MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądz zmienia nazwę na #gru

(Deks)
Z czym kojarzy się wam skrót "#gru"? Uczniowie "Gastronomika": z Grudziądzem! Panu Janowi Urbańskiemu na myśl przyszedł "grudzień", a pani Kasi: "Hemp Gru", czyli nazwa kapeli hip-hopowej.

Zaczynamy budować markę naszego miasta. Pierwszy cel jest ambitny: rozbujać ludzi i wciągnąć ich do udziału w imprezach. Bo z tym bywa mizernie.

- Chcemy przekonać mieszkańców, że mamy fajne miasto, w którym dużo się dzieje - mówi Małgorzata Sadowska-Rodziewicz, naczelniczka wydziału kultury, sportu i promocji Ratusza.

Symbolem fajnego miasta ma stać się magiczny skrót: "#gru". Jak go czytać?

Przeczytaj także:Kalendarz Grudziądzki na 2013 rok. Już jest! [zdjęcia]

Znak "#" (z ang. hash) nawiązuje do sposobu wyszukiwania informacji na portalu społecznościowym Twitter. Żeby tam znaleźć interesujący nas wpis, temat należy poprzedzić znakiem "#".

Natomiast "gru" - ma kojarzyć się z Grudziądzem. Ale czy się kojarzy? Sprawdziliśmy to. Spotkanym na ulicy mieszkańcom pokazaliśmy przygotowane na zlecenie Ratusza świąteczne minipaczki ze świeczką w środku. Zostały one opatrzone skrótem "#gru" i mają zachęcać do wspólnego kolędowania podczas Jarmarku św. Mikołaja.

Jak "#gru" odczytali przechodnie?

Jan Urbański, mężczyzna po 50-tce: - Idzie zima, więc stawiam na "grudzień".

Staruszka mając na myśli "#": - Ta litera "h" jest źle napisana - wystarczy jedna poprzeczna kreska.

Celniej strzelali młodsi ludzie. Pan Krzysztof, pracownik firmy kurierskiej, nie miał żadnych wątpliwości: - Pewnie, że Grudziądz. Bardzo fajny pomysł na promocję - odpowiada. Zachwyceni byli też uczniowie Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich.

- Ten skrót pobudza do myślenia i kojarzy się z czymś nowoczesnym. Co najważniejsze, nie jest sztampowy - podkreślili.

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

"#gru" pojawi się na materiałach promocyjnych miasta: plakatach, koszulkach, ulotkach. Będzie też towarzyszył wszystkim dużym imprezom.

Realizacja strategii budowy marki Grudziądza jest zaplanowana na pięć lat. Na zlecenie miasta przygotowały ją dwie firmy z Warszawy.

Kosztowało to ponad 180 tysięcy złotych. 85 proc. tej kwoty wyłożyła Unia Europejska. Szczegóły strategii urzędnicy mają zdradzić w najbliższym czasie. Będziemy o tym informowali na łamach "Pomorskiej".

Wiadomości z Grudziądza

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska