Zobacz wideo: Pandemia przybiera na sile. Coraz więcej zgonów chorych na COVID-19.
Wnioski dotyczące usuwania azbestu można składać tylko do końca 2021 roku
Wnioski (w formie papierowej) o włączenie nieruchomości do „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Włocławek na lata 2017– 2032”, można składać w Wydziale Środowiska Urzędu Miasta przy ul. 3-go Maja 22 (pokój 25) lub do urny korespondencyjnej. Wnioski będą przyjmowane tylko do 31 grudnia 2021 roku.
Kolejna edycja programu realizowana będzie w 2022 roku.
- Złożenie wniosku jest o tyle istotne, że sfinansowaniu robót podlegać będą tylko te nieruchomości, które są ujęte w dokumentacji inwentaryzacyjnej wyrobów azbestowych Gminy Miasto Włocławek. Dlatego ważne jest, by złożyć wniosek o włączenie nieruchomości do już zinwentaryzowanych zasobów - informuje włocławski ratusz.
Kto we Włocławku może ubiegać się o usunięcie azbestu?
Osoby i instytucje ubiegające się o ujęcie ich w programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Włocławka, muszą posiadać tytuł prawny do lokalu, posiadać je w zarządzie lub użytkowaniu. Wykonawca, który zajmie się pracami związanymi z demontażem, zbieraniem, transportem i unieszkodliwianiem odpadów zawierających azbest, wyłoniony zostanie w przetargu. Zobowiązany będzie do ustalenia - z przedstawicielem odpowiedzialnym za nieruchomość, władającym nieruchomością, czy posiadającym ją w zarządzie lub użytkowaniu - daty i godziny, w których można będzie podjąć prace.
- Źródłem finansowania będzie budżet Włocławka i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu. Zaplanowane środki na realizację Programu w latach 2022-2023 wynoszą 135 tys. zł, przy czym wkład miasta stanowić będzie kwota 81 tys. zł, a dotacja z WFOŚiGW - 54 tys. Zł – informuje Urząd Miasta Włocławek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej.
