"Energa" odchodzi od zawodnych energomatów. W zamian spółka proponuje wygodniejsze i bardziej nowoczesne możliwości zakupu energii. Sprawdźmy, czy tak jest naprawdę.
Jak wynika z danych firmy, z liczników przedpłatowych korzysta niespełna 3 proc. klientów Energi. O tym, że klienci coraz rzadziej korzystają z energomatów świadczy malejąca liczba zawieranych przy pomocy tych urządzeń transakcji.
- Od początku tego roku nastąpił 30 procentowy spadek doładowań w energomatach - twierdzi Beata Ostrowska, _rzeczniczka toruńskiego oddziału spółki. _W tym czasie uznanie klientów zdobyły inne stworzone przez Energę możliwości zakupu energii przez internet, telefon, w punktach oznaczonych Via-Moje Doładowania. Tylko w ten ostatni sposób dokonano ponad 50 proc. ogółu transakcji mimo że ta forma zakupu doładowania licznika przedpłatowego znana jest od niespełna roku i obłożona prowizją, nie wyższą jednak niż cena biletu za ewentualny przejazd do energomatu.
Czytaj też: Setki mieszkańców Kujawsko-Pomorskiego ciągną prąd na lewo. A my za nich płacimy!
- Biorąc pod uwagę zmieniające się preferencje klientów, wysoką awaryjność energomatów i częste akty wandalizmu, które przyczyniają się do wzrostów kosztów utrzymania tych urządzeń, spółka zdecydowała się odejść od tej formy sprzedaży kodów - mówi rzeczniczka. - W związku z tym od 2 listopada do połowy grudnia firma wycofa z użytku wszystkie swoje energomaty. W zamian klienci będą mogli korzystać z działających już alternatywnych form opłat za energię.
Przede wszystkim w Biurze Obsługi Klienta. Klient posiadający licznik przedpłatowy może dokonać zakupu energii elektrycznej bezpośrednio w kasie. Kolejną formą jest zakup przez internet. Dzięki temu rozwiązaniu każdy klient może w prosty sposób kupić energię do swojego licznika przedpłatowego oraz otrzymać kody na doładowania przez e-mail lub sms.
Trzecia możliwość to skorzystanie z usługi doładowania w punktach płatności VIA Moje doładowania. Usługa ta pozwala na zakup doładowania energii w kasie sklepu z dostępną usługą sieci VIA. Zakupu można dokonać na dowolną kwotę przy okazji codziennych zakupów. Klient posiadający licznik przedpłatowy może kupić energię elektryczną poprzez Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta.
Klient wybierając w Biurze Obsługi Klienta produkt "Polecenia Zapłaty" musi poinformować o zamiarze doładowań przez tBOK. Po dokonaniu tych czynności klient otrzymuje w BOK unikatowe hasło. W tym momencie może już korzystać z usługi przez tBOK podając każdorazowo hasło. Usługa jest już dostępna we wszystkich rejonach, wkrótce też w Gdańsku.
