W lutym br. w bydgoskim oddziale GDDKiA mówiono, że - jak dobrze pójdzie - budowa zjazdu ruszy jeszcze w 2009 r. Poszło widocznie trochę gorzej, bo do rozpoczęcia budowy poczekamy nie tylko do 1010 r, ale może i 2011.
Zdążą do końca 2011 roku
- Rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Okoński informuje: - Dokumenty o wydanie decyzji środowiskowej są już złożone, jednak trwa jeszcze ich uzgadnianie. Kiedy decyzja środowiskowa będzie wydana, to powstanie projekt budowlany i wystąpimy o tzw. zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Później odbędzie się przetarg na wykonawstwo. Jest to krótki , prosty odcinek i sama budowa nie zajmie wiele czasu, może potrwać nawet dwa-trzy miesiące. Nie ma obaw, że wykonawca nie zdąży do końca 2011 roku, a taki jest ostateczny termin.
Równocześnie z autostradą
Zjazd z węzła A-1 do Grudziądza powstanie równolegle z etapem Nowe Marzy - Czerniewice, który ma być gotowy najpóźniej do końca 2011 r. Ten zjazd z autostrady to inaczej trzeci etap Trasy Średnicowej w Grudziądzu. Kosztować będzie około 80 mln zł. Wykonanie projektu zjazdu powierzono poznańskiej firmie Scott Wilson.
Wielopoziomowe lub płaskie
Karol Opert z GDDKiA w Bydgoszczy podkreśla, że zjazd do Grudziądza to odrębne zadanie niż etap autostrady Nowe Marzy - Czerniewice. Firma, która wygra przetarg na budowę zjazdu, musi zgrać termin zakończenia z terminem wyznaczonym konsorcjum Skanska-NDI. A Skanska musi skończyć do 2012 r odcinek A-1 z Nowych Marz do Grudziądza.
Pozostaje kwestia skrzyżowania czyli węzła Konstytucji 3 Maja, jaki ma łączyć Mniszek z Rządzem.
- Czy będzie wielopoziomowe, czy płaskie , dopiero zdecydujemy. Są rozważane dwa warianty - wyjaśnia Tomasz Okoński - który wybierzemy, okaże się po otrzymaniu decyzji środowiskowej.
Zjazd i węzeł Konstytucji 3 Maja wybuduje GDDKiA.
