https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ksiądz spowodował wypadek w Wełninie. Zginął komendant policji z Mikołowa. Duchownemu grozi 8 lat więzienia

Komendant policji w Mikołowie Krzysztof Skowron zginął w tragicznym wypadku motocyklowym na drodze krajowej numer 79 w Wełninie koło Buska-Zdroju. Za spowodowanie tragedii odpowie 54-letni ksiądz z Bochni, który usłyszał już prokuratorskie zarzuty. Grozi mu do 8 lat więzienia.

Tragiczny wypadek na drodze krajowej numer 79 w Wełninie. Nie żyje komendant powiatowy policji Mikołów

Do tragicznego wypadku doszło 8 lipca na drodze krajowej numer 79 w Wełninie koło Buska-Zdroju. Z wstępnych ustaleń policji wynikało, że w kierującego motocyklem komendanta policji z Mikołowa uderzyła osobowa toyota kierowana przez 54-letniego księdza z Bochni z województwa małopolskiego.

- Najprawdopodobniej kierujący toyotą wykonując manewr skrętu w lewo nie ustąpił pierwszeństwa motocykliście jadącemu z naprzeciwka. Mężczyzna przekoziołkował przez samochód i spadł na twardy asfalt - relacjonował wypadek aspirant Tomasz Piwowarski z buskiej policji.

Niestety mimo 50-minutowej reanimacji kierującego motocyklem Krzysztofa Skowrona nie udało się uratować. 54-letni duchowny usłyszał zarzut spowodowania wypadku drogowego ze skutkiem śmiertelnym. Jak donosi Gazeta Krakowska, podejrzany nie przyznał się do winy.

- Złożył wyjaśnienia, w których opisał przebieg tego zdarzenia. Treści wyjaśnień nie podajemy do publicznej wiadomości ze względu na dobro postępowania - mówi Gazecie Krakowskiej Daniel Prokopowicz, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Kielcach.

Najważniejszym dowodem w sprawie będzie opinia biegłego z zakresu badania wypadków komunikacyjnych. To może jednak potrwać, bowiem śledczy dopiero kompletują materiał dowodowy, który zostanie przekazany biegłemu.

Pogrzeb komendanta Krzysztofa Skowrona odbył się w Knurowie

Pogrzeb komendanta Krzysztofa Skowrona w Knurowie. Przyjacie...

Kluczowe będzie ustalenie prędkości z jaką poruszały się oba pojazdy w chwili wypadku. Oprócz przeprowadzonych na miejscu zdarzenia oględzin pojazdów oraz miejsca wypadku, śledczy mają do dyspozycji zeznania świadków oraz nagranie z pobliskiego monitoringu. Kolejnym z dowodów mają być wyniki sekcji zwłok motocyklisty.

Ksiądz zarzutami za spowodowanie wypadku

Wobec 54-letniego księdza podejrzanego o spowodowanie śmiertelnego wypadku na drodze krajowej numer 79 w Wełninie, w którym zginął komendant policji w Mikołowie Krzysztof Skowron, zastosowano środek zapobiegawczy w postaci poręczenia majątkowego. Wiadomo, że w chwili wypadku był trzeźwy, jednak została mu również pobrana krew na obecność środków psychotropowych w organizmie.

Za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym grozi mu nawet 8 lat więzienia. Tarnowska kuria ma wydać komunikat w tej sprawie.

Nadkomisarz Krzysztof Skowron służył w policji od 1994 roku. Funkcję komendanta w Mikołowie pełnił nieco od ponad roku. Miał opinię doskonałego policjanta, dobrego współpracownika i serdecznego człowieka. Jego pogrzeb odbył się 13 lipca.

Informację jako pierwsza podała Gazeta Krakowska

TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 72

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kasia
2019-07-25T22:56:03 02:00, Zły:

A mowilem zamknac pedofila!

Idiotyczny wpis, ten ksiądz nie jest żadnym pedofilem a poczekajcie cierpliwie na rozwój wydarzeń to dowiecie się być może prawdy

?
Dlaczego prasa nie podaje, że wypadek był koło Solca Zdroju? Ktoś chyba chce coś ukryć.
G
Gość
.... szkoda, że nie stało się odwrotnie, że czarna hiena żyje.....
G
Gość
2019-07-24T21:57:33 02:00, Daniel:

A powieccie mi z jaką prędkością jechał motocykl w momencie wypadku, bo nikt tego nie podał oficjalnie,

2019-07-25T06:24:42 02:00, Gość:

Licznik zatrzymał się na niemal 100km/h

2019-07-27T16:50:31 02:00, Rebel:

Tylko, że jakakolwiek wartość pokazywana na liczniku po wypadku nie jest autentyczną prędkością z jaką pojazd się poruszał.

W nowszych pojazdach wychyleniem wskazówki zajmuje się silnik krokowy, który dostaje impulsy elektryczne. I jeśli napięcie nagle zostanie przerwane - to zostaje wartość z ostatniej prędkości. Więc na pierwszy rzut oka - potwierdza to tą teorię. Tylko, że...

Jeśli pojazd traci kontakt z podłożem (czyli w przypadku motocykla - prawie zawsze), a gaz jest "odkręcony", to koło bez oporów wiruje ze znacznie większą prędkością - licznik pokazuje wartości absurdalnie wysokie - a nie takie z którymi poruszał się pojazd (potrafi pokazać prędkość ponad 150 km/h podczas gdy rzeczywista prędkość to 100 km/h. Lub wręcz odwrotnie - auto wpada w poślizg, idzie bokiem - prędkość na liczniku spada do 50 km/h, a w przeszkodę uderza z rzeczywistą prędkością 100 km/h...

Dlatego biegli nie patrzą "na jakiej wartości stanął licznik" tylko - na podstawie drogi hamowania, śladów na jezdni itd.

a ktoś ty? - adwokat księdza?...

G
Gość
2019-07-25T12:45:59 02:00, Strefa wolna od kleru:

jak ten klecha pójdzie siedziec to uwierzę w cuda. Pedofili nie wsadzają to i powodujących wypadki nie wsadza, naród mógł by to uznać za atak na kościół, a pis na to nie pozwoli, dostanie w zawiasach albo czasowe umorzenie postępowania.

2019-07-25T13:56:00 02:00, Gość:

Zgadzam się

2019-07-25T14:01:24 02:00, Gość:

Otóż to!

2019-07-25T20:55:34 02:00, Gość:

No, niestety

2019-07-25T21:46:43 02:00, Sm:

No aczkolwiek jak zabił komendanta to może być różnie

2019-07-26T07:53:21 02:00, Goeta Goethe:

Jeżeli katabasio zdążył udzielić ostatniego namaszczenia nim szlifierz się wyhuśtał, to będą tylko sanki, jako okoliczność łagodząca...

2019-07-26T11:03:38 02:00, Gość:

Dlaczego oskarżacie tego księdza o pedofilię? Dlaczego wszystkich księży wrzucacie do jednego worka? Ludzie, trochę wyrozumiałości i zdrowego rozsądku. Jak na razie temu księdzu nikt niczego nie udowodnił.

2019-07-27T12:57:40 02:00, Proboszcz:

I teraz ten ksiadz bedzie przetykany przez 8 lat w dup....bardzo dobrze pedofile jedne

bo każdy czarny, to pederasta!.

G
Gość
ten gnój nie przyzna się do winy, a weźmie

,, najlepszych"(tzn. najdroższych) mecenasów-adwokatów-PiSowskich !!!! - natomiast, co się dzieje z czarnym obecnie?, dlaczego nie siedzi w więzieniu?, - gdzie jest teraz zuszufladkowany???!, w której parafii czarna mafio?
M
Mikołaj
ten gnój nie przyzna się do winy!!!
G
Gość
spokojnie juz przeniesli go na inna parafie
R
Rebel
2019-07-24T21:57:33 02:00, Daniel:

A powieccie mi z jaką prędkością jechał motocykl w momencie wypadku, bo nikt tego nie podał oficjalnie,

2019-07-25T06:24:42 02:00, Gość:

Licznik zatrzymał się na niemal 100km/h

Tylko, że jakakolwiek wartość pokazywana na liczniku po wypadku nie jest autentyczną prędkością z jaką pojazd się poruszał.

W nowszych pojazdach wychyleniem wskazówki zajmuje się silnik krokowy, który dostaje impulsy elektryczne. I jeśli napięcie nagle zostanie przerwane - to zostaje wartość z ostatniej prędkości. Więc na pierwszy rzut oka - potwierdza to tą teorię. Tylko, że...

Jeśli pojazd traci kontakt z podłożem (czyli w przypadku motocykla - prawie zawsze), a gaz jest "odkręcony", to koło bez oporów wiruje ze znacznie większą prędkością - licznik pokazuje wartości absurdalnie wysokie - a nie takie z którymi poruszał się pojazd (potrafi pokazać prędkość ponad 150 km/h podczas gdy rzeczywista prędkość to 100 km/h. Lub wręcz odwrotnie - auto wpada w poślizg, idzie bokiem - prędkość na liczniku spada do 50 km/h, a w przeszkodę uderza z rzeczywistą prędkością 100 km/h...

Dlatego biegli nie patrzą "na jakiej wartości stanął licznik" tylko - na podstawie drogi hamowania, śladów na jezdni itd.

P
Proboszcz
2019-07-25T12:45:59 02:00, Strefa wolna od kleru:

jak ten klecha pójdzie siedziec to uwierzę w cuda. Pedofili nie wsadzają to i powodujących wypadki nie wsadza, naród mógł by to uznać za atak na kościół, a pis na to nie pozwoli, dostanie w zawiasach albo czasowe umorzenie postępowania.

