https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

ITS w Bydgoszczy bogatszy o kolejne „światła”

Agata Kozicka
Nad Torem z dodatkową sygnalizacją. Czy to kolejne czerwone „światła dla kierowców? Drogowcy zapewniają, że ruch będzie płynny.

Kolejna sygnalizacja świetlna w naszym mieście została wpięta do sytemu ITS.

- Sygnalizacja działa na skrzyżowaniu trzech ulic: Nad Torem, Orlicza i Świekatowskiej - podaje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik pra
sowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Wykonana została 
w ramach budowy ul. Siedleckiej.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Wczoraj drogowcy skoordynowali funkcjonowanie nowych „świateł” z istniejącą sygnalizacją na rondzie Maczka.
Dzięki temu, jak zaznaczają drogowcy, przejazd samochodów ulicami nad Torem i Grunwaldzką może odbywać się płynnie.
- Nowa sygnalizacja świetlna została wpięta do systemu sterowania ruchem SCATS funkcjonującym w ramach bydgoskiego systemu ITS - podaje Kosiedowski.

Ale może się okazać, że działanie sygnalizacji wcale nie ułatwi życia kierowcom. Co wtedy?

- W najbliższych dniach będziemy obserwowali opisane dwa skrzyżowania, czy działanie sygnalizacji jest dobrze skoordynowane i czy odpowiada ruchowi aut. Ewentualnie skorygujemy - dodaje rzecznik.

INFO Z POLSKI 25.05.2017 - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nemo

system ITS to nie porozumienie, tablice informujące o obciążeniu centrum miasta wyłączone (i dobrze, bo z założenia informacja jest nieprawidłowa i bezużyteczna), w mieście dzięki ITS w wielu miejscach mamy tzw. czerwoną falę, jak zapali się zielone, to przy 50 km/h tuż przed dojazdem do kolejnego zapala się czerwone, zieloną falę gwarantuje tylko jazda z prędkością ok 70 km/h. Do tego w większości miast w celu usprawnienia ruchu wyłącza się światła na skrzyżowaniach na których nie są naprawdę potrzebne, u nas odwrotnie, dostawia się bezmyślnie światła, dodając kolejne spowalniacze i generatory korków. Najlepiej działa sygnalizacja na skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Magnuszewskiej, gdzie ze świateł od strony Bełzy na wysokości Magnuszewskiej z przejścia dostaje się zielone i w tym samym momencie na kolejnych 10 metrów dalej zapala się czerwone - majstersztyk! ITS nie działa, jest źle skonfigurowany i wielu przypadkach przeszkadza.

N
Nemo

system ITS to nie porozumienie, tablice informujące o obciążeniu centrum miasta wyłączone (i dobrze, bo z założenia informacja jest nieprawidłowa i bezużyteczna), w mieście dzięki ITS w wielu miejscach mamy tzw. czerwoną falę, jak zapali się zielone, to przy 50 km/h tuż przed dojazdem do kolejnego zapala się czerwone, zieloną falę gwarantuje tylko jazda z prędkością ok 70 km/h. Do tego w większości miast w celu usprawnienia ruchu wyłącza się światła na skrzyżowaniach na których nie są naprawdę potrzebne, u nas odwrotnie, dostawia się bezmyślnie światła, dodając kolejne spowalniacze i generatory korków. Najlepiej działa sygnalizacja na skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Magnuszewskiej, gdzie ze świateł od strony Bełzy na wysokości Magnuszewskiej z przejścia dostaje się zielone i w tym samym momencie na kolejnych 10 metrów dalej zapala się czerwone - majstersztyk! ITS nie działa, jest źle skonfigurowany i wielu przypadkach przeszkadza.

N
Nemo

system ITS to nie porozumienie, tablice informujące o obciążeniu centrum miasta wyłączone (i dobrze, bo z założenia informacja jest nieprawidłowa i bezużyteczna), w mieście dzięki ITS w wielu miejscach mamy tzw. czerwoną falę, jak zapali się zielone, to przy 50 km/h tuż przed dojazdem do kolejnego zapala się czerwone, zieloną falę gwarantuje tylko jazda z prędkością ok 70 km/h. Do tego w większości miast w celu usprawnienia ruchu wyłącza się światła na skrzyżowaniach na których nie są naprawdę potrzebne, u nas odwrotnie, dostawia się bezmyślnie światła, dodając kolejne spowalniacze i generatory korków. Najlepiej działa sygnalizacja na skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Magnuszewskiej, gdzie ze świateł od strony Bełzy na wysokości Magnuszewskiej z przejścia dostaje się zielone i w tym samym momencie na kolejnych 10 metrów dalej zapala się czerwone - majstersztyk! ITS nie działa, jest źle skonfigurowany i wielu przypadkach przeszkadza.

j
ja

Niech poobserwują skrzyżowanie Pelplińskiej z Orląt Lwowskich i Lawinową. Co 2-3 dni leżą tam świeże szczątki rozbitych samochodów. Przydałoby się rondo.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska