Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwie firmy chcą dokończyć badania gruntu pod obwodnice Sępólna i Kamienia Krajeńskiego

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Teraz przez centrum Sępólna Krajeńskiego wiedzie droga krajowa nr 25. Ta (widoczna na zdjęciu) straci swój status na rzecz obwodnicy miasta.
Teraz przez centrum Sępólna Krajeńskiego wiedzie droga krajowa nr 25. Ta (widoczna na zdjęciu) straci swój status na rzecz obwodnicy miasta. Marek Weckwerth
Prace geodezyjne na przyszłych obwodnicach Sępólna i Kamienia Krajeńskiego pochłoną od 1,1 do 1,9 mln zł. Takie oferty złożyły firmy zainteresowane kontynuacją prac.

Będzie to kontynuacja prac, bowiem od wiosny 2022 roku prowadziło je przedsiębiorstwo „Geotech” z Bydgoszczy, ale ogłosiło bankructwo i zadania nie udało mu się dokończył. Dlatego bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) był zmuszony ogłosić nowy przetarg to zadanie. Jego zwycięzca dokończy badania gruntów i sporządzi stosowną dokumentację.

Jak wyjaśnia GDDKiA - badania podłoża są ostatnim krokiem w przygotowaniach do ogłoszenia przetargu na projekt i budowę obwodnic Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego.

To też może Cię zainteresować

Oferty na dokończenie prac geodezyjnych złożyły dwie firmy: TESTLAND - Laboratorium Materiałów Budowlanych z Łężyc - 1 093 334,70 zł brutto i Multiconsult Polska z Warszawy - 1 872 183,00 zł brutto.

Budżet GDDKiA wynosi zaś 924 427,78 zł brutto. Kryteriami wyboru są cena (70 proc.) oraz doświadczenie zespołu geologicznego (30 proc.).

- Rozpoczynamy zatem analizę złożonych ofert. Nie wiemy jeszcze jaki będzie jej wynik, czy nasz budżet trzeba będzie podwyższyć. W przypadku wyboru danej oferty wykonawca będzie miał 8 miesięcy na opracowanie dokumentacji ujętej w umowie – wyjaśnia nam Julian Drob, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.

Mieszkańcy odetchną

Podstawowym celem budowy obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej nr 25 przebiegającej przez centra obu miejscowości.

Inwestycja uzyskała stosowne decyzje środowiskowe w 2021 roku i została ujęta w nowym Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do roku 2030 (z perspektywą do roku 2033).

Łączna długość obu tras wynosi 8,7 km i zostanie zrealizowana w ramach jednego przetargu. Ogłoszenie przetargu w formule „Projektuj i buduj” planowane jest w czwartym kwartale tego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska