Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ceny zniczy w 2022 roku. Bydgoszczanka kupiła znicze za 5,99, a zapłaciła... 7,99 zł

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Za trzy tygodnie 1 listopada. Zewsząd słychać, że ceny zniczy zmrożą klientów. I zapewne wiele sklepów będzie chciało to wykorzystać oferując je taniej, ale... może być drożej.
Za trzy tygodnie 1 listopada. Zewsząd słychać, że ceny zniczy zmrożą klientów. I zapewne wiele sklepów będzie chciało to wykorzystać oferując je taniej, ale... może być drożej. Krzysztof Szymczak
Niedługo uroczystość Wszystkich Świętych. Jak wiele produktów, także m.in. znicze i kwiaty, są droższe niż rok temu. Jednak również można przepłacić kupując je w fikcyjnej promocji. Uważajcie na takie oferty!

- W przypadku zniczy jest drożej od złotówki do kilku złotych na sztuce. Oczywiście, to samo dotyczy kwiatów, ale tu może być więcej nawet o 10 zł - opowiada nam kobieta, która prowadzi drobny handel przy cmentarzu niedaleko dworca PKP w Bydgoszczy.

O tym, że trzeba być ostrożnym korzystając z promocji, jako zapewne jedna z wielu, przekonała się niedawno pani Iwona z Bydgoszczy.

2 zł różnicy między półką a kasą, a kupiła 3 znicze

- Zobaczyłam w mojej osiedlowej Biedronce duże znicze elektryczne. Cena wydawała się atrakcyjna, bo 5,99 zł za sztukę, a podobne u mnie przy cmentarzu sprzedają za 8 zł, więc kupiłam trzy, wszak zbliża się 1 listopada - wspomina pani Iwona. - Dopiero w domu na paragonie sprawdziłam, że wcale nie kosztują one 5,99 zł, a 7,99 zł, czyli tylko o 1 grosz mniej niż przy cmentarzu. Wiele osób kupowało przy mnie te znicze, myśląc, że kosztują o 2 zł mniej, ale taka informacja się przy nich znajdowała. Może dotyczyła innego towaru, ale była właśnie przy tych konkretnych zniczach, na półce klienci nie widzieli kwoty 7,99 zł, a dopiero na paragonie. Na pewno to zwykła pomyłka sklepu, jednak różnica jest, jak dla mnie emerytki, dość znacząca. 6 zł w plecy!

Co na to sieć?
W odpowiedzi tak odpowiada "Pomorskiej" jej biuro prasowe: "Aby uniknąć potencjalnych wątpliwości dotyczących cen poszczególnych produktów, w każdej placówce instalujemy ogólnodostępne i dobrze oznaczone skanery cen. Zaś w uruchomionej przed 4 miesiącami aplikacji mobilnej Biedronki wprowadziliśmy możliwość weryfikacji cen każdego produktu w ciągu zaledwie kilku sekund z wykorzystaniem telefonów klientów. Podanie numeru karty Moja Biedronka, jeśli została użyta podczas zakupu, znacznie przyspiesza proces weryfikowania reklamacji. Wszyscy klienci, którzy mają wątpliwości dotyczące cen poszczególnych produktów na paragonie, mogą skontaktować się z naszym biurem obsługi klienta i złożyć reklamację, do czego zachęcamy (e-mail: [email protected] oraz tel. 800 080 010 lub 22 205 33 00). Jeżeli ktoś zgłosi przypadek różnicy między ceną na etykiecie cenowej, a kwotą zapłaconą przy kasie, należy mu się zwrot różnicy".

Tak sklepy żonglują cenami

Oczywiście, takie sytuacje zdarzają się nie tylko w Biedronce - opisaliśmy tylko jeden z wielu takich przypadków, bo akurat dostaliśmy taki sygnał.

Trzeba uważać we wszystkich sklepach!

Na zakupach, zwłaszcza w gorących okresach, jak np. przed 1 listopada czy Świętami Bożego Narodzenia, klientom powinna zapalić się czerwona lampka.

"Super cena", "Oferta specjalna", "gratisy" lub taniej w zestawach - UOKiK ostrzega, że nie zawsze jest to prawdziwe.

W gorączce okolicznościowych zakupów, 10 proc. skarg, które trafiają do urzędu, dotyczy fikcyjnych promocji i wyprzedaży.

W zgłoszeniach najczęściej pojawia się problem żonglowania cenami. Chodzi o praktykę, w której przedsiębiorcy podnoszą je tuż przed promocją, żeby po ich obniżce rabat wydawał się niezwykle atrakcyjny.

Urząd zwrócił uwagę, że te metody mogą stanowić naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Przy okazji zwraca uwagę sprzedawcom i kupującym, że przecenione towary, jak wszystkie inne, podlegają reklamacji, jeśli okażą się wadliwe. Składamy ją w ramach rękojmi u sprzedawcy - najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi - najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru.

Klienci skarżą się również na to, że sklepy nie przyjmują zwrotów towarów zakupionych w promocji, ale - jak przypomina UOKiK - to zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska