https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Eurobrand2011. Znamy najcenniejszą markę Europy oraz światowego lidera Apple

Źródło informacji: APA-OTS (oprac. hej)
Grupa LVMH najcenniejszą marką Europy oraz światowym liderem Apple
Grupa LVMH najcenniejszą marką Europy oraz światowym liderem Apple
- European Brand Institute przedstawił wyniki badania eurobrand2011 wyceniającego marki w Europie. Przebadano ponad 3 tys. markowych korporacji w 24 krajach oraz w 16 branżach w porównaniu z Ameryką i Azją.

Europejskie, markowe korporacje o największej wartości to:

1. LVMH (31,699 mld EUR)

2. Vodafone (28,505 mld EUR)

3. INBEV (25,481 mld EUR)

4. Nestlé (25,418 mld EUR)

5. Unilever (24,344 mld EUR)

6. Telefonica (23,384 mld EUR)

7. Daimler (19,552 mld EUR)

8. Deutsche Telekom (18,102 mld EUR)

9. BASF (17,884 mld EUR)

10. SAB Miller (17,764 mld EUR)

Przeczytaj: Guerilla marketing. Reklama na wojennej ścieżce [fot., wideo]

Gerhard Hrebicek, kierownik ds. badań oraz dyrektor wykonawczy European Brand Institute w Wiedniu, w taki sposób podsumowuje podstawowe wyniki badań:

1. Silne marki rozwijają się szybciej niż wynosi średnia.

Wartość marki 10 najlepszych w Europie markowych korporacji wzrasta o +11,6%. Wzrost wartości marki grupy Nestlé wynosi +29,9%, za którą plasuje się BASF (+17,6%) oraz Daimler (+15,4%), które zanotowały największy wzrost wartości marki wśród 10 najlepszych markowych korporacji w Europie.

Cztery najważniejsze "marki przemysłowe" w Europie: artykuły konsumpcyjne (+10,2%), usługi finansowe (+14,6%), telekomunikacja (+5,4%) oraz handel detaliczny (+6,4%). Przemysł towarów luksusowych zanotował największy wzrost wynoszący +17,6%, przy średnim rozwoju przemysłu +8,9%.

2. Europa liderem na rynku artykułów konsumpcyjnych, zaś Ameryka zajmuje silną pozycję w branży IT i technologii.

Europa jest "kontynentem artykułów konsumpcyjnych", Ameryka Północna ma silną pozycję w branży IT i technologii - z Apple (69,658 mld EUR) jako najcenniejszą marką światową. Azja jest liderem w branży usług finansowych. W Europie jest dwa razy więcej marek, zaś w Ameryce Północnej wartość wydajności w stosunku do Europy jest dwa razy większa.

Przeczytaj: Najgorsze reklamy powalczą o chamleta

3. Europejskie kraje światowym liderem w gospodarce pod względem udziału marek.

Markowe korporacje w Finlandii, Szwajcarii, Luksemburgu, Szwecji, Danii oraz w Austrii stanowią największy wkład do ich gospodarek i są tym samym światowymi liderami, jeśli chodzi o wartość marki do wskaźnika PKB.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska