Drogi wojewódzkie stanowią połączenie z trasami krajowymi i autostradą A1 oraz zapewniają komunikację między miastami powiatowymi i gminami. Są zatem bardzo ważne.
- Najważniejsze prace drogowe, które udało się zakończyć lub są na finiszu to między innymi przebudowa drogi wojewódzkiej numer 559 z Lipna do Jasienia, rozbudowa drogi 255 w Pakości, przebudowa drogi 265 z Baruchowa do granicy regionu i przebudowa drogi 246 z Rojewa do Płonkowa. Oddaliśmy też do użytku przebudowany most w Byszewie na drodze wojewódzkiej numer 243 - mówi Przemysław Dąbrowski, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.
W przeciwieństwie do startych dróg, te nowe posiadają jużpełną infrastrukturę – prócz nawierzchni i zwiększonej nośności, także chodniki i ścieżki rowerowe oraz tam gdzie było to przewidziane punkty ważenia ciężkich pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego, aby ograniczyć proces degradacji nawierzchni.
To też może Cię zainteresować
Inwestycje są równomiernie rozłożone w województwie, aby połączenia były spójne i nie pozostawiały tzw. białych plam. Nowym wyzwaniem przy wielu inwestycjach były problemy związane z sytuacją epidemiczną: część wykonawców realizuje kontrakty ograniczonymi siłami, zerwane łańcuchy wpływają na mniejsze dostawy materiałów budowlanych, w tym komponentów do wykonania mieszanki mineralno – bitumicznej. Ceny materiałów budowlanych idą w górę.
Te drogi wojewódzkie oddano do użytku lub trwają tam prace - zobacz zdjęcia w poniższej galerii.
W ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w całej Polsce zostanie dofinansowanych za ponad 4,5 mld zł 51 obwodnic. W samym nadchodzącym 2022 r. dopłaty będą sięgać blisko 200 mln zł. Maksymalny poziom dofinansowania, jednego zadania obwodnicowego, może wynieść 80 procent.