2019-07-25T13:56:00 02:00, Gość:

Zgadzam się

2019-07-25T14:01:24 02:00, Gość:

Otóż to!

2019-07-25T20:55:34 02:00, Gość:

No, niestety

2019-07-25T21:46:43 02:00, Sm:

No aczkolwiek jak zabił komendanta to może być różnie

2019-07-26T07:53:21 02:00, Goeta Goethe:

Jeżeli katabasio zdążył udzielić ostatniego namaszczenia nim szlifierz się wyhuśtał, to będą tylko sanki, jako okoliczność łagodząca...

2019-07-26T11:03:38 02:00, Gość:

Dlaczego oskarżacie tego księdza o pedofilię? Dlaczego wszystkich księży wrzucacie do jednego worka? Ludzie, trochę wyrozumiałości i zdrowego rozsądku. Jak na razie temu księdzu nikt niczego nie udowodnił.

I teraz ten ksiadz bedzie przetykany przez 8 lat w dup....bardzo dobrze pedofile jedne

J
Jorguś
No i mamy podobny i równie tragiczny wypadek w Bytomiu...
P
Piotr
NO TO BĘDZIE JAZDA PIES KONTRA KLER...... KTO MA WIĘKSZE PLECY.... PIĘKNA SPRAWA CIEKAWE JAK BĘDZIE WYGLĄDAĆ SPRAWIEDLIWOŚĆ W TYM WYDANIU.... JAK MA KLER UKŁADY JAK NAJSZTUB TO JESZCZE KOMENDA GO BĘDZIE MUSIAŁA PRZEPROSIĆ... JAK TEN NAJEBANY Z CBŚ co go wyciągał, dostał poręczenie i przeciąga y sprawę aż max. podeschnie.... WTEDY ZAWSZE ŁATWIEJ LUDZIE JUŻ DELIKATNIE PRZYSCHLI.... NO i wiadomo NIEWINNY! ALE TU BĘDZIE SIĘ DZIAŁO, OJ BĘDZIE......
G
Gość
2019-07-25T12:45:59 02:00, Strefa wolna od kleru:

jak ten klecha pójdzie siedziec to uwierzę w cuda. Pedofili nie wsadzają to i powodujących wypadki nie wsadza, naród mógł by to uznać za atak na kościół, a pis na to nie pozwoli, dostanie w zawiasach albo czasowe umorzenie postępowania.

2019-07-25T13:56:00 02:00, Gość:

Zgadzam się

2019-07-25T14:01:24 02:00, Gość:

Otóż to!

2019-07-25T20:55:34 02:00, Gość:

No, niestety

2019-07-25T21:46:43 02:00, Sm:

No aczkolwiek jak zabił komendanta to może być różnie

2019-07-26T07:53:21 02:00, Goeta Goethe:

Jeżeli katabasio zdążył udzielić ostatniego namaszczenia nim szlifierz się wyhuśtał, to będą tylko sanki, jako okoliczność łagodząca...

Dlaczego oskarżacie tego księdza o pedofilię? Dlaczego wszystkich księży wrzucacie do jednego worka? Ludzie, trochę wyrozumiałości i zdrowego rozsądku. Jak na razie temu księdzu nikt niczego nie udowodnił.

G
Gość
2019-07-25T14:01:08 02:00, Gość:

Jedna rzecz mnie zastanawia . Nie zebym byla za któraś ze stron. Z taka skrupulatnoscia zanaczne jest , że to ksiadz ,ksiadz,ze ksiądz był trzezwy, że pobrano krew na obecnosc srodkow odurzajacych itd., ale dlaczego nie ma ani jednego słowa na temat czy pod tym wzgledem zbadano śp. komendanta . Oskarżono księdza juz z gory i to jest wlasnie sprawiedliwosc . I prosze mnie nie hejtowac ????? bo naprawde nie jestem stronnicza i jesli ksiadz byl winny oczywiscie,ze powinien poniesc kare,ale wyrok powinien nastapic dopiero po dokladnym dochodzeniu .

2019-07-25T14:49:51 02:00, Oko:

Bardzo sluszna uwaga nigdzie nie podano o wynikach zawartości alkoholu motocyklisty, jeżeli był trzeźwy to ok , najlepiej od razu wydać wyrok na kierującego samochodem . Obawiam się że w tej kwestii nic się nie zmieniło.

Sekcja zwłok itd łatwo się domyślić że pobrana została krew do badania itd ?

G
Gość
Jak beda ksiedza chcieli wsadzic to podniesie sie krzyk ze to zamach na KOSCIOL. Ale nie beda chcieli, bo wiadomo w czyich rekach sa sady, prokuratury, policja.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska