Korki przez pasy w Grudziądzu

Maryla Rzeszut
Zbliżając się ul. Chełmińską do skrzyżowania przy moście pamiętajmy, że są dwa pasy ruchu do jazdy na wprost!
Zbliżając się ul. Chełmińską do skrzyżowania przy moście pamiętajmy, że są dwa pasy ruchu do jazdy na wprost! Fot. Piotr Bilski
To cud, że w długim i wąskim Grudziądzu (6 km szerokości i aż 22 km długości!) są tylko trzy miejsca, gdzie tworzą się korki.
Korki przez pasy w Grudziądzu

Najgorsza sytuacja jest na skrzyżowaniu, które prowadzi do mostu na Wiśle.

Najdziwniejsze jest, że policjanci i drogowcy twierdzą, iż w części takiej sytuacji winni są sami... kierowcy!

Na wiadukcie przy moście, na skrzyżowaniu ul. Chełmińskiej z Gdyńską i właśnie wybudowaną, nowiutką Drogą Łąkową stoi się przed światłami, próżno czekając zmiłowania! Najtrudniej jest przejechać to skrzyżowanie od strony ul. Chełmińskiej. - Mamy tu najnowszy typ sygnalizacji świetlnej, która dostosowuje w chwilach największego natężenia ruchu zielone światło dla tego pasma, gdzie jest najwięcej samochodów - twierdzi tymczasem Łukasz Rządkowski z Wydziału Dróg i Transportu Zbiorowego grudziądzkiego ratusza.

Ostatnio policjanci z "drogówki" wyłapują i bezlitośnie karzą mandatami tych, którzy nie wytrzymują czekania i ryzykują "rajd" na czerwonym świetle.

- W tym miejscu kierowcy jeżdżą na pamięć - twierdzi st. aspirant Grzegorz Kalinowski z sekcji ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Grudziądz. - Ci, którzy kierują się na wprost, jadąc z Chełmińskiej, uparcie trzymają się prawego pasa, przy krawędzi jezdni, chociaż do dyspozycji mają dwa! Znaki wyraźnie o tym mówią. Można na wprost pojechać także drugim pasem - tym przy torach tramwajowych.

To skrzyżowanie, tuż przy wjeździe i wyjeździe z miasta jest monitorowane ze sterownika przy ul. Gdyńskiej (dojazd do mostu). - Dzięki wideodetektorom mamy podgląd na to co się dzieje - dodaje Łukasz Rządkowski. - Może sytuacja się poprawi, gdy umieścimy na bramownicy, tam, gdzie są sygnalizatory, dodatkowe tablice, tzw. F11. Widoczne z daleka, powiedzą kierowcom, na który pas mogą się kierować. Myślę, że zdążymy je zamontować do końca listopada.

Drugie skrzyżowanie, które wystawia nerwy kierowców na próbę, jest przy ul. Paderewskiego. Tu właśnie powstaje nieduże rondo. Jadąc przez ten plac budowy trzeba pamiętać, że obowiązuje ruch wahadłowy.

Kierowcy muszą też uważać w gminie Dragacz, gdy chcą wjechać na drogę krajową nr 1. Tu, jeśli włączone są światła pulsacyjne, można się nie doczekać wjazdu na drogę Bydgoszcz-Gdańsk.

Kierownik bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Halina Bartkowiak pociesza: - Będzie lepiej, nad tym właśnie pracujemy!

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

drusghetyuer :wub:  :ph34r:

T
Tom
Sznowna pani redaktor zapomniała dodać jeszcze dwa newralgiczne punkty Grudziądza, w których kierowcy stoją w niezłych korkach.Pierwszy poważny korek tworzy się w Tarpnie na zbiegu ulic Poniatowskiego,Paderewskiego i Legionów. Szczególnie utrudniony,a niekiedy prawie niemożliwy jest tu skręt z Poniatowskiego w Padarewskiego dość trudny przejazd przez skrzyżowanie do góryw poniatowskiego dla osób jadących z ul.Karabinierów;drugi newralgiczny punkt to ciąg świateł na ul.Fosza,Piłsudzkiego czyli w okolicy Kauflandu.
Dodaj ogłoszenie