Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dziwne promocje. Znajdź różnice na sklepowej półce, czyli zabaw się w szukanie tańszych towarów

Lucyna Talaśka-Klich
Lucyna Talaśka-Klich
“Papryka słodka mielona po lewej w promocji, papryka słodka mielona po prawej nie. Inna gramatura, ale opakowania mają prawie taki sam rozmiar. Trudno zauważyć różnice" - stwierdził bydgoszczanin
“Papryka słodka mielona po lewej w promocji, papryka słodka mielona po prawej nie. Inna gramatura, ale opakowania mają prawie taki sam rozmiar. Trudno zauważyć różnice" - stwierdził bydgoszczanin Fot. manandeco
Dwa podobne produkty stoją obok siebie na sklepowej półce, ale jeden z nich jest tańszy, bo w promocji. Jeśli klient niechcący wybierze ten droższy, czy może czuć się nabity w butelkę?

Bydgoszczanin udostępnił dwa zdjęcia wykonane w sklepie pewnej sieci handlowej, ponieważ ma wątpliwości, czy tak można postępować? Wszak nie można kupującego wprowadzać w błąd!

Puste pułki, kolejki przed sklepami i przerwy w dostawie prądu. Teksas zmaga się z atakiem zimy

Trudno zauważyć różnice na sklepowej półce

Tak opisał to, co znalazło się na jego zdjęciach:
“Papryka słodka mielona po lewej w promocji, papryka słodka mielona po prawej nie. Inna gramatura, ale opakowania mają prawie taki sam rozmiar. Trudno zauważyć różnice.

Domestos 1 l z 9,99 zł na 6,99 zł (promocja), ale Domestos 1,25 l w cenie 9,99 zł już bez promocji, stoją obok siebie. Z perspektywy kupującego patrzącego w dół (na najniższą półkę) trudno zauważyć różnice w wielkości butelek. “

To też może Cię zainteresować

O ocenę i komentarz poprosiliśmy Luizę Chmielewską, Naczelnik Wydziału Prawno - Organizacyjnego i Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy, która zauważyła, że: „W miejscu sprzedaży detalicznej i świadczenia usług uwidacznia się cenę oraz cenę jednostkową towaru (usługi) w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen.”

Dodała, że są też bardziej szczegółowe regulacje dot. uwidaczniania cen, jak np. ta: „Cenę uwidacznia się w miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla konsumentów, na danym towarze, bezpośrednio przy towarze lub w bliskości towaru, którego dotyczy.”

Gdy informacje o cenach są niejednoznaczne, budzą wątpliwości

Luiza Chmielewska podkreśliła, że jeżeli klient uważa, iż informacje o cenach w danym sklepie są niejednoznaczne, budzą wątpliwości albo tych cen po prostu nie ma, może to zgłosić do Inspekcji Handlowej: “My możemy przeprowadzić kontrolę i jeżeli stwierdzimy naruszenie prawa (w toku kontroli), wyciągnąć konsekwencje wobec przedsiębiorcy. W toku kontroli nie załatwiamy indywidualnej sprawy konsumenta.”

Dodała jednak, że co do indywidualnej sprawy konsumenta, ma zastosowanie następujący przepis: „W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.”

To też może Cię zainteresować

Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia, wówczas inspektorzy mogą zaproponować pomoc w rozwiązaniu sporu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska