deszczu, śmieci i parkowania. W tej kolejności,jak teraz, się nie da.
J
Janek
Najgorzej jak się znajdzie ekspert z klapkami na oczach.
Zawsze tylko drożej i drożej, komunikacja miejska drożej, parkowanie drożej. A co z handlem w mieście? Handel potrzebuje klientów, a oni dojeżdżają, obojętnie czym, ale muszą dojechać i tu stawia się im barierę w postaci kosztów. Już dziś jest tak, że zamiast płacić za bilet na autobus czy autobusy lub parking + paliwo, to lepiej zamówić coś wysyłkowo, bo koszt przesyłki jest zbliżony do kosztu wybrania się do lokalnego sklepu, a do tego nie traci się czasu na przystankach, nie stoi w korkach itd. A pod marketami parking darmowy - co wybierze klient? Ot miejska krótkowzroczność. Rozumiem, że parkowanie w centrum musi być płatne, ale rozsądne niedawno stawki wzrosły za bardzo.
D
Dupa_zawsze_z_tyłu
Proponuję utworzyć strefę P na terenie całego miasta i po kłopocie. Do tego jeszcze zgasić latarnie i budżet bruskiego dopięty.
m
monwdsa language
Tez mieszkam przy Grunwaldzkiej i co? Nic, trzeba płacic to sie zapłaci i koniec. W KONCU za luksus trzymania autka pod domem trzeba płacić.
Zresztą miasto jest w trudnej sytuacji, p. Bruski nie zrobiłby tego gdyby nie musiał.

wlasciwie to musze ci powiedziec ze jestes glupi!!! a dlaczego?? kiedys za trzymanie auta pod domem nie placiles, uwazales to za oczywista oczywistosc i do glowy by ci nie przyszlo ze moglbys placic...teraz gdy rzadza twoim miastem a takze i krajem deb***e, byc moze wybrani takze przez ciebie, i mowia ci ze musisz placic bo to jest luksus, ty bez szemrania bedziesz placil!!! dodatkowo argumentujesz ze miasto jest w trudnej sytuacji - dobrze - oddaj mu wiekszosc swoich zarobkow, sprzedaj samochod, zyj jak asceta bo miasto jest w trudnej sytuacji!!!
a
absolwent utp
co za deb***i z tego doktora
a
absolwent utp
co za deb***i z tego doktora
G
Gość
Coraz bardziej się cieszę że miesiąc temu opuściłem już na stałe ten folwark bruskiego
a
aNtek
rozszerzenie strefy to 30 tys głosów na przeciwnika prezia Bruskiego!
m
mieszkaniec ulicy Grunwald
Tez mieszkam przy Grunwaldzkiej i co? Nic, trzeba płacic to sie zapłaci i koniec. W KONCU za luksus trzymania autka pod domem trzeba płacić.
Zresztą miasto jest w trudnej sytuacji, p. Bruski nie zrobiłby tego gdyby nie musiał.
a
ass
Autor, p. dr Chmielewski - od wczoraj powinien parkowac na płatnych parkingach! Dostał dobrą kasę za studium i starczy mu na kwity do parkometru! Uczelni natychmiast zabrać wolne miejsca parkingowe! Szczególnie te w zakresie granic strefy płatnego parkowania.
G
Gość
Dużo większa i dużo droższa bo to Metropolia Bydgoska. A że bydgoszczanie muszą znowu zaciskać pasa to już drugorzędna sprawa. Rafał! Rafał! Rafał najlepszym prezydentem jest!
j
jacoob
40 lat mieszkam przy ul. Grunwaldzkiej i dla mnie żaden to rarytas parkowac przy ulicy gdzie spod przejezdzajacych samochody leci błoto i inny syf z ulicy, tak że nie opłaca się myc auta bo po godzinie jest brudne, jakis wielkich firm czy sklepów bez parkingow tez tam nie zauwazylem, tym bardziej urzedow.
Parkingow nie zbudują, to jeb opłaty za postój auta, które i tak każdy będzie musiał wnieśc.
I pomyslec ze ludzie narzekali na Sapalskiego, Dombrowicza, a tu taki qtas nam się namalował na prezydenta. Ale co się dziwic skoro lider partii "ryży" robi dokładnie to samo tylko że w skali kraju...

Kiedyś Bydgoszcz, później brzydgoszcz (jak zaczeli likwidowac tereny zielone i sadzic marketami), a teraz bydłogoszcz (z racji POpleczników ryżego na stanowiskach )
j
jacoob
40 lat mieszkam przy ul. Grunwaldzkiej i dla mnie żaden to rarytas parkowac przy ulicy gdzie spod przejezdzajacych samochody leci błoto i inny syf z ulicy, tak że nie opłaca się myc auta bo po godzinie jest brudne, jakis wielkich firm czy sklepów bez parkingow tez tam nie zauwazylem, tym bardziej urzedow.
Parkingow nie zbudują, to jeb opłaty za postój auta, które i tak każdy będzie musiał wnieśc.
I pomyslec ze ludzie narzekali na Sapalskiego, Dombrowicza, a tu taki qtas nam się namalował na prezydenta. Ale co się dziwic skoro lider partii "ryży" robi dokładnie to samo tylko że w skali kraju...

Kiedyś Bydgoszcz, później brzydgoszcz (jak zaczeli likwidowac tereny zielone i sadzic marketami), a teraz bydłogoszcz (z racji POpleczników ryżego na stanowiskach )
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska