System zaczął działać w bydgoskiej komunikacji miejskiej dokładnie w nocy z 9 na 10 października. W Open Payment System karta płatnicza jest wyłącznie identyfikatorem transakcji. Dane karty są automatycznie szyfrowane w momencie zbliżenia karty do biletomatu w autobusie czy tramwaju i są zapisane w systemie.
Na początku kartą za bilet można było płacić na autobusowej linii nr 55. Do końca października 2018 roku system działał w 300 autobusach i tramwajach.
Po statystyce, jaką przedstawił właśnie bydgoski ratusz, widać, że mieszkańcy oswajali się z nowym systemem powoli.
W pierwszych miesiącach jego funkcjonowania, jedynie 3 procent mieszkańców, którzy korzystają z biletów jednorazowych, zdecydowało się na system OPS.
https://pomorska.pl/w-autobusie-i-tramwaju-za-bilet-zaplacisz-karta/ar/13247152
Pod koniec 2018 roku liczba użytkowników OPS wzrosła do 8 procent. I jest coraz lepiej. W tym roku już 13 procent bydgoszczan kupuje bilety jednorazowe płacąc kartą, jeszcze więcej, bo aż 25 procent - bilety czasowe.
W sumie przez rok działalności systemu sprzedano 1 mln 510 tys. 534 biletów. Najwięcej w autobusach, bo aż 75 proc. Najczęściej kupowanym biletem jest bilet jednorazowy za 3 zł - kupiony już przeszło 800 tys. razy oraz bilet jednorazowy ulgowy - pasażerowie kupili go ponad 500 tys. razy. Pozostała część to bilety czasowe.
Sporym zainteresowaniem cieszą się też bilety dla uczniów. Tylko we wrześniu sprzedano 9 tys. 153 bilety miesięczne za 10 zł. i 3 tys. 994 bilety roczne za 100 zł.
- To jeden z lepszych pomysłów, jakie ostatnio wprowadzono w naszym mieście - uważa Kuba, informatyk z Bydgoszczy. - Nie jeżdżę komunikacją miejską codziennie, więc nie opłacało mi się kupować karty miejskiej. Z papierowymi biletami był natomiast problem. A to nie było ich w kiosku, a to kierowca nie chciał sprzedać. Teraz już się nie muszę o to martwić - dodaje.
A jak wy oceniacie Open Payment System?
Flesz - wypadki drogowe. Jak udzielić pierwszej pomocy?
