Ta przeprawa przez Wisłę połączy już istniejący węzeł Nowe Marzy z powstającym węzłem Grudziądz. Budowana jest z trzech części: mostu nurtowego nad głównym korytem Wisły i dwóch estakad dojazdowych, po obu stronach rzeki.
Olbrzym z "odnogami"
Więcej informacji z Grudziądza znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/grudziadz
Estakadę północną wykonano w 82 procentach, południowa jest już gotowa, a zaawansowanie robót na moście nurtowym sięga 21 procent. Kiedy wszystkie będą już zbudowane, ekipy wezmą się za nawierzchnie i prace wykończeniowe. Wyliczono, że ekipy zużyją na budowę przeprawy prawie 80 tys. m. sześciennych betonu i 13 tys. ton stali.
Liczący dokładnie 1953,60 m most jest częścią autostrady A-1, którą już teraz jeździmy z Grudziądza do Gdańska, a w 2012 r. dojedziemy nią także do Torunia. Miasta te i pozostałe odcinki autostrady z czasem połączy węzeł Grudziądz.
- Nasza Trasa Średnicowa zbierze cały ruch tranzytowy z dróg krajowych nr 5 i 16 oraz wojewódzkiej nr 534. - tłumaczy Magda Jaworska-Nizioł z biura prasowego ratusza - Już dziś kierowcy przejeżdżający przez Grudziądz od strony Olsztyna i Malborka korzystają z pierwszego etapu "Średnicówki". Już ruszyła budowa drugiego etapu. Zakończy się na zjeździe z autostrady A-1, w 2011 roku. Wartość tej inwestycji to ponad 157 mln zł, z czego około 130 mln pokryje Unia Europejska.
Czytaj też: Zamiast na umówione spotkanie z grudziądzanami, prezydent wybrał się do restauracji
Łatwiej do nas dojadą
Równolegle z budową II etapu Trasy Średnicowej prowadzone są prace na odcinku A-1 Nowe Marzy - Czerniewice, czyli prawie 52 kilometrach dwupasmowej autostrady oraz 10,7 km zachodniej nitki jezdni. Ten odcinek kosztować będzie 3 145 mln zł.
Z kolei kilka kilometrów od Grudziądza drogowcy wylewają beton pod wiadukt nad drogą krajową nr 55.
Czytaj e-wydanie »