Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Energa likwiduje energomaty

Renata Kudeł, fot. Wojciech Alabrudziński
klienci coraz rzadziej korzystają z energomatów.
klienci coraz rzadziej korzystają z energomatów.
Kolejka do energomatu? To już przeszłość. 2 listopada rozpoczyna się proces likwidowania tych urządzeń. Co je zastąpi?

"Energa" odchodzi od zawodnych energomatów. W zamian spółka proponuje wygodniejsze i bardziej nowoczesne możliwości zakupu energii. Sprawdźmy, czy tak jest naprawdę.

Jak wynika z danych firmy, z liczników przedpłatowych korzysta niespełna 3 proc. klientów Energi. O tym, że klienci coraz rzadziej korzystają z energomatów świadczy malejąca liczba zawieranych przy pomocy tych urządzeń transakcji.

 - Od początku tego roku nastąpił 30 procentowy spadek doładowań w energomatach - twierdzi Beata Ostrowska, _rzeczniczka toruńskiego oddziału spółki. _W tym czasie uznanie klientów zdobyły inne stworzone przez Energę możliwości zakupu energii przez internet, telefon, w punktach oznaczonych Via-Moje Doładowania. Tylko w ten ostatni sposób dokonano ponad 50 proc. ogółu transakcji mimo że ta forma zakupu doładowania licznika przedpłatowego znana jest od niespełna roku i obłożona prowizją, nie wyższą jednak niż cena biletu za ewentualny przejazd do energomatu.

Czytaj też: Setki mieszkańców Kujawsko-Pomorskiego ciągną prąd na lewo. A my za nich płacimy!

- Biorąc pod uwagę zmieniające się preferencje klientów, wysoką awaryjność energomatów i częste akty wandalizmu, które przyczyniają się do wzrostów kosztów utrzymania tych urządzeń, spółka zdecydowała się odejść od tej formy sprzedaży kodów - mówi rzeczniczka. - W związku z tym od 2 listopada do połowy grudnia firma wycofa z użytku wszystkie swoje energomaty. W zamian klienci będą mogli korzystać z działających już alternatywnych form opłat za energię.

 

Photobucket

 

Przede wszystkim w Biurze Obsługi Klienta. Klient posiadający licznik przedpłatowy może dokonać zakupu energii elektrycznej bezpośrednio w kasie. Kolejną formą jest zakup przez internet. Dzięki temu rozwiązaniu każdy klient może w prosty sposób kupić energię do swojego licznika przedpłatowego oraz otrzymać kody na doładowania przez e-mail lub sms.

Czytaj też: Krótkie filmiki z poradami: jak ugotować dobre danie, jak zawiązać krawat, jak robić magiczne sztuczki, chwyciły!

Trzecia możliwość to skorzystanie z usługi doładowania w punktach płatności VIA Moje doładowania. Usługa ta pozwala na zakup doładowania energii w kasie sklepu z dostępną usługą sieci VIA. Zakupu można dokonać na dowolną kwotę przy okazji codziennych zakupów. Klient posiadający licznik przedpłatowy może kupić energię elektryczną poprzez Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta.

Klient wybierając w Biurze Obsługi Klienta produkt "Polecenia Zapłaty" musi poinformować o zamiarze doładowań przez tBOK. Po dokonaniu tych czynności klient otrzymuje w BOK unikatowe hasło. W tym momencie może już korzystać z usługi przez tBOK podając każdorazowo hasło. Usługa jest już dostępna we wszystkich rejonach, wkrótce też w Gdańsku.

 

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska