https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Holenderski fotoradar stanie na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Sikorskiego

Przemysław Decker
Skrzyżowanie ulic Piłsudskiego i Sikorskiego jest szczególnie niebezpieczne dla pieszych. Tutaj montowany jest testowy fotoradar.
Skrzyżowanie ulic Piłsudskiego i Sikorskiego jest szczególnie niebezpieczne dla pieszych. Tutaj montowany jest testowy fotoradar. Przemysław Decker
Na najbardziej niebezpiecznych skrzyżowaniach w naszym mieście, od początku roku, doszło do 24 kolizji i wypadków. Kierowców nie odstraszają ani punkty karne, ani surowe mandaty. Może odstraszy ich nowoczesny fotoradar?

Najbardziej niebezpieczne w naszym mieście pozostaje skrzyżowanie ulic Włodka i Hallera. Od początku roku doszło tu do 12 kolizji i wypadków. Ich częstą przyczyną była nadmierna prędkość kierowców.

Pędzą żeby zdążyć na zielonym

- Ci jadący wiaduktem Hallera, chcąc zdążyć na zielonym świetle, często rozwijają zawrotne prędkości. Zwłaszcza na skrzyżowaniu taka brawura jest bardzo niebezpieczna - mówi Jan Przeczewski, komendant straży miejskiej.

Nie mniej niebezpieczne jest skrzyżowanie ulic Piłsudskiego, Sikorskiego oraz Mikołaja z Ryńska. Tutaj narażeni na utratę życia lub zdrowia są szczególnie piesi.

- W pobliżu jest wiele szkół i z tego skrzyżowania korzystają najczęściej dzieci. Niestety, kierowcy nagminnie przejeżdżają tu na czerwonym świetle - twierdzi Marek Mitura, naczelnik wydziału ruchu drogowego grudziądzkiej policji

"Cacko" za pół miliona

Na tym skrzyżowaniu wczoraj rozpoczęto instalowanie supernowoczesnego fotoradaru, który będzie "łapał" kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle. Może również mierzyć prędkość aut, ale na razie ta funkcja nie będzie włączona.

Wczoraj przez około dwie godziny obserwowaliśmy zachowanie kierowców i pieszych na tym skrzyżowaniu. I jest jeden: fotoradar jest tutaj bardzo potrzebny. Takie samo zdanie mieli spotkani przez nasz przechodnie.

- Co prawda jest tu sygnalizacja świetlna, ale to nie wystarcza, kierowcy bowiem często jak szaleńcy wjeżdżają na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Trzeba ich surowo karać. Dzięki fotoradarowi będzie ich łatwiej namierzyć. Również w innych miejscach takie urządzenia powinny stanąć - twierdził Henryk, emeryt ze Śródmieścia.

To nie jest jednak takie łatwe, bo koszt jednego fotoradaru wraz z kamerami wynosi około 500 tysięcy złotych. Urzędnicy chcą najpierw chcą sprawdzić jak sprzęt działa, a potem dopiero będą podejmowali decyzję o zakupie - na początek- jednego urządzenia.

Komentarze 33

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
AJ
ja znalazlem sie w takiej sytuacji przejezdzajac przez skrzyzowanie ulic pilsudskiego i sikorskiego za liniami zatrzymania ale przed przejsciem dla pieszych wlaczylo mi sie zolte swiatlo nie moglem przyspieszyc bo jechalem za L ktora jechala bardzo wolno nie wiecej niz 30/h i wlasnie nie wiem co myslec czy juz w tej sytuacji moglo mnie zlapac bo nie spojrzalem czy zdazylem przed czerwonym.. nie wiem gdzie dokladnie sa te czujniki ktore robia zdjecie i czy pojawil by sie jakis blysk jezeli ktos by mogl mi odpowiedziec na to pytanie bardzo bylbym wdzieczny. dzieki pozdrawiam.

miałem taką samą sytuację i zobaczymy co z tego wyjdzie
P
Przemek
a w ktorym miejscu sa te czujniki ??
~Marek~
Powinni zrobic swiatlo zielone migajace. Wtedy wiadomo, ze trzeba zwolnic bo zaraz bedzie czerwone. A tak to sam nie wiem czy na zielonym przygazowac czy hamowac bo jak wjade na zoltym to tez wykroczenie.
P
Przemek
ja znalazlem sie w takiej sytuacji przejezdzajac przez skrzyzowanie ulic pilsudskiego i sikorskiego za liniami zatrzymania ale przed przejsciem dla pieszych wlaczylo mi sie zolte swiatlo nie moglem przyspieszyc bo jechalem za L ktora jechala bardzo wolno nie wiecej niz 30/h i wlasnie nie wiem co myslec czy juz w tej sytuacji moglo mnie zlapac bo nie spojrzalem czy zdazylem przed czerwonym.. nie wiem gdzie dokladnie sa te czujniki ktore robia zdjecie i czy pojawil by sie jakis blysk jezeli ktos by mogl mi odpowiedziec na to pytanie bardzo bylbym wdzieczny. dzieki pozdrawiam.
G
Gość
Hehe
G
Gość
Fotoradary przyczyną wypadków?!
Do dość zaskakujących wniosków doszli naukowcy z uniwersytetu na Florydzie. Podczas badań okazało się, że policyjne kamery na skrzyżowaniach nie tylko nie zmniejszają liczby wypadków, ale wręcz ją podnoszą!

Firmy i rządy na różne sposoby próbują przeciwdziałać wypadkom drogowym. Producenci samochodów wybierają sposób aktywny, np. japońska Toyota chce wprowadzić w swych autach system, który będzie pomagał kierowcy w hamowaniu przed znakami STOP i niebezpiecznymi skrzyżowaniami - Nieco inaczej postępują organy rządowe, które decydują się na ustawianie tzw. radarów i kamer monitoringu. To ostatnie rozwiązanie dość często stosuje się na skrzyżowaniach w Stanach Zjednoczonych.

Zamontowane na wysokich słupach kamery rejestrują kierowców, którzy prowokują niebezpieczne sytuacje przejeżdżając na czerwonym świetle ( ang. red light camera ).

Kamery powodują wypadki

Naukowcy z Uniwersytetu Zdrowia Publicznego Południowej Florydy przeprowadzili badanie, z którego wynika, że stosowanie kamer nie przynosi zamierzonego efektu. Zamiast zapobiegać kolizjom, wywołują je "zmuszając" kierowców do gwałtownego hamowania przed światłami.

Oto, jakie rezultaty uzyskano:
-- przypadki śmiertelne spowodowane przez kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle stanowią na Florydzie mniej niż 4 procent wszystkich zgonów spowodowanych wypadkami;
-- liczba uszkodzeń ciała spowodowana wypadkami na czerwonym świetle spadła o 1/3 w ciągu ok. 10 lat, co pozwoliło badaczom wysnuć wniosek, że liczba ta spadała jeszcze przed zamontowaniem kamer;
-- stosowanie kamer na skrzyżowaniach zwiększa liczbę stłuczek i wypadków oraz przyczynia się do zwiększenia kosztów napraw samochodów ( co jest szczególnie istotne dla firm ubezpieczeniowych, gdy w kolizji nikt nie ucierpiał ). Potwierdzają to badania przeprowadzone w Północnej Karolinie, Wirginii i Ontario;
-- badania, w których stwierdzano przydatność kamer na skrzyżowaniach, zawierały niekompletne dane, były niewłaściwie przeprowadzone i zawsze wiązały się z firmą Insurance Institute for Highway Safety. Przedsiębiorstwo to utrzymywane jest z funduszy firm ubezpieczeniowych.

"Włącz kamerę, potrzebujemy kasy na nową siedzibę!"

Podobne wyniki badań uzyskiwano już w 2001 roku, niektórzy nazywali monitoring "ukrytym podatkiem pobieranym od kierowców". W jednym z raportów sporządzonych dla amerykańskiej Izby Reprezentantów pojawił się nawet wniosek, że światła żółte świecą zbyt krótko, a kamery pozwalają na obciążanie kierowców kolejnymi mandatami zwiększającymi wpływy do budżetu.

cóż, ja tam nie od dzisiaj w to wierzę. tak samo, jak fakt, że nie jest rozwiązaniem problemu narzucanie nowych ograniczeń prędkości. ciekawe co będzie następcą popularnych skrzynek?
c
cgr
W dniu 07.10.2009 o 16:56, Gość napisał:

Nie tylko bo ja jeszcze usunąłbym CWA i GKW i wtedy dopiero będize git!


jeszcze zwinąć wam asfalt i samochody zamienić na wozy ciągnione przez woła
m
mo
GKW to są wieśniaki.Mam nadzieje że większość zdjęć to będą ich zdjęcia!
z
zbygru
W dniu 07.10.2009 o 13:21, POpapraniec napisał:

Wszyscy z rejestracjami CSW i CGR powinni zniknać z Grudziadza i na pewno nie bedzie wypadkow.


d o k ł a d n i e a szczególnie CSW - to MATOŁY jeżdżące jak po swoich podwórkach
~Ali~
W dniu 07.10.2009 o 13:21, POpapraniec napisał:

Wszyscy z rejestracjami CSW i CGR powinni zniknać z Grudziadza i na pewno nie bedzie wypadkow.



Właśnie prrzyjezdni, jak będą łamać przepisy,będą zasilać naszą KASĘ. Przejechanie na czerwonym świetle, jest b.niebezpieczne, dla innych użytkowników.Takie fotki dużo kosztują. Nie ma kierowcy, któremu nie zdarzy sie złamać przepisów drogowych, ale nigdy nie przejechałem skrzyżowania na czerwonym świetle.
W
Wieśniak
Idiotyzm> Radar nie podniesie poziomu bezpieczeństwa. To kasa dla miasta, a strażnicy w ciepłym!!! pisać bedą mandaty> Już ich nie zobaczysz na ulicy!!! Brawo, za koszt tego szmelcu w jednym miejscu + zabrane strażnikom i policjantom samochody można zrobić fajne rondo! A mundurowi na ulice pieszo!!! Podkreślam pieszo, bo tylko sie rozpychają w służbowych samochodach, często nieoznaczonych znakiem policja, bądź straż.
G
Gość
W dniu 07.10.2009 o 13:21, POpapraniec napisał:

Wszyscy z rejestracjami CSW i CGR powinni zniknać z Grudziadza i na pewno nie bedzie wypadkow.


A o GKW zapomniałeś?Wieśniaki przyjeżdżają do nas i łamią wszystkie możliwe przepisy.
T
Tom
I bardzo dobrze.Może człowiek będzie mógł spokojnie wjechać na skrzyżowanie.Swoją drogą taki sprzęt przydałby się na średnicówce bo tam strach wyjechać z Łyskowskiego,bądź skręcić z średnicówki na Łyskowskiego jadąc od strony Paderewskiego bo dla co poniektórych i to nie tylko z CGR i CSW ale także tych naszych z CG światła nie istnieją jak i inni urzytkownicy drogi.Wracając do tematu nr rejestracyjnych należy też wymienić tych z rejestracjami rozpoczynającymi się od N-- i W-- bo ci z CWA i GKW są przy nich cieńcy jak szpadelki.Elki to już inny temat były,są i będą każdy z nas kierowców kiedyś to przechodził.Swoją drogą mogliby jechać nieco szybciej niż 30-40km/h.
~ktoś~
i jeszcze qrva te "elki" wszędzie ich pełno

Jasne, i wprowadzić możliwosc kupienia prawka razem z gazetą w kiosku ruchu, bo przecież każdy chce jeżdzić.
t
też kierowca
W dniu 06.10.2009 o 22:13, sk napisał:

Sam artykuł mówi, że mandaty i punkty nie odstraszają kierowców a więc co ten radar naprawi zachowania kierowców - nie jeszcze raz nie. Jak już napisał przedmówca będzie to maszynka do robienia pieniędzy ale też do czasu. Po prostu kierowcy będą zwalniać. Co innego synchronizacja tych świateł. Swego czasu dostałem mandat za kontynuowanie jazdy przy czerwonym świetle. Wjechałem na zielonym, po drodze zmieniło się na żółtym a zjazd nastąpił na czerwonym. Po niedługim czasie słucham w telewizji kablowej, że żółty cykl jest za krótki i z tego też powodu wydłużono go. Jestem ciekaw jakie przepisy regulują długość cyklu sygnalizacji świetlnej.


Światło żółte 3 sekundy na wszystkich skrzyżowaniach
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska