Bydgoszczanin udostępnił dwa zdjęcia wykonane w sklepie pewnej sieci handlowej, ponieważ ma wątpliwości, czy tak można postępować? Wszak nie można kupującego wprowadzać w błąd!
Puste pułki, kolejki przed sklepami i przerwy w dostawie prądu. Teksas zmaga się z atakiem zimy
Trudno zauważyć różnice na sklepowej półce
Tak opisał to, co znalazło się na jego zdjęciach:
“Papryka słodka mielona po lewej w promocji, papryka słodka mielona po prawej nie. Inna gramatura, ale opakowania mają prawie taki sam rozmiar. Trudno zauważyć różnice.
Domestos 1 l z 9,99 zł na 6,99 zł (promocja), ale Domestos 1,25 l w cenie 9,99 zł już bez promocji, stoją obok siebie. Z perspektywy kupującego patrzącego w dół (na najniższą półkę) trudno zauważyć różnice w wielkości butelek. “
To też może Cię zainteresować
O ocenę i komentarz poprosiliśmy Luizę Chmielewską, Naczelnik Wydziału Prawno - Organizacyjnego i Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy, która zauważyła, że: „W miejscu sprzedaży detalicznej i świadczenia usług uwidacznia się cenę oraz cenę jednostkową towaru (usługi) w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen.”
Dodała, że są też bardziej szczegółowe regulacje dot. uwidaczniania cen, jak np. ta: „Cenę uwidacznia się w miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla konsumentów, na danym towarze, bezpośrednio przy towarze lub w bliskości towaru, którego dotyczy.”
Gdy informacje o cenach są niejednoznaczne, budzą wątpliwości
Luiza Chmielewska podkreśliła, że jeżeli klient uważa, iż informacje o cenach w danym sklepie są niejednoznaczne, budzą wątpliwości albo tych cen po prostu nie ma, może to zgłosić do Inspekcji Handlowej: “My możemy przeprowadzić kontrolę i jeżeli stwierdzimy naruszenie prawa (w toku kontroli), wyciągnąć konsekwencje wobec przedsiębiorcy. W toku kontroli nie załatwiamy indywidualnej sprawy konsumenta.”
Dodała jednak, że co do indywidualnej sprawy konsumenta, ma zastosowanie następujący przepis: „W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.”
To też może Cię zainteresować
Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia, wówczas inspektorzy mogą zaproponować pomoc w rozwiązaniu sporu.
