Netinera, czyli grupa, do której należy prywatny przewoźnik Oberpfalztbahn, zrezygnowała z naszego producenta ze względu na wydłużający się proces homologacji, czyli dopuszczenia przez Niemiecki Urząd Kolejowy Linków do eksploatacji.
- Z uwagi na te problemy na trasy wyjeżdżają składy Desiro i zmodernizowane jednostki Regio Shuttle - informuje Jakub Madrjas, redaktor naczelny portalu rynek-kolejowy.pl, który jako pierwszy się o tym dowiedział.
Nie wiadomo jeszcze, co stanie się z wybudowanymi już Linkami.
Czytaj też: Linki za 140 mln zł sprzedam pilnie. Niemcy ich nie chcą
- Bardzo nieoficjalnie producent ma szanse na otrzymanie dopuszczenia do eksploatacji latem, ale niemiecki przewoźnik nie chciał już dłużej czekać - dodaje Madrjas.
Jak już pisaliśmy, kontrakt na dostawę 12 spalinowych Linków dla Oberpfalzbahn Pesa podpisała w grudniu 2011 roku. Według umowy, powinny być na torach w połowie grudnia zeszłego roku, ale tak się nie stało. Zatrzymał je w Bydgoszczy właśnie brak homologacji.
- W projekcie Netinera pojazdy Link zastąpione zostały pojazdami innego producenta - nie kryje Michał Żurowski, rzecznik Pesy. - Homologacja pojazdu Link przeznaczonego na rynek niemiecki jest kontynuowana. Zmiana w projekcie Netinera pozostaje bez wpływu na inne przez nas prowadzone. Projekt Netinera ma 4-procentowy udział w sprzedaży Pesy w tym roku.
