www.pomorska.pl/bydgoszcz
Więcej informacji z Bydgoszczy na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz
1
1
jeszcze jedna gruntówka na Czyżkówku, obok Charzykowskiej, Wdzydzkiej, Lubawskiej i Sychty, doczeka się w tym roku zlecenia projektu gruntownej przebudowy. Będzie nią nieco ponad 100-metrowy odcinek ulicy Lodowej.
Dokumentacje mają być gotowe najpóźniej w styczniu 2011 roku, a dwa miesiące później pozwolenie na realizację inwestycji. Niestety, dla mieszkańców Czyżkówka nie mamy dobrych wiadomości. Roboty nie ruszą od razu.
Zanim wygaśnie pozwolenie na budowę
- W chwili obecnej Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zlecił i planuje zlecić przygotowanie kilkudziesięciu dokumentacji projektowych, które będą systematycznie realizowane w kolejnych sezonach budowlanych. W praktyce stara się, żeby inwestycje ruszały w takim ciągu, jak zostały opisane w dokumentacji do przetargu - wyjaśnia - dość enigmatycznie - Krzysztof Kosiedowski z biura prasowego Urzędu Miasta w Bydgoszczy.
Mieszkańcy Czyżkówka mogą więc czekać na remonty swoich gruntówek nawet i trzy lata, czyli do 2014 roku. Tyle bowiem zachowuje ważność pozwolenie na budowę.
Za to już teraz możemy podać główne założenia, jakimi kierować się będą projektanci. Dokumentacje mają zakładać ułożenie na Charzykowskiej (350 metrów), Wdzydzkiej (90m), Lubawskiej (180m) i Sychty (197m) zupełnie nowej nawierzchni.
Niestety, chodniki po obu stronach jezdni znajdą się tylko na Charzykowskiej, która będzie drogą lokalną. Pozostałe uliczki mają mieć charakter dróg dojazdowych o tzw. przekroju jednoprzestrzennym, czyli bez chodników, za to z pieszojezdnią oraz miejscami postojowymi i zatokami parkingowymi.
Dodatkowo, w północnej części ulicy Sychty zostanie zaprojektowany plac do zawracania dla samochodów i prawdopodobnie drugi taki sam, jeśli architekci uznają to za zasadne, we wschodniej części ulicy Lubawskiej.
Szczegóły ustalą później
Nie wiadomo na razie nic o rodzaju nawierzchni ulic i docelowej organizacji ruchu. Te kwestie, tak jak lokalizacja progów zwalniających, wyniesień na skrzyżowaniach oraz innych elementów bezpieczeństwa ruchu zostaną ustalone po rozstrzygnięciu przetargu i ostatecznym wyborze biura projektowego.