Klientka ING wpłaciła 3900 złotych. Na konto wpłynęło... 2900 złotych

Agnieszka Domka-RybkaZaktualizowano 
Youtube
Nie pomogły reklamacje. W dobie komputerów bank nie zauważył 1000 zł nadpłaty. Dopiero interwencja „Pomorskiej” sprawiła, że odzyskała „zagubione” pieniądze.

- Mąż prowadzi mały biznes - opowiada pani Renata (nazwisko znane redakcji). - Wysłał mnie z 3900 zł utargu do wpłatomatu ING Banku Śląskiego w Bydgoszczy.

Podała adres, datę i dokładną godzinę

Opowiada, że w czasie transakcji nastąpiła awaria, system zawiesił się: - Maszyna zdążyła połknąć wszystkie pieniądze, ale nie wydrukowała potwierdzenia. Następnego dnia ze zdziwieniem zobaczyłam, że na konto wpłynęło o 1000 zł mniej, czyli 2900. Poszły reklamacje do banku, jedna, a po odmowie, kolejna. Nie uwierzył mi tłumacząc m.in., że nie posiadam dowodu wpłaty. Tylko skąd miałam go wziąć, skoro wpłatomat nie wydrukował potwierdzenia transakcji? Jak to możliwe, że w dobie komputerów bank nie zauważył nadpłaty? Przecież podałam adres, datę i dokładną godzinę!

Stało się to 28 czerwca, o godz. 17.30 we wpłatomacie przy ulicy Skłodowskiej - Curie w Bydgoszczy.

Godziny przelewów w bankach PKO BP, ING, PEKAO, BZ WBK, BGŻ. GETIN, i inne

- To była wpłata telefonem z systemem Blik. Bank bardzo zachwalał tę aplikację, ale już nigdy nie skorzystam i innych też ostrzegam - mówi pani Renata.

Blik to system płatności mobilnych, a w praktyce sześciocyfrowy kod wyświetlany przez aplikację banku, który może służyć do zaakceptowania transakcji.

Można w ten sposób np. płacić w sklepach, wybierać gotówkę z bankomatów bez użycia karty, przesyłać pieniądze na telefon. Wszystko to robimy używając smartfona i zainstalowanej w nim aplikacji.

Dzięki interwencji „Pomorskiej” klientka ING odzyskała „zgubione” 1000 złotych.

Jak bank oficjalnie tłumaczy taki zwrot akcji? - Nie komentujemy konkretnych przypadków. Skontaktowaliśmy się z klientką i sprawa została wyjaśniona - odpowiada krótko Ewa Szerszeń, zastępca rzecznika prasowego ING BŚ. Podpowiada przy okazji, na co m.in. należy zwrócić uwagę w trakcie takich wpłat: - Najpierw klient tworzy kod Blik w aplikacji mobilnej w telefonie. Następnie wpisuje kod na ekranie wpłatomatu i potwierdza transakcję. Z kolei przygotowuje odliczoną liczbę banknotów. Banknoty wkładamy dłuższą krawędzią i nie mogą być pogniecione.

Na co uważać robiąc przelewy Blik?

Wsuwamy je do szczeliny wpłatomatu - jednorazowo nie więcej niż 50 banknotów. Maksymalnie w jednej transakcji można wpłacić 100 sztuk. Na ekranie maszyny wyświetli się informacja o ich liczbie i nominale. Potwierdzamy kwotę. Urządzenie wydrukuje dowód transakcji. Zachowujemy go.

Sprzedajesz przez internet? Uważaj na „biały wywiad”. Poluje!

- Przelewy Blik to wygodny sposób na dokonywanie natychmiastowych, drobnych rozliczeń między osobami fizycznymi - twierdzi Michał Kisiel, analityk portalu Bankier.pl. - Nadawca nie musi znać numeru rachunku bankowego odbiorcy. Wystarczy, że poda w aplikacji numer telefonu osoby, do której mają trafić pieniądze.

Kisiel radzi: - Jednak powinniśmy być świadomi, że prośba o przesłanie pieniędzy może być próbą wyłudzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność, jeśli otrzymujemy takie żądanie, np. w wiadomości e-mail lub od nieznanej nam osoby.

Analityk uważa, że takie przelewy to bezpieczna forma rozliczeń: - Banki narzucają limity kwotowe i wymagają zatwierdzenia transakcji w aplikacji. Wraz ze wzrostem popularności tej usługi zapewne zainteresują się nią, niestety, również oszuści. Dlatego sprawdzajmy czy numer telefonu odbiorcy rzeczywiście należy do osoby, której chcemy wysłać pieniądze.

Klimczak: Bankowość mobilna jest dla nas priorytetem (x-news/Agencja Informacyjna Polska Press):

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 38

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2018-08-30T00:17:02 02:00, Alicja:

Przez długie lata posiadałam konto w PKO. Od dwóch lat mam konto w ING i jestem bardzo zadowolona, mimo że miałam podobną sytuację - przy wpłacie 3tyś.system zawiesił się i również nie miałam potwierdzenia wpłaty ani pieniędzy zaksięgowanych ale szybko zadzwoniłam na podany nr telefonu i po dwóch godzinach pieniądze miałam na swoim koncie.

2019-04-28T11:52:17 02:00, Gość:

Szczęściarą lub wynajęty naganiacz bankowy. Najczęściej sprawa trwa około tygodnia. Oczywiście gdy bank jest zainteresowany rozpatrzeniem sprawy a nie wysłaniem na drzewo. Bo właśnie opisywane artykułem podejście jest standardem.

Wygląda na to, że ten system w ING często się zawuesza

G
Gość
2018-08-29T09:57:56 02:00, Krzysztof:

W jakim banku lepsze warunki?

Tu nie otrzymasz jednoznacznej porady. Każdy bank posiada tanie konta ( nawet darmowe) Lecz musisz spełnić jakieś warunki Znając realia najpewniej mieć konto w jakimś banku który posiada własne bankomaty. Powód prosty dziś masz bezpłatne jutro dowiaduję szybko że bezpłatne nie jest a prowizja zależy od sieci lub wypłacanej kwoty. Niechlubny przykład to Alior. Posiada w swoich placówkach bankomaty Euronet i gdy wypłacasz poniżej 100 płacisz.

G
Gość
2018-08-30T00:17:02 02:00, Alicja:

Przez długie lata posiadałam konto w PKO. Od dwóch lat mam konto w ING i jestem bardzo zadowolona, mimo że miałam podobną sytuację - przy wpłacie 3tyś.system zawiesił się i również nie miałam potwierdzenia wpłaty ani pieniędzy zaksięgowanych ale szybko zadzwoniłam na podany nr telefonu i po dwóch godzinach pieniądze miałam na swoim koncie.

Szczęściarą lub wynajęty naganiacz bankowy. Najczęściej sprawa trwa około tygodnia. Oczywiście gdy bank jest zainteresowany rozpatrzeniem sprawy a nie wysłaniem na drzewo. Bo właśnie opisywane artykułem podejście jest standardem.

A
Alicja

Przez długie lata posiadałam konto w PKO. Od dwóch lat mam konto w ING i jestem bardzo zadowolona, mimo że miałam podobną sytuację - przy wpłacie 3tyś.system zawiesił się i również nie miałam potwierdzenia wpłaty ani pieniędzy zaksięgowanych ale szybko zadzwoniłam na podany nr telefonu i po dwóch godzinach pieniądze miałam na swoim koncie.

B
Buc

Do tego kełopa chyba ty .

H
Henry

Kolego, jak nie masz o czymś pojęcia to po prostu nie mecz się pisaniem...
Parę lat temu przeniosłem konto z drogiego i irytującego WBK właśnie do InG i jestem bardzo z tego zadowolony. Chyba jako pierwsi wprowadzili wpłatomaty i od początku z nich korzystam, od początku maja znakomite aplikacje mobilne, do okienka w ogóle nie chodzę. A wypadki?...a wypadki są wszędzie, to jest po prostu nieuniknione! Chcesz to trzymaj kasę w skarpecie:-)

H
Henry

Kolego, jak nie masz o czymś pojęcia to po prostu nie mecz się pisaniem...
Parę lat temu przeniosłem konto z drogiego i irytującego WBK właśnie do InG i jestem bardzo z tego zadowolony. Chyba jako pierwsi wprowadzili wpłatomaty i od początku z nich korzystam, od początku maja znakomite aplikacje mobilne, do okienka w ogóle nie chodzę. A wypadki?...a wypadki są wszędzie, to jest po prostu nieuniknione! Chcesz to trzymaj kasę w skarpecie:-)

H
Henry
W dniu 28.08.2018 o 19:55, Bobek napisał:

Bob co ty odwalasz za reklamę dla ING Nie rozumiem tylko ludzi ktorzy jeszcze tkwią w tym banku od 5lat ten bank jest jednym z najgorszych pod każdym wzgledem

A
Anonim

Nie ma to jak na zdjęciu umieścić bankomat PKO i aplikacje IKO

T
Tak to jest jak jełopy

buraczane nie potrafią posługiwać się technologią informatyczną.Won do kas byłych GSów i BSów z babami za szybą.

B
B

3 lata temu chcialam wyplacic karta ING z bankomatu PKO w Katowicach ,większa gotówkę. Pieniądze z bankomatu nie wyszły A z konta ubyly. DOCIEKANIE ,I WALKA O MOJE PIENIADZE ZEBY JE ODZYSKAC TRWALy 3 MIESIACE!Chcieli ze mnie zrobić wariatke,nerwy mi siadly A oni nic się przejmował!Nie miałam z czego żyć miałam zaplanowane wakacje z tych pieniędzy ,nikogo to nie obchodziło!Zadośćuczynienia nie dostałem bo to nie od nich wina że ja nie miałam z czego żyć!Więc ostrzegam innych

K
Krzysztof

W jakim banku lepsze warunki?

M
Magda

ING to porażka. Zrobiłam przelew 1540 zł i pokazało w histori ze nie został wykonany- kwota po transakcji na koncie bez zmian. Zalogowałam się ponownie w system i pokazywało ze przelew nie przeszedł, wykonałam wiec drugi raz i okazało się ze pieniądze z mojego konta wyszły 2 razy przez błąd ich systemu. Odpowiedz ing: przykro nam nie zwrócimy pani kasy bo to pani wina.. słucham?? Chyba błąd systemu ale oni jedynie co to radzą iść do sądu.. kpina.. ja już kończę z ing zreszta oprocentowanie jakie proponują swoim kredytobiorca jest z kosmosu.. w obcym banku gdzie nie miałam wpływów dali mi 100 razy lepsze warunki niż w Ing. Po tych akcjach zAmykam konto..

C
Cyberpunk

Hakjierzy podebrali tysiączka

C
Cyberpunk

Hakjierzy podebrali tysiączka

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3