https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Linki z Pesy nie jadą do Niemiec. Netinera zrezygnowała z bydgoskiego producenta

(d-ka)
12 Linków dla  Oberpfalztbahn nadal stoi na torach w Bydgoszczy
12 Linków dla Oberpfalztbahn nadal stoi na torach w Bydgoszczy Jarosław Pruss
Linki z Bydgoszczy nie obsłużą połączeń niemieckiego przewoźnika.

Netinera, czyli grupa, do której należy prywatny przewoźnik Oberpfalztbahn, zrezygnowała z naszego producenta ze względu na wydłużający się proces homologacji, czyli dopuszczenia przez Niemiecki Urząd Kolejowy Linków do eksploatacji.

- Z uwagi na te problemy na trasy wyjeżdżają  składy Desiro i zmodernizowane jednostki Regio Shuttle - informuje Jakub Madrjas, redaktor naczelny portalu rynek-kolejowy.pl, który jako pierwszy się o tym dowiedział.

Nie wiadomo jeszcze, co stanie się z wybudowanymi już Linkami.

Czytaj też: Linki za 140 mln zł sprzedam pilnie. Niemcy ich nie chcą

- Bardzo nieoficjalnie producent ma szanse na otrzymanie dopuszczenia do eksploatacji latem, ale niemiecki przewoźnik nie chciał już dłużej czekać - dodaje Madrjas. 

Jak już pisaliśmy, kontrakt na dostawę 12 spalinowych Linków dla Oberpfalzbahn Pesa podpisała w grudniu 2011 roku. Według umowy, powinny być na torach w połowie grudnia zeszłego roku, ale tak się nie stało. Zatrzymał je w Bydgoszczy właśnie brak homologacji.

 - W projekcie Netinera pojazdy Link zastąpione zostały pojazdami innego producenta - nie kryje Michał Żurowski, rzecznik Pesy. - Homologacja pojazdu Link przeznaczonego na rynek niemiecki jest kontynuowana. Zmiana w projekcie Netinera pozostaje bez wpływu na inne przez nas prowadzone. Projekt Netinera ma 4-procentowy udział w sprzedaży Pesy w tym roku. 

Czytaj też: W cieple sukcesów Pesy ogrzewało się wiele znanych osobistości. W sprawie jej problemów z Niemcami - cisza
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Szrot jeździ u nas
Te pojazdy stały pół roku za halą produkcyjną. Było je widać, przejeżdżając obok PESY. Teraz je ładnie przemalowali na biało-czerwono i będą jeździły w Poznaniu :) PESA dobrze kombinuje, nikt od nich nie będzie tego komentował.
b
bebo
Zdaje się, że niemiaszki świadomie wpuścili PESĘ w maliny, żeby podciąć korzenie konkurencji.
p
pesiak-mista
...jeśli będzie trzeba to Pesa by przetrwać mosty spawać będzie i wygryzie Gotowskiego!  ...pozdrowienia dla piszących czarne scenariusze! NIEDOCZEKACIE końca PESY!!! :):):)
P
POLOK
Do oko:
Idą twoim tokiem rozumowania to za dwa lata nie będzie Polski tylko kolonia rosyjną bądź niemiecka. Mają tak durnych obywateli jak ty, może odrazu wykopmy wielką dziurę, wejdźmy do niej i się zakopmy.
Defetyzm w tym kraju jest ogromny. Nie dziwię sie, że nic nie możemy osiągnąć i nic nie znaczymy w Europie, skoro tylko nażekać potrafimy a ch***ja robimy !
o
ochlapus
Z Niemcami politycznie nic nie załatwisz liczy się jakość i zdrowa kalkulacja inaczej to stali by tak jak Polska.
o
oko
Niemcy zrezygnowali ! Za chwilę Moskwa zrezygnuje z tramwajów a za rok nie będzie PESY !
w
wodzu
a my nie potrafiliśmy rozwiązać umowy na pęndolino , mimo kłopotów, i braku homologacji - bo poszły łapówki , a niemcy potrafią krótko trzymać kontrahentów, i dla tego tam są równe drogi , czyste ociągi i dużo nowych samochodów produkowanych w niemczech , na co rząd niemiecki kilka lat temu dał każdemu po 2 tyś euro za złomowanie starego , a u nas plakietki iłupic polaczków, nie przypominam sobie żadnej Polskiej marki auta produkowanej teraz w Polsce a w Niemczech -OPEL BMW VW,AUDI Mercedes ford
 
g
gebels
dobre bo .......niemieckie
o
ona
bo całą polskość sprzedali i wolą obce idioci 
z
zintegrowany
A Pendolino dostało u nas homologację chociaż trzeba było przerabiać tory , zakręty
N
Narhir
polska sieć komórkowa = plus | polski dyskont = lewiatan, stokrotka i wiele innych. | co do aut rzeczywiście wyboru nie ma :)
m
m63
Niech Pomorska poprosi o komentarz gwiazdę dyplomacji, Sikorskiego. Biznes a polityka zagraniczna Polski. 
c
ciekawski
Skoro niemcy zrezygnowali i rozwiązali umowę to powinni chyba płacić karę umowną, chyba że umowa została spisana tak, że tylko PESA ponosi ryzyko kary... przecież to nie od pesy zależało nie uzyskanie homologacji?
j
jak
A gdzie głupi Polak ma mieć telefon, czym jeździć i gdzie kupować skoro w tym kraju nie ma nic polskiego?
z
zintegrowany
A my bez problemów kupujemy Pendolino.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska