Klient Biedronki, który przekazał naszej redakcji zdjęcia otwartej paczki orzeszków pistacjowych, kupił je 29 kwietnia 2023 roku w jednej z Biedronek w Kujawsko-Pomorskiem. Jak przyznaje, zjadł część orzeszków i stwierdził, że są wyjątkowo niesmaczne. Niestety, nie od razu zauważył, że w orzeszkach znajdują się ciemne robaki.
Paczka orzeszków pistacjowych z robakami zakupiona została 29 kwietnia 2023 roku w sklepie Biedronka w Lubiczu Dolnym w powiecie toruńskim. Z informacji przekazanych nam przez klienta wynika, że nie wrócił do sklepu z pistacjami zaatakowanymi przez robaki.
Kontaktowaliśmy się w tej sprawie z Biurem Prasowym Sieci Biedronka, żeby zapytać między innymi, czy w ostatnim czasie mieli podobne zgłoszenia i jak reaguje Biedronka na tego typu zgłoszenia – czy klient może liczyć np. na zwrot pieniędzy, czy niezbędne jest w tym celu posiadanie paragonu?
Biuro Prasowe Sieci Biedronka poinformowało nas, że jakość i bezpieczeństwo produktów jest dla sieci sprawą absolutnie priorytetową. Zaznaczają, że starannie badają każde zgłoszenie dotyczące kwestii jakościowych pochodzące od klientów. W przypadku reklamacji towaru niepełnowartościowego np. zawierającego ciało obce, klientowi przysługuje zwrot gotówki za reklamowany produkt lub jego wymiana na nowy.
„Dostarczenie przez klienta danych takich jak data zakupu, data przydatności do spożycia, dane producenta, numer partii, kod kreskowy oraz adres sklepu, w którym został zakupiony wadliwy towar są niezbędne do sprawnego wyjaśnienie sprawy. Dodatkowo (jeżeli to możliwe) zwracamy się z prośbą o przesłanie skanu/zdjęcia dowodu zakupu lub podanie następujących danych z paragonu: numeru kasy, numeru transakcji lub numeru systemowego - ewentualnie podanie numeru karty Moja Biedronka (lub numeru telefonu przypisanego do karty), jeżeli była ona użyta podczas zakupów. Posiadanie paragonu nie jest warunkiem koniecznym złożenia reklamacji” – poinformowało nas Biuro Prasowe sieci Biedronka.
W dalszej części informacji zaznacza, że w przypadku zgłoszenia ujawnionego ciała obcego w produkcie, Biuro Obsługi Klienta zwraca się także z prośbą o przesłanie jego zdjęć na adres e-mailowy. Następnie klienci proszeni są też o jego zabezpieczenie, ponieważ może zajść konieczność odebrania go w celu dokładniejszej analizy.
„Warto podkreślić, że wszelkie nieprawidłowości dotyczące zakupionych produktów klienci mogą zgłaszać do Biura Obsługi Klienta mailowo: [email protected] lub telefonicznie (22 205 33 00) lub bezpośrednio w sklepach Biedronka. Klienci mogą złożyć reklamację dotyczącą towarów wadliwych zakupionych w sklepach Biedronka na terenie całego kraju w wybranym przez siebie sklepie, za wyjątkiem sklepów franczyzowych. Towar zakupiony w sklepach franczyzowych może zostać reklamowany wyłącznie w sklepie, w którym dokonano zakupu. Aktualna lista sklepów franczyzowych dostępna na stronie www.biedronka.pl/sklepy, a informacja o zakupie dokonanym w sklepie franczyzowym znajduje się na dowodzie zakupu” – czytamy w dalszej części informacji nadesłanej przez Biuro Prasowe sieci Biedronka.
