https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Historyczne zlecenie dla Kolei Mazowieckich zdobył Stadler. Protesty Newaga i Pesy zostały odrzucone

Katarzyna Paczewska
W Pesie trwa produkcja Linków dla Deutsche Bahn
W Pesie trwa produkcja Linków dla Deutsche Bahn Tomasz Czachorowski
Kontrakt na dostawę 71 pociągów dla Kolei Mazowieckich wygrał szwajcarski Stadler - podał dzisiaj "Dziennik Gazeta Prawna". Było o co walczyć, to największe zlecenie na pociągi regionalne w historii. Jego wartość to 2,2 mld zł. O możliwość jego realizacji starali się również polscy producenci - Newag i Pesa. Jednak ich protesty odrzuciła Krajowa Izba Odwoławcza.

Jak podaje DGP oferta bydgoskiej firmy była tańsza o 36 mln zł, jednak cena stanowiła tylko połowę oceny przetargowej. Szwajcarzy wygrali pod względem trwałości poszczególnych elementów i zużycia energii.

Czytaj: Pesa staje na nogi. Dostanie 200 mln zł pożyczki. Umowa podpisana

To dobre zamówienie. Było o co walczyć, ale i tak mają ręce pełne roboty
- Zamówienie Kolei Mazowieckich było atrakcyjne biznesowo, bo dotyczyło dużej serii pojazdów elektrycznych - przyznaje Maciej Grześkowiak, szef zespołu PR Pesa Bydgoszcz. Dodaje też, że: - W ostatnim czasie firma podpisała umowy i wygrała przetargi na dostawy w sumie ponad 150 tramwajów, 100 pojazdów spalinowych i 40 elektrycznych oraz modernizację 163 wagonów dla PKP Intercity (z opcją na dodatkowe 82 wagony). Pakiet zamówień na rok 2018 ma już wartość ponad 2 mld złotych, więc pracy jest sporo.

Zobaczcie zdjęcia: W Pesie trwa produkcja Linków dla Deutsche Bahn

- Mamy dostarczyć pojazdy elektryczne lub spalinowe dla Przewozów Regionalnych, Kolei Wielkopolskich, Kolei Śląskich, Województwa Podkarpackiego, tramwaje dla Bydgoszczy, Gorzowa, Częstochowy i Gdańska oraz Kijowa - wymienia Grześkowiak. - Produkujemy 71 spalinowych Link dla Deutsche Bahn, finalizujemy zamówienia na następne dostawy dla włoskich kolei Trenitalia oraz Kolei Białoruskich.

Przeczytaj też: Newag i Pesa to jak połączenie PO i PiS. Pojadą razem? Na razie są takie pogłoski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
df

Co za debile tu pisza... "produkowane w Polsce" ?? NO ALE CHODZI O TO ZE MAMY PRODUKOWAC W POLSCE BEZ POSREDNIKOW. A nie ze Stadler najpierw kupi zaklady a potem my juz jako niewolnicy "produkujemy w Polsce"

Czytaj miedzy wierszami jeden z drugim!

Artykul ma tak brzmiec, ze wszystko jest ok. ALE NIE JEST.

To jak otwieranie szampanow, bo przegralismy. Tylko przy odpowiedniej narracji.

T
Tom
Najpierw przeczytaj artykuł, gdzie Pesa się wbiła i później komentuj.A składy i tak będą produkowane w Polsce. .
T
Tom
Przeczytaj artykuł i nie pisz głupot.
...

ehh Polacy nigdy nie naucza sie wspolpracy i szacunku dla siebie.

a NIECH TERAZ JAKAS FIRMA pOLSKA WYGRA sZWAJCARSKIE PRZETARGI BADZ NIEMIECKA NA ICH RYNEK NIE IDZIE SIE WBIC Swoich doceniaja.

 

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska