https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kto ważniejszy - piesi czy kierowcy?

BOB
We wtorek o godz. 14.00 w sali sesyjnej bydgoskiego ratusza odbędzie się debata „Jakość życia w mieście – jaka infrastruktura jest potrzebna?”
We wtorek o godz. 14.00 w sali sesyjnej bydgoskiego ratusza odbędzie się debata „Jakość życia w mieście – jaka infrastruktura jest potrzebna?” Dariusz Bloch
Czy wprowadzić w Bydgoszczy strefy Tempo 30 (w której auta poruszałyby się z maksymalną prędkością 30km/h) - zastanawiać się będą jutro urzędnicy, urbaniści i mieszkańcy. Można jeszcze do dyskusji dołączyć.

We wtorek o godz. 14.00 w sali sesyjnej bydgoskiego ratusza odbędzie się debata „Jakość życia w mieście – jaka infrastruktura jest potrzebna?”. O projektowaniu pięknych i przyjaznych mieszkańcom ulic będą rozmawiać praktycy, naukowcy oraz lokalni społecznicy.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Co roku publikowane są rankingi miast najlepszych do życia, których mieszkańcy są najbardziej szczęśliwi. Wygrywają miejsca, które zrozumiały, że środkiem do osiągnięcia tego celu jest projektowanie przestrzeni miejskiej (ulic, placów, skwerów) w sposób najbardziej przyjazny dla pieszych. Wzorem są te miasta które wprowadzają udogodnienia dla pieszych, ale i całkowicie odwracają dotychczasowy porządek. Czynią pieszych, a nie kierowców, najważniejszymi użytkownikami drogi.

- Aby przybliżyć bydgoskim urzędnikom i drogowcom, a także mieszkańcom nowe idee w urbanistyce Stowarzyszenie Społeczny Rzecznik Pieszych przy wsparciu Prezydenta Miasta Bydgoszczy organizuje debatę popularnonaukową z udziałem krajowych ekspertów. Swoimi doświadczeniami podzielą się m.in. Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie i Katarzyna Bolimowska, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu. W stolicy wdrażany jest obecnie projekt oceny i poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. W obu miastach pozytywne recenzje zbiera strefa Tempo 30 (ograniczenie prędkości do 30 km/h na wybranych obszarach). Pozwala ona na uspokojenie ruchu i zwiększa jego płynność. Powoduje też zmniejszenie korków. Mieszkańcy chętniej wybierają aktywną mobilność: jazdę na rowerze, podróże piesze czy korzystanie z komunikacji publicznej.

Debata jest otwarta dla mieszkańców.

INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju.

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
ZEUS
Bo Polska to jest ciekawa kraina.
Pieszy ma czekać na deszczu, słońcu, wichurze,... na łaskę Państwa kierowców, aby mógł zbliżyć się do miejsca na jezdni gdzie tak jakby przysługuje mu pierwaszeństwo.
e
ef2000

Edukacja i zdrowy rozsadek. Czesto widze mlodych jakby z premedytacja wchodzacych na pasy zmuszajac auta do gwaltownego hamowania. Zachowuja sie tak jakby byli niesmiertelni, a wystarczy chwila nieuwagi ze strony kierowcy - mlody do piachu, kierowca do ukarania plus wyrzuty na reszte zycia. Z drugiej strony tez jak sam przepuszczam kogos na pasach to az strach patrzec na nadjezdzajace auta na drugim pasie. Czesto tez zdrarza sie, ze po przepuszczeniu pieszego, kierowca z tylu zachwuje sie lekko mowiac jak niedoswiadczona lajza, wisi czowiekowi na ogonie (i oczywiscie boi sie spojrzec w oczy stojac na najblizszych swiatlach).

 

Pomysl z 30kmh jak najbardziej i egzekwowanie. Lato dopiero sie zbliza a i tak juz slychac wyscigi aut z okolicznych gmin na bydgoskich ulicach. Poza tym, po co walic 70kmh aby postac na swiatlach, warte ryzyko, nerwy, stres?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska