https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kontenery uszkodziły auto na parkingu w Grudziądzu. Ubezpieczyciel nie chce wypłacić odszkodowania

Jakub Keller
- Według wyceny, naprawa pochłonie ponad tysiąc złotych. Nie zamierzam wykładać tych pieniędzy z własnej kieszeni - mówi pan Jerzy, któremu kontenery uszkodziły samochód
- Według wyceny, naprawa pochłonie ponad tysiąc złotych. Nie zamierzam wykładać tych pieniędzy z własnej kieszeni - mówi pan Jerzy, któremu kontenery uszkodziły samochód Jakub Keller
Auto pana Jerzego zostało uszkodzone na parkingu przez kontenery na śmieci, które porwał silny wiatr. Ubezpieczyciel nie chce jednak wypłacić pieniędzy.

- Obawiam się, że moją sprawę zacznie się odbijać jak piłeczkę - mówi pokrzywdzony.

Do uszkodzenia auta pana Jerzego doszło 23 kwietnia na parkingu przy Drodze Mazurskiej 5.

- Silny wiatr porwał stojące niedaleko mojego auta kontenery na śmieci. Te z kolei uderzyły w mój samochód powodując uszkodzenia - wspomina nasz Czytelnik.

Ubezpieczyciel nie widzi podstaw do wypłaty

Parking, na którym doszło do zdarzenia to teren wspólnoty, ale oddany jest w zarządzanie. Wykonuje je Spółdzielnia Mieszkaniowa „Dom Marzeń”, która korzysta z usług ubezpieczeniowych firmy Uniqa.

- W toku postępowania uzyskaliśmy wyjaśnienia i stanowisko zarządcy. Wskazał, iż wspólnota mieszkaniowa nie ponosi odpowiedzialności za zaistniałe zdarzenie. W jego ocenie pojemniki na odpady zabezpieczone zostały prawidłowo, a jedyną przyczyną ich przesunięcia były bardzo silne podmuchy wiatru - tłumaczy Katarzyna Ostrowska, rzecznik prasowy firmy Uniqa.

- W takim stanie rzeczy nie widzimy zawinienia po stronie wspólnoty mieszkaniowej, a tym samym brak jest podstaw do wypłaty odszkodowania w ramach polisy OC. Stanowisko takie podtrzymaliśmy w dwóch decyzjach wydanych w sprawie - dodaje.

Co na to spółdzielnia? - Owszem. Posiadamy ubezpieczenie OC, ale działa ono wtedy, kiedy szkoda powstaje z winy ubezpieczonego. W tym przypadku winy jednak zarówno spółdzielnia, jak i wspólnota nie ponosi. Nie twierdzę jednak, że poszkodowanemu nie należy się odszkodowanie - tłumaczy Mirosław Zielke, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej „Dom Marzeń” w Grudziądzu.

Prezes spółdzielni odsyła do operatora kontenerów

Pan Jerzy nie zgadza się jednak z decyzją ubezpieczyciela, będącą zresztą następstwem stanowiska spółdzielni.

- Jeżeli szkoda dzieje się na danym terenie, to zarządca powinien poczuć się do odpowiedzialności. Ktoś przecież za te kontenery musi odpowiadać - mówi wzburzony.

- Według wyceny, naprawa pochłonie ponad tysiąc złotych. Nie zamierzam wykładać tych pieniędzy z własnej kieszeni, bo szkoda nie była na pewno moją winą - dodaje.

Zdaniem prezesa Zielke, pan Jerzy powinien starać się o odszkodowanie w firmie, która wywozi nieczystości.

- Śmietniki, które spowodowały szkodę są własnością operatora odpowiedzialnego za wywóz śmieci. To właśnie operator powinien je należycie zabezpieczyć. Szkodę należy więc zgłosić do właściciela. Tak też zasugerowaliśmy panu, który został poszkodowany - odpowiada Mirosław Zielke.

Zgodnie ze wskazówkami pan Jerzy będzie domagał się odszkodowania od operatora. - Wysłałem już dokumenty do tej firmy. Jestem ciekaw czy w końcu znajdzie się ktoś kto weźmie na siebie odpowiedzialność za to zdarzenie? - mówi z nadzieją.

Poprosiliśmy także operatora o stanowisko w tej sprawie. Czekamy na odpowiedź.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Posiadanie jakiegokolwiek majątku, czy to samochodu, czy mieszkania wiąże się z pewnym ryzykiem - np. zniszczenia tego majątku, zalania, kradzieży. Żeby odpowiadał materialnie sprawca lub zadziałało ubezpieczenie OC sprawcy zdarzenia, musi być udowodniona jego wina lub zaniedbanie. Tym samym jeśli właściciel/zarządca drogi nie dokonał przycinki suchych gałęzi przy drodze i taka gałąź spadnie na samochód z byle powodu - jest odpowiedzialność właściciela lub zarządcy. Jeśli natomiast będzie huragan i drzewo przewróci na samochód, to jest zdarzenie losowe, nadzwyczajne warunki atmosferyczne i musi zadziałać AC (od tego ryzyka między innymi się ubezpieczamy). A tym przypadku właścicielowi samochodu trudno będzie udowodnić winę lub zaniedbanie jeśli występował silny wiatr. Puste pojemniki pomimo blokady na kołach potrafią zatańczyć na wietrze.

Oczywiście, że odszkodowanie się należy - pytanie pozostaje na razie bez odpowiedzi - kto je wypłaci, czy było AC. Powodzenia dla poszkodowanego!
G
Gość
2019-08-05T20:03:22 02:00, Czarny:

Żal było wydać na AC, teraz płacz i płać.

Och ta nasza polska oszczędność, chytry dwa razy traci.

2019-08-05T21:29:04 02:00, Gość:

Bezczelność Czarnego nie zna granic

2019-08-05T23:23:39 02:00, Czarny:

Każdy normalny kupuje AC, nie mam uszkodzili mi auto to nie szukam winnych, tylko wkładam kasę z własnej kieszeni

2019-08-06T19:29:23 02:00, Gość:

Nie wszędzie da się dojechać bez auta. Mieszkam w maleńkim mieście gdzie komunikacja miejska nie jest rozwinięta i mam w ciągu dnia 20 min na dojazd z jednej pracy do drugiej. Bez szans bez auta. A na AC mnie nie stać. Nie wszyscy jestesmy milionerami. AC na moje auto rok 2003 AC kosztuje 2000zl. Facet słusznie walczy o swoje!

Rozumie, też muszę zarządzać budżetem rodzinnym żeby stykło na ubezpieczenie, wielu z nas ma tego typu szkody, pisząc odp. pewnie gdzieś został uszkodzony samochód na parkingu, ktoś napisał w komentarzach, żeby cieszyć się, że nie był to człowiek, dziecko tylko auto i to jest najważniejsze, miałem wiele szkód parkingowych mówi się trudno w tym przypadku nie ma winnych i szukać na siłę winnego który za to zapłaci mało poważne wręcz absurdalne.

G
Gość
2019-08-05T20:03:22 02:00, Czarny:

Żal było wydać na AC, teraz płacz i płać.

Och ta nasza polska oszczędność, chytry dwa razy traci.

2019-08-05T23:09:57 02:00, Wojtaz:

Dokładnie. Jak mi kiedyś gałąź urwala lusterko pod wpływem silnego wiatru to od kogo miałem się domagać odszkodowania? Od drzewa, leśniczego czy wiatru? Takie rzeczy się niestety zdarzają, ostatnio coraz częściej i nikt nie jest w stanie przewidzieć wszystkich zjawisk atmosferycznych i na wszystkie się zabezpieczyć. Od tego jest AC.

2019-08-06T23:06:57 02:00, Stwierdzam fakt:

A czarny i wojtaz to kolejne 2 poyeby! Szczególnie niejaki czarny wygląda na kogoś dysponującego choćby rowerem, a już tym bardziej na dobrowolnie ubezpieczonego od czegokolwiek...

Dla Ciebie mogę być pojebem, różnica pomiędzy nami jest taka, że ja się ubezpieczyłem samochód, dom siebie i mam wyjebane na Ciebie. Jak mi ktoś lub coś uszkodzi w aucie wykonam zgłoszenie i tyle, ubezpieczyciel zapłaci koło dupy mi to lata czy to będzie wandal, śmietnik czy ufo. Nie muszę oznajmiać światu, że mam wgniecenie na 2 cm i dramat bo teraz wszyscy muszą mi zapłacić jak główny bohater tego dramatu. Dziadyga kupiłbym na szrocie drugi błotnik, kolor ma uniwersalny i po sprawie. Kręci aferę jakby stracił dorobek życia. Zdrowie najważniejsze reszta to dobro materialne, gość jeszcze zejdzie na zawał przy okazji dopiero będzie dramat, czego oczywiście nie życzę.

S
Stwierdzam fakt
2019-08-05T20:03:22 02:00, Czarny:

Żal było wydać na AC, teraz płacz i płać.

Och ta nasza polska oszczędność, chytry dwa razy traci.

2019-08-05T23:09:57 02:00, Wojtaz:

Dokładnie. Jak mi kiedyś gałąź urwala lusterko pod wpływem silnego wiatru to od kogo miałem się domagać odszkodowania? Od drzewa, leśniczego czy wiatru? Takie rzeczy się niestety zdarzają, ostatnio coraz częściej i nikt nie jest w stanie przewidzieć wszystkich zjawisk atmosferycznych i na wszystkie się zabezpieczyć. Od tego jest AC.

2019-08-06T23:06:57 02:00, Stwierdzam fakt:

A czarny i wojtaz to kolejne 2 poyeby! Szczególnie niejaki czarny wygląda na kogoś dysponującego choćby rowerem, a już tym bardziej na dobrowolnie ubezpieczonego od czegokolwiek...

[miało być: ...nie wygląda na kogoś...]

S
Stwierdzam fakt
2019-08-05T20:03:22 02:00, Czarny:

Żal było wydać na AC, teraz płacz i płać.

Och ta nasza polska oszczędność, chytry dwa razy traci.

2019-08-05T23:09:57 02:00, Wojtaz:

Dokładnie. Jak mi kiedyś gałąź urwala lusterko pod wpływem silnego wiatru to od kogo miałem się domagać odszkodowania? Od drzewa, leśniczego czy wiatru? Takie rzeczy się niestety zdarzają, ostatnio coraz częściej i nikt nie jest w stanie przewidzieć wszystkich zjawisk atmosferycznych i na wszystkie się zabezpieczyć. Od tego jest AC.

A czarny i wojtaz to kolejne 2 poyeby! Szczególnie niejaki czarny wygląda na kogoś dysponującego choćby rowerem, a już tym bardziej na dobrowolnie ubezpieczonego od czegokolwiek...

G
Gość
2019-08-05T20:03:22 02:00, Czarny:

Żal było wydać na AC, teraz płacz i płać.

Och ta nasza polska oszczędność, chytry dwa razy traci.

2019-08-05T21:29:04 02:00, Gość:

Bezczelność Czarnego nie zna granic

2019-08-05T23:23:39 02:00, Czarny:

Każdy normalny kupuje AC, nie mam uszkodzili mi auto to nie szukam winnych, tylko wkładam kasę z własnej kieszeni

Nie wszędzie da się dojechać bez auta. Mieszkam w maleńkim mieście gdzie komunikacja miejska nie jest rozwinięta i mam w ciągu dnia 20 min na dojazd z jednej pracy do drugiej. Bez szans bez auta. A na AC mnie nie stać. Nie wszyscy jestesmy milionerami. AC na moje auto rok 2003 AC kosztuje 2000zl. Facet słusznie walczy o swoje!

G
Gość
2019-08-05T20:03:22 02:00, Czarny:

Żal było wydać na AC, teraz płacz i płać.

Och ta nasza polska oszczędność, chytry dwa razy traci.

2019-08-05T21:29:04 02:00, Gość:

Bezczelność Czarnego nie zna granic

Nie wszędzie da się dojechać bez auta. Mieszkam w maleńkim mieście gdzie komunikacja miejska nie jest rozwinięta i mam w ciągu dnia 20 min na dojazd z jednej pracy do drugiej. Bez szans bez auta. A na AC mnie nie stać. Nie wszyscy jestesmy milionerami. AC na moje auto rok 2003 Facet słusznie walczy o swoje!

A
AC to nie OC
2019-08-05T20:03:22 02:00, Czarny:

Żal było wydać na AC, teraz płacz i płać.

Och ta nasza polska oszczędność, chytry dwa razy traci.

2019-08-05T21:29:04 02:00, Gość:

Bezczelność Czarnego nie zna granic

2019-08-05T23:23:39 02:00, Czarny:

Każdy normalny kupuje AC, nie mam uszkodzili mi auto to nie szukam winnych, tylko wkładam kasę z własnej kieszeni

2019-08-06T11:28:34 02:00, Endriu:

Ty to chyba jesteś jakiś pojeb.

2019-08-06T14:02:38 02:00, Gość:

Czy ja Ciebie obrażam?

Więc nie używaj słów których nie rozumiesz proszę.

Czytaj artykuły ze zrozumieniem, kogo szuka jako winnego tego zdarzenia poszkodowany?

Wiatr, kontener, kostka brukowa wszyscy są winni może jakiś pozew zbiorowy proponuję. Nie stać mnie utrzymać samochód nie kupuję, jeżdżę komunikacją a nie płacze jakby mu auto skasowali, a rysa parkingowa.

Stary grzyb, zrzeda i tyle z tego właściciela.....!!!

Młody?! grzybie, jednak żeś pojeb!

G
Gość
2019-08-05T20:03:22 02:00, Czarny:

Żal było wydać na AC, teraz płacz i płać.

Och ta nasza polska oszczędność, chytry dwa razy traci.

2019-08-05T21:29:04 02:00, Gość:

Bezczelność Czarnego nie zna granic

2019-08-05T23:23:39 02:00, Czarny:

Każdy normalny kupuje AC, nie mam uszkodzili mi auto to nie szukam winnych, tylko wkładam kasę z własnej kieszeni

AC na moje auto rok 2003 wyliczono mi najtańsze AC na 2000zl. Kogo przeciętnego na to stać?

G
Gość
2019-08-06T17:02:58 02:00, POLAK:

Takie z was cwaniaki jeździcie pewnie rowerem. Znajdź mi AC na auto z 2003 roku odrazu wykupie

Prawda!! AC na moje auto rok 2003 wyliczono mi najtańsze AC na 2000zl. Kogo przeciętnego na to stać?

P
POLAK
Takie z was cwaniaki jeździcie pewnie rowerem. Znajdź mi AC na auto z 2003 roku odrazu wykupie
Z
Zs
Nie wiem do kogo pretensje... To chyba wyborca PiS... Bo mu się porostu należy...
M
Marcind
Brakwyobrazni i profesjonalnej obsługi przez firme wywazacą odpady skutkuje właśnie takimi zdarzeniami. Cieszmy sie ze smietnik nie trafil w male dziecko
G
Gość
2019-08-05T20:03:22 02:00, Czarny:

Żal było wydać na AC, teraz płacz i płać.

Och ta nasza polska oszczędność, chytry dwa razy traci.

2019-08-05T21:29:04 02:00, Gość:

Bezczelność Czarnego nie zna granic

2019-08-05T23:23:39 02:00, Czarny:

Każdy normalny kupuje AC, nie mam uszkodzili mi auto to nie szukam winnych, tylko wkładam kasę z własnej kieszeni

2019-08-06T11:28:34 02:00, Endriu:

Ty to chyba jesteś jakiś pojeb.

Czy ja Ciebie obrażam?

Więc nie używaj słów których nie rozumiesz proszę.

Czytaj artykuły ze zrozumieniem, kogo szuka jako winnego tego zdarzenia poszkodowany?

Wiatr, kontener, kostka brukowa wszyscy są winni może jakiś pozew zbiorowy proponuję. Nie stać mnie utrzymać samochód nie kupuję, jeżdżę komunikacją a nie płacze jakby mu auto skasowali, a rysa parkingowa.

Stary grzyb, zrzeda i tyle z tego właściciela.....!!!

C
Czarny
2019-08-05T20:03:22 02:00, Czarny:

Żal było wydać na AC, teraz płacz i płać.

Och ta nasza polska oszczędność, chytry dwa razy traci.

2019-08-05T21:29:04 02:00, Gość:

Bezczelność Czarnego nie zna granic

Każdy normalny kupuje AC, nie mam uszkodzili mi auto to nie szukam winnych, tylko wkładam kasę z własnej kieszeni

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska