https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jest efekt wyjazdowych obrad sejmowej komisji infrastruktury w Chojnicach

Maria Eichler
Jest efekt wyjazdowych obrad sejmowej komisji infrastruktury w Chojnicach. Bogdan Rzońca, jej przewodniczący wystosował pismo do ministra infrastruktury w sprawie problemów dotyczących dróg i kolei w powiecie chojnickim.

Komisja obradowała w Chojnicach w maju, jej dezyderaty zostały uchwalone w czerwcu, więc teraz minister ma czas, żeby się z nimi zapoznać i do nich odnieść.

Pierwszy postulat dotyczy wsparcia finansowego budowy zjazdu integrującego obwodnicę Chojnic z tą, która jest planowana. - Projekt naszej obwodnicy nie przewidywał zjazdu z niej w okolicy Nieżychowic - tłumaczy poseł Aleksander Mrówczyński z PiS. - A to właśnie ten zjazd umożliwiłby bezpieczny i zgodny z przepisami wjazd do centrum miasta do drogi wojewódzkiej 212. W planach jest obwodnica zachodnia, a ten zjazd połączy ją z istniejącą już obwodnicą oraz z centrum Chojnic.

Druga prośba jest związana z berlinką. Chodzi o rozpoczęcie prac analitycznych i projektowych, które będą miały na celu jej przebudowę etapami w system drogi „2+1”. Jak wynika z uzasadnienia, które dla miejscowych jest oczywiste, komfort, bezpieczeństwo i szybkość poruszania się aut na tej trasie pozostawia wiele do życzenia. A ponieważ droga razem z poboczami ma szerokość 10 m, wiec jest tu dosyć miejsca, by zaplanować jej poszerzenie w systemie „2+1”.

To szansa na zwiększenie bezpieczeństwa i jednocześnie rozwój terenów położonych przy berlince. Nie trzeba tłumaczyć, jak to jest

Sympatycy PiS z regionu pojadą na spotkanie z Trumpem

Jest też coś o kolei. Zmarginalizowana rola węzła kolejowego i mała liczba połączeń są blokadą w dojeździe do pracy czy szkoły, a więc komisja postuluje powołanie lokalnego węzła kolejowego na stacji Chojnice, który miałby zarządzać ruchem także na przyległych stacjach.

Warto też zdaniem komisji stworzyć szanse dla transportu dalekobieżnego oraz towarowego poprzez objęcie planem naprawczym linii nr 203 Tczew - Kostrzyń, poprzez dostosowanie linii do prędkości 140 km na godzinę i jej elekryfikację. To umożliwi najkrótsze połączenie Trójmiasta z Berlinem. Poza tym plan naprawczy powinien także objąć linię nr 210 na odcinku Chojnice - Szczecinek, by umożliwić połączenie Szczecina z Tczewem.

Teraz ruch należy do ministra. PiS ma nadzieję, że będzie właściwy...

Koniec upałów nad Polską. 16-dniowa prognoza pogody Tomasza Wasilewskiego.
źródło: TVN24/x-news

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska