Kolejna kradzież z konta w Millennium. Bydgoszczanka straciła ponad 11 tysięcy złotych

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
To kolejna w krótkim odstępie czasu kradzież z konta w banku Millennium. Tym razem przedstawimy historię pani Izabeli z Bydgoszczy, której zniknęło ponad 11 tysięcy złotych.

Bydgoszczanka opowiada: - 16 sierpnia otrzymałam wiadomość z banku o podejrzeniu nieautoryzowanej transakcji. Łącznie były trzy przelewy w walucie rumuńskiej, o których, oczywiście, nie miałam zielonego pojęcia. Kartę od razu zastrzegłam i złożyłam reklamację, jak zasugerował mi pracownik infolinii, ponieważ od razu skontaktowałam się z bankiem. Była niedziela. Pieniądze fizycznie leżały jeszcze na moim koncie, ale zablokowane do środy 19 sierpnia. Dowiedziałam się, że nic nie da się zrobić, choć bank i policja, gdzie też zgłosiłam sprawę, wiedzieli o przestępstwie. Ku mojemu zdziwieniu, po trzech tygodniach, bank negatywnie rozpatrzył moją reklamację.

"Bzdura! Nic takiego nie miało miejsca"

Bank Millennium, zasłaniając się tajemnicą bankową, odmawia komentarza w sprawie tej konkretnej klientki. Jednak mamy odpowiedź, którą jej przesłał, gdzie czytamy m.in.: „Transakcje zostały wykonane, ponieważ podała pani osobie trzeciej poufne dane, jak numer karty, datę ważności karty, kod zabezpieczający CVV2”(...). „Dyspozycja została potwierdzona kodem weryfikacyjnym z wiadomości SMS w następstwie stosowanej przez przestępców metodzie oszustwa (tzw. phishingu), polegającej np. na wysłaniu na elektroniczną skrzynkę e-mail klienta wiadomości służące wyłudzeniu danych”.

- Totalna bzdura, nic takiego nie miało miejsca ! - przekonuje pani Izabela.

Co ciekawe, dokładnie tydzień temu opisywaliśmy podobny przypadek mieszkańca Torunia. Także jego konto w Millennium zostało wyczyszczone na 11 tys. zł.

- To musiało stać się 25 i 26 sierpnia, transakcji na konta zagraniczne było ponad 20. Dowiedziałem się o nich po otrzymaniu, 26 sierpnia, SMS-a z Banku Millennium na kwotę 99 euro wymagającej potwierdzenia za pomocą wysłanego do mnie hasła, co od razu wzbudziło podejrzenia. Transakcji tej nie potwierdziłem. Natychmiast zalogowałem się do bankowości internetowej i zobaczyłem, że z użyciem mojej karty płatniczej, lecz bez fizycznego jej użycia, wykonano liczne zakupy. Niezwłocznie skontaktowałem się z bankiem - opowiadał mieszkaniec Torunia.

Jednak ta historia miała szczęśliwy finał. Bank oddał klientowi pieniądze. Przypomnijmy ten artykuł: Mieszkańcowi Torunia ktoś wyczyścił konto na 11 000 złotych, czyli do zera. Co teraz?

Natomiast, gdy powstawał ten artykuł otrzymaliśmy kolejny, trzeci sygnał, tym razem dotyczy niepełnosprawnej klientki z okolic Kościerzyny, której oszuści ukradli z konta w Millennium prawie 10 tys. zł. Sprawę tę akurat wyjaśniamy. Jednak jej także, jak w przypadku mieszkanki Bydgoszczy, bank odmówił zwrotu skradzionych pieniędzy. Czy to przypadek, że wszystkie trzy kradzieże miały miejsce w jednym miesiącu i w jednym banku?

"Wielu klientów nie przestrzega zasad bezpieczeństwa"

- Niestety, w dzisiejszych czasach klienci coraz częściej padają ofiarą różnego rodzaju oszustw czy wyłudzeń - pisze Iwona Jarzębska, rzecznik prasowy banku Millennium. - Dotyczy to całego sektora, a nie wybranych instytucji. W większości przypadków wynika to z braku przestrzegania przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa, takich jak np. niepodawanie danych do logowania lub danych karty płatniczej na podejrzanych stronach czy nieściąganie aplikacji z nieznanych źródeł. Coraz częściej również klienci padają ofiarą przestępstw wykorzystujących metody socjotechniczne. Ponieważ w każdym z tych przypadków kluczowa jest świadomość klientów, banki, w tym Millennium, wspólnie z ZBP oraz indywidualnie prowadzą intensywną edukację. Stale przypominają o zagrożeniach w sieci i konieczności przestrzegania reguł bezpieczeństwa. Na stronie banku publikujemy ostrzeżenia i rekomendacje dotyczące zasad bezpieczeństwa.

ZBP informuje, że tylko 28 proc. Polaków czuje się współodpowiedzialnymi za bezpieczeństwo transakcji w sieci. Według światowych analiz straty materialne wynikające z cyberprzestępczości urosną i mogą w ciągu kilku najbliższych lat być nawet kilkukrotnie wyższe niż obecnie.

Przestępcy, przy coraz większym zaangażowaniu technologicznym instytucji finansowych, będą się coraz bardziej koncentrować na błędach ludzkich i bazować na braku wystarczającej wiedzy finansowej. Użytkownik jest jednym z kluczowych i najsłabszych ogniw procesu płatności. Aż 67 proc. badanych Polaków przyznało, że stosuje te same hasła do logowania do różnych kont, z czego 16 proc. deklaruje, że robi to często.

Polecamy także: Z konta internetowego klientki BGŻ zniknęło 20 tys. zł. Bank odmawia wypłaty pieniędzy

Gdy klient nie zgadza się z decyzją banku, może ją zaskarżyć do Rzecznika Finansowego (Rzecznik Finansowy, Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa).

Te smartfony są najbardziej podatne na jailbreak. Zobacz, cz...

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jolanta Nowak

Szkoda ze autor artykułu przed opublikowaniem nie sprawdzil nawet nazwy banku. A artykuł jest jednoznaczny zarzucając nieuczciwosc banku.

B
Bogusław Strzop

Mam też konto w Millenium. Kilka dni temu otrzymałem meila (niby z banku) o weryfikację mojej karty. Oczywiście zignorowałem to. Ta pani być może miała podobny przypadek i dała się nabrać.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3