Są w Toruniu zagorzali przeciwnicy budowy mostu przy Wschodniej. To mieszkańcy działek PZWANN. Przedstawiają konkretne argumenty: boimy się hałasu, spalin i spadku wartości nieruchomości.
I to wcale nie są bezpodstawne obawy. Przykład? Dom wybudowany kilka lat temu był wart 350 tysięcy złotych, po zbudowanej przeprawie cena może spaść nawet o połowę.
- Konsultacje z mieszkańcami na pewno będą - zapewnia Radio GRA prezydent Michał Zaleski.
Zdaniem prezydenta o wiele większy problem byłby z lokalizacją mostu przy Waryńskiego. A budowa wiślanej przeprawy, według planów, ruszy jesienią przyszłego roku i potrwa trzy lata. No chyba, że mieszkańcy działek PZWAN będą protestować, co wcale nie jest wykluczone.
1.Most people are familiar with essentials
which are needed to pack forCoach Factory Online.
One such essential is the perfect littleCoach Factory Online
dress for a night on the town, be it a sequined micro Coach Factory Outlet Online
for the club in Paris or a gauzy shift for the CaribbeanCoach Factory Outlet Online
You will also want to pack Store that go with
the perfect Coach Factory Outletdress as well as most of the
other outfits you will be. To be sure,
you will also Coach Outlet Store Onlinewith great care the
essential Coach Outlet Store Onlineand hair products,
so as not to overwhelm your Coach Outlet but
making sure to haveCoach Factory Outlet enough of what you can’
t live without. You Coach Outletnot have given enough thought,
however, to the Coach Factory Outlet themselves!
Sure, you know what to Coach Factory Outlet(or at least you think you know),
but have you Coach Factory Outlet Online about the
“to and from” of the trip? Coach Factory Outletshould
be given to the Coach Factory Outletwith which you would like to travel,
as well as the style and comfort of your Coach Outlet.
There are a number of greatCoach Factory Outlet
you can Coach Factory Onlinefor your trip,
and a stylish piece ofCoach Factory Outlet Online within which
to pack your Coach Outlet Coupons can really
make a difference in your Coach Factory Online.
Depending on your
T
TORUNIANIN MIX
Jerzy Czerny
SPBP A-1/S-10
87-102 Toruń 4 skr poczt 13
www.ecotop.com.pl
www.zwodonemosty.blox.pl
www.a1s10.blox.pl
TORUŃ 15.01.2009
LIST OTWARTY DO PREZYDENTA MIASTA TORUNIA MICHAŁA ZALESKIEGO, ORAZ INŻ ANDRZEJA MIŁKOWSKIEGO ORAZ INŻ WIKTORA KRAWCA I PRACOWNI ARCHITEKTONICZNO-URBANISTYCZNEJ UM W TORUNIU
Panie Prezydencie, W ślad za moim Listem Otwartym z 17.12.2002 proszę o wyznaczenie spotkania z panem oraz wskazanymi osobami - adresatami tego listu w trybie wniosku-skargi ( z protokulantem) celem znalezienia konsensusu i polubownego programu naprawczego dla obecnie realizowanego projektu mostu w ciagu ul Wschodniej , nie zgodnego ze sztuka projektowania mostów ( na zakolu Wisły i nieprostopadle lecz po łuku) oraz złozonym Panu miom projektem autorskim , a w rezultacie ...niewykonalnym lub mogacym utracić dotacje UE
Jerzy Czerny
T
TORUNIANIN MIX
Poniżej przedstawiamy zestawienie ważniejszych danych porównawczych dla Trasy Nowomostowej oraz Trasy Wschodniej i obecnie proponowanego programu zaradczego przez ECOTOP:
Most na wysokości Most na wysokości I Drugi Most na wysokości II Most na wysokosci ul Targowej
ul. Waryńskiego ul. Wschodniej starego mostu i
TRASA NOWOMOSTOWA TRASA WSCHODNIA TRASA STAROMOSTOWA TRASA PIOTRA CURIE+ WSCHODNIA
Obciążenie nowych mostów TRASA PIOTR CURI
Około 26 000 Około 14 000 50% obecnego ok 26.000
pojazdów / dobę pojazdów / dobę pojazdów / dobę
Obciążenie mostu Piłsudskiego po budowie nowego mostu
Około 15 000 Około 27 000 o 50 % mniejsze Około 15 000
Wg cen z 1999 Wg cen 2005 Wg cen 2009 Wg cen 2009
ok. 450 mln. Zł ok. 680 mln. zł ok. 150-250 mln zł ok. 450-500 mln. Zł
Długość mostu Długość mostu Długosc mostu
ok. 1200 m ok. 2000 m 998 m
Koszty wykupu gruntu
2,4 mln. Zł 5,9 mln. Zł 100 tys zł 3-5 mln. Zł
Wyburzenia
- Nie zachodzi potrzeba Wyburza się około 45 Nie zachodzi potrzeba - Nie zachodzi potrzeba
wartościowych budynków
i obiektów.
- Arteria przechodzi przez
nieużytki i tereny wojskowe zakład pracy chronionej. ( firnma KABO) tereny obok nieużytki
istniejacego mostu
Stanowisko Towarzystwa Urbanistów Polskich
Pozytywne Negatywne Nie powino być negatywne. Nie powino być negatywne( projekt oparty na wszelkich
zasadach dobrego projetowania
i wytyczania miejsc na przeprawe
z ominieciem zakola Wisły
Stanowisko Rady Miasta Torunia z 2005 roku ( gdyby podjeto obecnie głosowanie)
Negatywne Pozytywne Nie powino być negatywne.
Dokumentacja umożliwiająca wystąpienie z wnioskami o fundusze
- Strategia rozwoju Torunia decyzja lokalizacyjna
-zgodnosc maj 2002 lipiec 2007 z istniejącym planem
- Decyzja o warunkach zabudowy zabudowy i zagospo-i zagospodarowania terenu – darowania przestrzennego listopad 2001 ważna do -inwestycja w granicach listopada 2006 własnych mozliwosci
- Miejscowy plan zagospodarowania miastaul.Włocławska - wrzesień 2003
- Miejscowy plan zagospodarowania ul.Łódzka - Strzałowa - wrzesień 2002
- Aktualne studium uwarunkowań zagospodarowania Oddziaływanie trasy na środowisko
- Kępa Bazarowa - Ogródki działkowe – Rudak Jak obecnie
- Wycięcie 120 drzew w parku - Dolina Wisły Brak wycinki skrajem lasku
- Dolina Wisły zmniejszenie emisji CH CO i NOX Oddziaływanie na cmentarz ul. Antczaka
Brak Brak. brak
Trasa do Ronda Pokoju Toruńskiego przechodzi w odległości ponad 150 m od cmentarza. Dodatkowe korzyści komunikacyjne
- Poprzez połączenie ronda Brak te same korzysciPokoju Toruńskiego z ul. Co lokalizacji ul. waryńskiegoLubicką udrożnienie trasy W-Z zas z oszczędności od granic zachodnich miasta można natychmiast rozpoczac(Polchem) do wschodnich uzgodnienia z GDDKiA(os. Na Skarpie) - na całej na finansowanie przelozeniadługości trasa dwujezdniowa (!!!). przebiegu : dróg krajowych
- Znaczne odciążenie zespołu nr 1, nr 15, i . S-10staromiejskiego poprzez obniżenie natężenia ruchu na ul. Warszawskiej, Szumana, Wałach Gen. Sikorskiego i ZGODNOSC Z OBIETNICAMIBulwarze Filadelfijskim. WYBORCZYMI PREZYDENTA:- Możliwe zamknięcie Bulwaru GOSPODARNOSCIFiladelfijskiego dla ruchu kołowego. ORAZWYBUDOWANIA MOSTU! PODCZAS SWOJEJ 2 KADENCJI
ecotop, niedziela, 10 sierpnia 2008 Archiwalny , Komentarze : Domyślnie
edytuj usuń
Most na wysokości Most na wysokości Most na wysokości
ul. Waryńskiego ul. Wschodniej
TRASA NOWOMOSTOWA TRASA WSCHODNIA TRASA STAROMOSTOWA Przejazd Podgórz - P. Chełmińskie / P. Mokre Rysunki www.mezydlo.pl Tak jak obecniePrzejazd P. Bydgoskie – Czerniewice Rysunki www.mezydlo.pl Tak jak obecnie Przejazd P. Bydgoskie - Rubinkowo / Os. Na Skarpie Tak jak obecnieRysunki www.mezydlo.pl Przejazd Podgórz – Bielawy Rysunki www.mezydlo.pl Tak jak obecnie Przejazd Czerniewice - P. Chełmińskie / P. Mokre Rysunki www.mezydlo.pl Tak jak obecnie Przejazd zjazd z autostrady A1 - P. Chełmińskie / P. Mokre Rysunki www.mezydlo.pl Tak jak obecnie
Autorem map na WWW. Mezydlo. pl jest inż. Andrzej Milkowski
T
TORUNIANIN MIX
Poniżej przedstawiamy zestawienie ważniejszych danych porównawczych dla Trasy Nowomostowej oraz Trasy Wschodniej i obecnie proponowanego programu zaradczego przez ECOTOP:
Most na wysokości Most na wysokości I Drugi Most na wysokości II Most na wysokosci ul Targowej
ul. Waryńskiego ul. Wschodniej starego mostu i
TRASA NOWOMOSTOWA TRASA WSCHODNIA TRASA STAROMOSTOWA TRASA PIOTRA CURIE+ WSCHODNIA
Obciążenie nowych mostów TRASA PIOTR CURI
Około 26 000 Około 14 000 50% obecnego ok 26.000
pojazdów / dobę pojazdów / dobę pojazdów / dobę
Obciążenie mostu Piłsudskiego po budowie nowego mostu
Około 15 000 Około 27 000 o 50 % mniejsze Około 15 000
Wg cen z 1999 Wg cen 2005 Wg cen 2009 Wg cen 2009
ok. 450 mln. Zł ok. 680 mln. zł ok. 150-250 mln zł ok. 450-500 mln. Zł
Długość mostu Długość mostu Długosc mostu
ok. 1200 m ok. 2000 m 998 m
Koszty wykupu gruntu
2,4 mln. Zł 5,9 mln. Zł 100 tys zł 3-5 mln. Zł
Wyburzenia
- Nie zachodzi potrzeba Wyburza się około 45 Nie zachodzi potrzeba - Nie zachodzi potrzeba
wartościowych budynków
i obiektów.
- Arteria przechodzi przez
nieużytki i tereny wojskowe zakład pracy chronionej. ( firnma KABO) tereny obok nieużytki
istniejacego mostu
Stanowisko Towarzystwa Urbanistów Polskich
Pozytywne Negatywne Nie powino być negatywne. Nie powino być negatywne( projekt oparty na wszelkich
zasadach dobrego projetowania
i wytyczania miejsc na przeprawe
z ominieciem zakola Wisły
Stanowisko Rady Miasta Torunia z 2005 roku ( gdyby podjeto obecnie głosowanie)
Negatywne Pozytywne Nie powino być negatywne.
Dokumentacja umożliwiająca wystąpienie z wnioskami o fundusze
- Strategia rozwoju Torunia decyzja lokalizacyjna
-zgodnosc maj 2002 lipiec 2007 z istniejącym planem
- Decyzja o warunkach zabudowy zabudowy i zagospo-i zagospodarowania terenu – darowania przestrzennego listopad 2001 ważna do -inwestycja w granicach listopada 2006 własnych mozliwosci
- Miejscowy plan zagospodarowania miastaul.Włocławska - wrzesień 2003
- Miejscowy plan zagospodarowania ul.Łódzka - Strzałowa - wrzesień 2002
- Aktualne studium uwarunkowań zagospodarowania Oddziaływanie trasy na środowisko
- Kępa Bazarowa - Ogródki działkowe – Rudak Jak obecnie
- Wycięcie 120 drzew w parku - Dolina Wisły Brak wycinki skrajem lasku
- Dolina Wisły zmniejszenie emisji CH CO i NOX Oddziaływanie na cmentarz ul. Antczaka
Brak Brak. brak
Trasa do Ronda Pokoju Toruńskiego przechodzi w odległości ponad 150 m od cmentarza. Dodatkowe korzyści komunikacyjne
- Poprzez połączenie ronda Brak te same korzysciPokoju Toruńskiego z ul. Co lokalizacji ul. waryńskiegoLubicką udrożnienie trasy W-Z zas z oszczędności od granic zachodnich miasta można natychmiast rozpoczac(Polchem) do wschodnich uzgodnienia z GDDKiA(os. Na Skarpie) - na całej na finansowanie przelozeniadługości trasa dwujezdniowa (!!!). przebiegu : dróg krajowych
- Znaczne odciążenie zespołu nr 1, nr 15, i . S-10staromiejskiego poprzez obniżenie natężenia ruchu na ul. Warszawskiej, Szumana, Wałach Gen. Sikorskiego i ZGODNOSC Z OBIETNICAMIBulwarze Filadelfijskim. WYBORCZYMI PREZYDENTA:- Możliwe zamknięcie Bulwaru GOSPODARNOSCIFiladelfijskiego dla ruchu kołowego. ORAZWYBUDOWANIA MOSTU! PODCZAS SWOJEJ 2 KADENCJI
ecotop, niedziela, 10 sierpnia 2008 Archiwalny , Komentarze : Domyślnie
edytuj usuń
Most na wysokości Most na wysokości Most na wysokości
ul. Waryńskiego ul. Wschodniej
TRASA NOWOMOSTOWA TRASA WSCHODNIA TRASA STAROMOSTOWA Przejazd Podgórz - P. Chełmińskie / P. Mokre Rysunki www.mezydlo.pl Tak jak obecniePrzejazd P. Bydgoskie – Czerniewice Rysunki www.mezydlo.pl Tak jak obecnie Przejazd P. Bydgoskie - Rubinkowo / Os. Na Skarpie Tak jak obecnieRysunki www.mezydlo.pl Przejazd Podgórz – Bielawy Rysunki www.mezydlo.pl Tak jak obecnie Przejazd Czerniewice - P. Chełmińskie / P. Mokre Rysunki www.mezydlo.pl Tak jak obecnie Przejazd zjazd z autostrady A1 - P. Chełmińskie / P. Mokre Rysunki www.mezydlo.pl Tak jak obecnie
Autorem map na WWW. Mezydlo. pl jest inż. Andrzej Milkowski
T
TORUNIANIN MIX
I CO PAN NA TO PANIE PREZYDENCIE?
CZY MOŻE PAN ZNÓW POWIE JAK PRZY SPRAWIE Z WIADUKTEM NA UL KOŚCIUSZKI ( I GDY KIBICE ŻUŻLOWI KRZYCZELI "ZALESKI ODDAJ WIADUKT"):
"ZAWIODŁA MOJA INTUICJA"
T
TORUNIANIN MIX
Część II LISTU OTWARTEGO DO PREZYDENTA TORUNIA Z 17.12.2002
1. Rozpoznanie programu potrzeb:
a) oddzielenie od ruchu miejskiego ruchu tranzytowego drogami krajowymi spełniającymi wymogi konstrukcyjne UE nacisku na oś napędowa 115kN/oś ( 11,5t/oś). Nie dokonanie tego możliwie szybko będzie przyczyną na strat w wielkich rozmiarach w postaci: -niszczenia poprzez zanieczyszczenia komunikacyjne ( głównie NOx ) zabytków Torunia w pisanych na listę światowego dziedzictwa -ustawiczne remonty dróg miejskich co 2 -3 lat i związane z tym olbrzymie marnotrawstwo środków -zanieczyszczenia i hałas szkodliwie wpływający na zdrowie mieszkańców i ponoszenie podwyższonych wydatków na służbę zdrowia -ograniczenie pobytu turystów do zwiedzania Torunia ze względu na odczuwalny brak poczucia komfortu
wytyczenie lokalizacji 2 mostów których niezbędność zakładały już projekty z 1938 r. tak aby odciążały one zarówno ruch przez obecny most drogowy jak i przez Podgórz , a także by nie kierowały ruchu krajowego do centrum przez np. ul Grudziądzką
c) uwzględnienie przy konstrukcji mostu możliwości i konieczności przepompowania ścieków z podgórza do Oczyszczalni ścieków zgodność z obecnym planem zagospodarowania przestrzennego)
d) przeniesienie dróg krajowych 10 i 15 oraz S-10 poza strefę ochrony ujęcia wody Toruń -Nieszawka
e) zastosowanie wiaduktów nie zaś skrzyżowań z sygnalizacją świetlną gdyż budowa kolejnych skrzyżowań na istniejących drogach wyjazdowych, tak jak w przypadku dalszej realizacji trasy średnicowej nie ułatwia lecz spowolni przejazdy przez miasto.
f) Uwzględnienie wymogów ochrony osiedli mieszkaniowych od hałasu, ochrony lasów miejskich zwłaszcza cennych przyrodniczo jak na Barbarce oraz wartości kulturowych takich jak toruńskie fortyfikacje.
2. Rozwiązanie preferowane na podstawie analizy studialnie rozważanych wariantów:
a) Budowa węzła GLINKI w pobliżu obecnego skrzyżowania dróg 10 i 15
most z droga za Oczyszczalnia miejska i Polchemem lub pomiędzy Polchemem i Merinoteksem
c) Obwodnica wokół lotniska co będzie korzystne w przypadku możliwego wzrostu jego znaczenia (zgodność z i obecnym planem zagospodarowania przestrzennego)
d) Wybór wariantu godzącego wymogi ochrony przed hałasem osiedli Wrzosy, lasów Barbarki oraz wartości historycznych takich jak Fortyfikacje Torunia.
e) Węzeł i wiadukt nad drogą na Gdańsk oraz torem kolejowym na wysokością za miejskim wysypiskiem
f) Wiadukt nad torami za "Elana"
g) Przejście pomiędzy terenem przemysłowym ul Wapiennej [jest jeszcze lepsza lokalizacja nie wspomniana przeze mnie w liście 17.12.2002 również korzystne dla rozwoju tego terenu. ( zgodność z obecnym planem zagospodarowania przestrzennego) oraz Cegielnią na ul. Olsztyńskiej
h) Wiadukt pod ul. Olsztyńska ( istniejący wiadukt na drodze polnej- zgodność z obecnym planem zagospodarowania przestrzennego)
i) Węzeł przy istniejących zjazdach odcinka Lubicz -Czernice ( zgodność z istniejącym planem zagospodarowania przestrzennego
j) Połączenie ul Poznańskiej i Łódzką planowanym połączeniem ul Okólną lub na granicy Poligonu (zgodność z istniejącym planem zagospodarowania przestrzennego
k) Przebudowa istniejącego wiaduktu koło terenów przemysłowych ul. Lipnowskiej na węzeł drogowy i poprowadzenie stad drogi i mostu przez Wisłę do Szosy Lubickiej i ul Wschodniej oraz drogi tunelem pod ul Wschodnią ( w przypadku tunelu brak konfliktu z obecnym planem zagospodarowania przestrzennego)
3.Finansowanie inwestycji wspólne: Budżet Państwa, GDDIiA, Miasto Toruń, Gminy Łysomice i Lubicz ( choćby w niewielkim stopniu równoważącym korzyści uzyskania dobrej drogi lokalnej 552 oraz całkowitej likwidacji obecnego nią ruchu tranzytowego ( oraz korków na skrzyżowaniu w Łysomicach , ale na wspólne ponad lokalne projekty łatwiej uzyskaj dotacje UE ) a także koncesjonariusz a-l GTC (rekompensata za uzyskane korzyści z tytułu niezgodnej Z prawem i przeznaczeniem budowy toruńskiego odcinka a-l) w wysokości wymaganej własnego wkładu inwestycyjnego min 25% dla - uzyskania środków z UE. . Niniejszy projekt jest projektem autorskim i podlega Ustawie o prawie autorskim. Ponieważ powyższy projekt wraz ze wskazanymi źródłami jego finansowania i podstawami prawnymi stanowiska TET w tej sprawie dają realna 5Zansę nie tylko na rozwiązanie nabrzmiałych problemów komunikacyjnych Torunia, ale pokazują konieczność i możliwość szybkiego dostosowania standardów UE w egzekwowaniu obowiązującego prawa w Polsce dzięki tego typu publikacjom prawnym, liczę na szerokie poparcie społeczne i instytucjonalne niniejszy projektu.
Pełnomocnik TET
Jerzy Czerny .
T
TORUNIANIN MIX
CYTAT(sekretarz @ 29.12.2008, 20:55) *
W imieniu prezydenta Torunia zaskrże tego kogos o profanowanie nazwy mieszkańca naszego miasta!
Bardzo dobry pomysł! Przyłączam się tego pozwu po stronie pozwanego przeciw powodowi Prezydentowi Torunia o przywłaszczenie sobie i podawanie od 17.12.2002 PRZEZ PREZYDENTA MIASTA TORUNIA MICHAŁA ZALESKIEGO ORAZ JEGO PEŁNOMOCNIKA d/s INWESTYCJI BERNARDA KWIATKOWSKIEGO jako własnego projektu mostu w ciągu ul Wschodniej ( zresztą nie wykonalnego w wersji jaka chce realizować miasto bo ul wschodnia wcale nie jest i nigdy nie była rezerwowana w planach zagospodarowania jako ciąg komunikacyjny i nie nadaje sie na drogę krajowa nr 1 która według aktualnych wymogów technicznych powinna mieć w mieście 6 pasm ruchu a nie , tyko 2 +linia tramwajowa , oczywiście mój projekt z 2002 r ma rozwiązanie techniczne tego problemu sygnalizowane w treści mego listu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOWARZYSTWO EKOLOGICZNEGO TRANSPORTU
87-102 TORUŃ 4 SKR POCZT 13 www.zwodzonemosty.blox.pl www.a1s10.blox.pl
Toruń dnia 17.12.2002
LIST OTWARTY DO PREZYDENTA MIASTA TORUNIA
Z wielkim zdziwieniem znajduję ostatnio w lokalnej prasie artykuły i wypowiedzi samorządowych urzędników i polityków twierdzących, że najlepszym miejscem do lokalizacji drugiego mostu miejskiego byłby prawnie chroniony rezerwat , „Kępa Bazarowa" .Tym bardziej jest to dla mnie zadziwiające, gdyż właśnie 13.12:.2002 w Kopenhadze zostały zakończone negocjacje na temat - warunków przystąpienia Polski do UE, a przecież podstawowym, warunkiem naszego przyjęcia jest dostosowanie naszego prawa i zasad jego egzekwowania do wymogów prawa Unii Europejskiej. Przecież okres jaki mamy do 1.05.2004, by stać się pełnoprawnym członkiem UE, jest właśnie w po to nam dany, by sprawdzić czy Polska faktycznie realizuje przyjęte ustawy dostosowujące nasze prawo czy też tylko pozostają one na papierze i w zapewnieniach polityków! Przecież w tym okresie każdy obywatel lub organizacja polska lub z Unii Europejskiej może zaskarżyć Wysoką Układającą się stronę RP o ewidentne łamanie np. prawa ochrony środowiska! Czyżby więc Toruń nie chciał już korzystać przy b1.ldowie nowego mostu, a także przy innych inwestycjach ze środków UE, no bo przecież podstawowym warunkiem jaki trzeba spełnić przy każdym wniosku o nie jest właśnie ocena oddziaływania inwestycji na środowisko! Tej procedury inwestycyjnej standardowo wymagają wszystkie Europejskie Banki, a ponieważ Banki te maja obecnie również większościowe udziały polskich banków, bez spełnienia wymogów pozytywnej O.O.Ś. można z góry zapomnieć o jakiejkolwiek nowej inwestycji. A jak może być pozytywna O.O.Ś. jeżeli już sama proponowana lokalizacja ma znamiona "podżegania " do przestępstwa z art. 188 k.k. ? Przecież art. 26 a 1.1 Ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. nr 99 poz. 1079 z 2001 r. ..zabrania lokalizować inwestycji mogących szkodliwie oddziaływać na środowisko" (a wszystkie inwestycje drogowe zalicza się właśnie do takich) na terenach objętych ochroną przyrody lub w ich otulinach. No chyba, że ktoś zdecyduje się tak jak Biuro Projektowe Transprojekt Gdański w 1991 r. który po prostu zataił II ostateczna część O.O.Ś wykonana przez renomowany Instytut Ochrony Środowiska w Warszawie, gdy okazał o się" że autorzy sugerują zmianę lokalizacji Węzła w Czerniewicach, a przedkładał tylko I część O.O.S pt." Przeprawa mostowej przez rzekę Wisłę': ( most 0,998 km + przyczółki) oraz „ potwierdzająca nieprawdę pozytywną Opinię o tej Ocenie byłej V -ce Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Ochrony Środowiska w Toruniu a następnie Radcy Prawnego ABiEA w Toruniu i od maja 2002 Radcy Prawnego MZD w Toruniu
autorki skandalicznych uchwał o wyznaczeniu Stref Płatnego Parkowania. Ale czy nie dość Toruniowi międzynarodowej kompromitacji jaką nieuchronnie według mnie skończy się "sprawa toruńskiego odcinka ,,Transeuropejskiej Autostrady Północ Południe... z Lubicza do Czerniewic"?
Przecież wybudowano, ze środków pochodzących z budżetu (wbrew ustawie o płatnych autostradach która pozwalała na finansowanie z budżetu jedynie wykupu gruntów oraz prac projektowych i studialnych) droga została oddana jako "droga miejska lokalna" ( wschodnie obejście Torunia") i nigdy nie będzie mogła bez całkowitej i niezwykle kosztownej przebudowy zostać ani autostradą ani 2 pasmową drogą ekspresową! I to wcale nie tylko z powodu nie uwzględnienia wymogów ochrony środowiska , ale że odcinek projekt zakładał prędkość projektową 100 km/godz., a nie obowiązujące od 1997 r. wymogi ( 110 dla drogi ekspresowej i 120 dla autostrad wprowadzone Ustawą z 20 czerwca 1997 Prawo o ruchu drogowym Dz.U. z 1997 nr 98). Tymczasem prawo UE zdecydowanie zwalcza korupcje, a w przypadku wydania przyznanych środków niezgodnie z ich przeznaczaniem nakazuje zwrot całej otrzymanej kwoty. Skandalem jest wiec oznaczenie odcinka znakami "Droga Ekspresowa" wbrew złożonemu przy odbiorze oświadczeniu. Dlatego też niniejszym publicznie ogłaszam mój autorski projekt opracowany na podstawie przeprowadzonych od 1998 r. wizji lokalnych oraz studium projektowego alternatywne do dotychczas zgłaszanych i realizowanych projektów oraz koncepcji drugiego mostu drogowego.
T
TORUNIANIN MIX
PS
Dodam jeszcze że lokalizacja skrzyżowania z ul Łódzką zrodzi w przyszłości i to wcale nie dalekiej , kiedy powstanie autostarada a-1 , konieczność przebicia się z tego miejsca do "południowej obwodnicy Torunia S10 do punktu poboru opłat na S10 bo lokalizacja węzła w Czerniewicach z 1991 roku
wciśniętego pomiędzy osiedle w Czerniewicach i zajazd "pod Kominkiem" ( istniejący od lat 70-tych) nie pozwala tam zrobić zjazdu z drogi krajowej nr 1 i punktu poboru opłat.
Przy lokalizacji ul lipnowskiej jej przedłużenie spowoduje nieuchronnie protesty wywłaszczanych właścicieli licznych domów, oraz domów sąsiednich którzy budowali swoje domy poza miastem by żyć w ciszy anie w hałasie 6 pasmowej drogi!
Przy proponowanym przesunięciu nie wystąpi ten problem i konflikt społeczny!
Jest jeszcze jeden powód pilnej konieczności rozpoczęcia społecznej szerokiej dyskusji nad szczegółami lokalizacji mostu "ciągu ul Wschodniej i Lipnowskiej" autor i zwolennik takiego przebiegu pełnomocnik od 2003 r prezydenta Zaleskiego ds inwestycji , pan Bernard Kwiatkowski
w marcu br przechodzi na "zasłużona emeryturę". Z tego co mi wiadomo mógł to zrobić już od 1.stycznia , ale Prezydent uprosił go by został do marca by nie musieć samemu "świecić oczami" i samemu odpowiadać na trudne pytania mieszkańców z wywłaszczyć tereny pod planowana lokalizacje zwłaszcza na Rudaku, podczas już tradycyjnych w lutym co roku "Spotkań Prezydenta z mieszkańcami"
TORUNIANIN A.D. MMIX
T
TORUNIANIN MIX
Niestety Działkowicze maja racje! Jest nowa ustawa z 3.10.2008 o ocenach oddziaływania na środowisko i udziale społeczeństwa w decyzjach dotyczących środowiska Implementująca do polskiego prawa wymogi UE zwłaszcza konwencje z Aarhus i miasto będzie musiało ponownie przeprowadzić wariantowanie inwestycji ,oraz protokółowane konsultacje społeczne- wybór Wschodnia czy Waryńskiego to za mało( Most przebiega przez tereny Natura 2000 Dolina Dolnej Wisły, a zieleń miejska jaka stanowią również tereny działkowe również podlega ochroni.
Przecież jest możliwe poprowadzenie dojazdu do mostu nie przecinającego terenów działkowych !
Zresztą dokładnie to zostało powiedziane przez ministerstwo infrastruktury wraz z informacja o wpisaniu budowy Toruńskiego mostu na listę priorytetowych inwestycji :" Toruń musi jeszcze raz przeanalizować korzyści z proponowanej lokalizacji".
Oczywiście nie może być powrotu do przebiegu w ciągu ul Waryńskiego ze względu na przecięcie w tym wariancie lokalizacji rezerwatu "kępa Bazarowa", ale z powodzeniem może być wyznaczony wariant pośredni miedzy ul Waryńskiego i wschodnia omijający tereny dziłakowe, a także
kierujący ruch również do Ronda pokoju Toruńskiego ( ul Wschodnia jest za wąska na korytarz komunikacyjny- mieszczą się tam tylko 2 pasy ruchu a korytarz drogi krajowej powinien mieć 6 pasów , a dodatkowo tamtędy biegnie jeszcze linia tramwajowa !
Obecnie proponowany przebieg w ciągu ul Wschodniej jest tez bardzo niekorzystny z punktu widzenia inżynierskiego gdyż jest na samym zakolu Wisły co 3 krotnie podraża jego koszt ( ma mieć prawie 4 km wraz z estakadami) . przesuniecie o 1-1,5 km w kierunku centrum pozwoliłoby zmniejszyć koszt budowy mostu nawet o połowę!
Nie korzystne jest też włączenie się do ul. Łódzkiej w ciągu ul lipnowskiej ( i poprzez rondo zamiast poprzez skrzyżowanie 2 poziomowe jaki łatwo można by zaprojektować gdyby to skrzyżowanie bezkolizyjne przesunąć do miejsca istniejącego wiaduktu kolejowego na granicy Torunia z Czerniewicami ( zaoszczędzono by budowę całkiem nie potrzebnego i nie dającego skrzyżowania bezkolizyjnego wiaduktu przez tory na ul lipnowskiej.
Nie wspomnę już całej kompromitującej sprawy konieczności wykupu za 15 mln zł terenów od Firmy KABO.. której miasto dzierżawiony teren i obiekt zgodziło się sprzedać za symboliczna kwotę ..tuż po zapadnięciu decyzji Wojewody Kujawsko-pomorskiego o lokalizacji nowego mostu !
( sprawę bada Prokuratura Okręgowa w Gdańsku)
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl