https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądz: Most przez Wisłę jak zbawienie

MARYLA RZESZUT [email protected] tel 56 45 11 931
Coraz bliżej do zakończenia przeprawy autostradowej przez Wisłę pod Grudziądzem
Coraz bliżej do zakończenia przeprawy autostradowej przez Wisłę pod Grudziądzem fot. archiwum
Niecierpliwie czekamy na przeprawę. Ma on sprawić, że Grudziądz nie będzie na uboczu głównych tras komunikacyjnych.

Ta przeprawa przez Wisłę połączy już istniejący węzeł Nowe Marzy z powstającym węzłem Grudziądz. Budowana jest z trzech części: mostu nurtowego nad głównym korytem Wisły i dwóch estakad dojazdowych, po obu stronach rzeki.

Olbrzym z "odnogami"

Więcej informacji z Grudziądza znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/grudziadz

Estakadę północną wykonano w 82 procentach, południowa jest już gotowa, a zaawansowanie robót na moście nurtowym sięga 21 procent. Kiedy wszystkie będą już zbudowane, ekipy wezmą się za nawierzchnie i prace wykończeniowe. Wyliczono, że ekipy zużyją na budowę przeprawy prawie 80 tys. m. sześciennych betonu i 13 tys. ton stali.

Liczący dokładnie 1953,60 m most jest częścią autostrady A-1, którą już teraz jeździmy z Grudziądza do Gdańska, a w 2012 r. dojedziemy nią także do Torunia. Miasta te i pozostałe odcinki autostrady z czasem połączy węzeł Grudziądz.

- Nasza Trasa Średnicowa zbierze cały ruch tranzytowy z dróg krajowych nr 5 i 16 oraz wojewódzkiej nr 534. - tłumaczy Magda Jaworska-Nizioł z biura prasowego ratusza - Już dziś kierowcy przejeżdżający przez Grudziądz od strony Olsztyna i Malborka korzystają z pierwszego etapu "Średnicówki". Już ruszyła budowa drugiego etapu. Zakończy się na zjeździe z autostrady A-1, w 2011 roku. Wartość tej inwestycji to ponad 157 mln zł, z czego około 130 mln pokryje Unia Europejska.

Czytaj też: Zamiast na umówione spotkanie z grudziądzanami, prezydent wybrał się do restauracji

Łatwiej do nas dojadą

Równolegle z budową II etapu Trasy Średnicowej prowadzone są prace na odcinku A-1 Nowe Marzy - Czerniewice, czyli prawie 52 kilometrach dwupasmowej autostrady oraz 10,7 km zachodniej nitki jezdni. Ten odcinek kosztować będzie 3 145 mln zł.

Z kolei kilka kilometrów od Grudziądza drogowcy wylewają beton pod wiadukt nad drogą krajową nr 55.

Udostępnij

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Jak znam życie to po wyborach wszystko ucichnie a niedokończony most będzie straszyć przez 50 lat.

Zgadza się byłoby tak gdyby budowa mostu zależała od ekipy która rządzi teraz miastem. Dzięki Bogu ci państwo nie mają z tym nic wspólnego więc jest duża szansa że już niedługo będziemy mieli drugą przeprawę przez Wisłę. Więc bardzo przesadzasz. Ja też całkowicie nie ufam obecnej ekipie, uważam jej działalność za szkodliwą dla miasta, lecz nie można mylić dwóch pojęć. Niedługo więc będziemy mieli drugi most. Inna sprawa że w momencie oddania go do użytku na pewno obecny prezydent stałby w pierwszym szeregu do przecięcia wstęgi oraz ogłosił kolejny niebywały sukces jego rządów. Miejmy jednak nadzieje że w momencie otwarcia mostu pan Malinowski na stanowisku prezydenta Grudziądza będzie już historią.
J
Jestes dekiel
Jak znam życie to po wyborach wszystko ucichnie a niedokończony most będzie straszyć przez 50 lat.

JESTES DEKIEL, PRAWDOPODOBNIE PISOWSKI MÓŻDŻEK.
G
Gość
Jak znam życie to po wyborach wszystko ucichnie a niedokończony most będzie straszyć przez 50 lat.

O czym Ty ******** piszesz - co wspólnego mają wybory z budową A1??????????????
P
Polinik
Jak znam życie to po wyborach wszystko ucichnie a niedokończony most będzie straszyć przez 50 lat.

A jeśli jednak most zostanie ukończony w terminie, to odszczekasz to, co pisałeś powyżej?
M
Mintaj
Jak znam życie to po wyborach wszystko ucichnie a niedokończony most będzie straszyć przez 50 lat.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska