Będzie to kontynuacja prac, bowiem od wiosny 2022 roku prowadziło je przedsiębiorstwo „Geotech” z Bydgoszczy, ale ogłosiło bankructwo i zadania nie udało mu się dokończył. Dlatego bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) był zmuszony ogłosić nowy przetarg to zadanie. Jego zwycięzca dokończy badania gruntów i sporządzi stosowną dokumentację.
Jak wyjaśnia GDDKiA - badania podłoża są ostatnim krokiem w przygotowaniach do ogłoszenia przetargu na projekt i budowę obwodnic Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego.
To też może Cię zainteresować
Oferty na dokończenie prac geodezyjnych złożyły dwie firmy: TESTLAND - Laboratorium Materiałów Budowlanych z Łężyc - 1 093 334,70 zł brutto i Multiconsult Polska z Warszawy - 1 872 183,00 zł brutto.
Budżet GDDKiA wynosi zaś 924 427,78 zł brutto. Kryteriami wyboru są cena (70 proc.) oraz doświadczenie zespołu geologicznego (30 proc.).
- Rozpoczynamy zatem analizę złożonych ofert. Nie wiemy jeszcze jaki będzie jej wynik, czy nasz budżet trzeba będzie podwyższyć. W przypadku wyboru danej oferty wykonawca będzie miał 8 miesięcy na opracowanie dokumentacji ujętej w umowie – wyjaśnia nam Julian Drob, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.
Mieszkańcy odetchną
Podstawowym celem budowy obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej nr 25 przebiegającej przez centra obu miejscowości.
Inwestycja uzyskała stosowne decyzje środowiskowe w 2021 roku i została ujęta w nowym Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do roku 2030 (z perspektywą do roku 2033).
Łączna długość obu tras wynosi 8,7 km i zostanie zrealizowana w ramach jednego przetargu. Ogłoszenie przetargu w formule „Projektuj i buduj” planowane jest w czwartym kwartale tego roku.
