Co jeść wiosną, by mieć siłę i energię? Podpowiadamy!

Małgorzata WąsaczZaktualizowano 
Fot. nadesłane
- Wiosenny przypływ sił i energii trzeba wspierać zbilansowaną dietą - mówi dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska, kierownik Pracowni Dietetyki Pediatrycznej Instytutu Pediatrii Collegium Medicum UJ, ekspertka kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

- Jeśli na wiosnę chcemy wzmocnić nasze siły, sięgnijmy po owoce i warzywa – nasze naturalne źródło witamin, soli mineralnych i antyoksydantów. Naturalne suplementy są dobrze przyswajalne i całkowicie bezpieczne – mówi dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Przypływ świeżego powietrza i duża dawka ruchu to też zwiększone zapotrzebowanie na energię. Długi spacer często kończymy jedząc przypadkowo kupione przekąski, niezbyt wartościowe energetycznie ani odżywczo. Warto wcześniej przygotować się na głód, który przecież i tak nas dopadnie. Możemy już w domu przemyśleć smaczne, proste i wygodne przekąski, które dodadzą nam sił na kolejnych parę kilometrów na rowerze czy pokonanie stromego pagórka w lesie.

Zanim wyruszymy z domu przygotujmy sobie i najbliższym coś wartościowego do zjedzenia. Może to być smakowita sałatka zapakowana do pojemnika, kanapka z ulubionym serem, banan czy jabłko. Jeśli nie mamy ochoty lub czasu, by pakować, myć i obierać owoce, skorzystajmy z wygodniejszych rozwiązań. Zapakowana do plecaka saszetka musu owocowo-warzywnego lub butelka 100 proc. soku owocowego czy warzywnego świetnie zastąpi jedną z pięciu zalecanych przez ekspertów porcji owoców i warzyw.

- Pamiętajmy jednak, że owoce i warzywa to podstawa zbilansowanej diety przez cały rok. Dieta bogata w owoce, warzywa lub soki i musy, którymi możemy zastąpić jedną z zalecanych porcji, zapewnią nam dobrą formę fizyczną oraz dobre samopoczucie. To inwestycja w siebie, która na pewno nam się zwróci – radzi dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska

Soki i musy, które nie zawierają dodanego cukru, sztucznych barwników i konserwantów, praktycznie nie różnią się składem od świeżych owoców i warzyw, z których zostały wyprodukowane.

INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju (11-17.05.2017)

Wideo

Materiał oryginalny: Co jeść wiosną, by mieć siłę i energię? Podpowiadamy! - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3