W konkursie wyłonimy najbardziej atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne turystom produkty. Chcemy popularyzować i wspierać lokalne i regionalne inicjatywy, które nazywamy produktem turystycznym.
Co oznacza ów produkt? Jest to najczęściej usługa świadczona przed przedmiot związany z branżą turystyczną.
Produktem może być zatem wycieczka po ustalonej trasie w ciekawej okolicy, zakończona np. grillowaniem. Produktem będą spływy kajakowe, przejażdżki bryczką, inscenizacje walk rycerskich, czy ekspozycja muzealna połączona z możliwością poznania technik wytwarzania przedmiotów codziennego użytku w dawnych epokach.
Możliwości jest mnóstwo. Liczy się pomysł, który zainteresuje turystów.
Propozycje można zgłaszać w następujących kategoriach:
1. Turystyka w miastach i kulturowa.
2. Turystyka biznesowa.
3. Turystyka rekreacyjna, aktywna i specjalistyczna.
4. Turystyka na terenach wiejskich.
5. Turystyka przygraniczna i tranzytowa.
Ostatni punkt raczej nie dotyczy naszego regionu, ale zamieszczenia takiej kategorii wymaga Polska Organizacja Turystyczna.
Prawo zgłaszania kandydatur do konkursu przysługuje samorządom terytorialnym i gospodarczym, lokalnym organizacjom turystycznym, instytucjom i twórcom produktów turystycznych, stowarzyszeniom i fundacjom turystycznym, przedsiębiorcom prywatnym, a także organizatorom turystyki.
Zwycięzcy otrzymają specjalne certyfikaty i nagrody, o których napiszemy wkrótce.
Organizatorem Konkursu jest Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna we współpracy z Polską Organizacja Turystyczną. Patronat prasowy objęła „Gazeta Pomorska”.
Dodatkowych informacji udziela Justyna Malinowska z Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej, tel: 052 376-70-19, e-mail: j.malinowska @k-pot.pl. Regulamin konkursu znajdziecie na stronach K-POT www.k-pot.pl oraz „Pomorskiej” www.pomorska.pl w serwisie Turystyka.
Marek Weckwerth
