Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Włocławska wybrali woskowe świece. Lokalny Produkt nawiązuje do fajansu

Joanna Maciejewska
Joanna Maciejewska
W 2022 roku w konkursie na "Lokalny Produkt" mieszkańcy Włocławka wybierali spośród pięciu propozycji. Zwyciężył zestaw świec z wosku z elementami nawiązującymi do włocławskiego fajansu.
W 2022 roku w konkursie na "Lokalny Produkt" mieszkańcy Włocławka wybierali spośród pięciu propozycji. Zwyciężył zestaw świec z wosku z elementami nawiązującymi do włocławskiego fajansu. PC
Włocławianie wybrali „Lokalny Produkt”. W 2022 roku, w internetowym głosowaniu zwyciężył zestaw świec z naturalnego wosku z motywem fajansu. Zwycięski produkt – propozycja kawiarni Miodnia - musi być dostępny w ofercie minimum przez rok. Pomysłodawca zwycięskiego produktu otrzyma między innymi nagrodę finansową.

Smaki Kujaw i Pomorza - Sezon 4 odcinek 35:

od 16 lat

Takie propozycje zgłoszono do konkursu „Lokalny Produkt” we Włocławku

To już druga edycja konkursu dla przedsiębiorców z obszaru Śródmieścia na „Lokalny Produkt”. W 2022 roku od przedsiębiorców z obszaru rewitalizacji wpłynęło siedem zgłoszeń. Po ocenie, komisja konkursowa do głosowania dopuściła pięć:

  • makijaż artystyczny w odcieniach kobaltu (Sublime Instytut urody Wiktoria Kruszyńska); włocławski papier kreatywny (Anna Jarzębowska - ANITKA KORALIK);
  • komplet podstawek pod imbryk i kubki (Jelonek Dekor ARWENA Piotr Popiel);
  • zestaw świec z naturalnego wosku zdobionych motywem fajansu włocławskiego - (Alicja Pszczolińska, właścicielka Kawiarni MIODNIA);
  • włocławski wieszak na klucze - (Ewelina Kajszczak, Tymomania).

Ten produkt wybrali mieszkańcy Włocławka

Głosowanie trwało od 3 do 17 listopada 2022. W tym czasie pomysłodawcy mogli w swoich pracowniach prezentować, udostępniać i oferować zainteresowanym odbiorcom swoje propozycje.

W 2022 roku faworytem konkursu okazały się woskowe świece.

„Proponowany zestaw świec z wosku pszczelego oprócz walorów zdobniczych ma działanie pro zdrowotne, ponieważ może służyć m. innymi do inhalacji oraz jonizacji powietrza. Proponowany produkt może być miłą pamiątką i prezentem promującym Włocławek. Element wzoru fajansowego umieszczony na świecach nawiązuje do tradycji przemysłowych miasta” - informuje włocławski ratusz.

Warto dodać, że kawiarnia Miodnia prowadzi też działalność edukacyjną z zakresu pszczelarstwa i powstających produktów.

„Zapotrzebowanie na tego typu świece - naturalne, prozdrowotne i jednocześnie piękne - jest coraz większe. Właściwości zdrowotne produktu, jak zapewnia pomysłodawczyni są ogromne” - dodaje magistrat.

Zwycięzca konkursu otrzymuje prawo do używania dla swojego produktu tytułu Lokalny Produkt, wraz z odpowiednim oznaczeniem. Otrzyma też nagrodę finansową, którą może spożytkować m.in. na zakup materiałów do produkcji, opłat związanych z prowadzeniem działalności i zakupu niezbędnego sprzętu technicznego i elektronicznego. Wręczenie nagrody nastąpi w najbliższych dniach.

Taki jest cel konkursu na „Lokalny Produkt” we Włocławku

Uczestnikami konkursu mogą być wyłącznie przedsiębiorcy, którzy posiadają tytuł prawny do lokalu położonego w obszarze rewitalizacji miasta Włocławek i prowadzą tam działalność gospodarczą. Konkurs skierowany jest do m. innymi właścicieli lub najemców punktów usługowych, produkcyjnych i handlowych, w tym np. lokali gastronomicznych, rzemieślników, rękodzielników i artystów.

„Celem konkursu realizowanego w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Włocławek na lata 2018-2028 jest wyłonienie najlepszego jakościowo, najciekawszego, oryginalnego i nowego pod względem wzornictwa, formy, sposobu prezentacji i dostępności, związanego z tradycją i kulturą miasta produktu lub usługi pochodzącego ze Śródmieścia. Wymogiem koniecznym wzięcia udziału w Konkursie jest spełnienie warunku, by zaproponowany w konkursie produkt lub usługa były nowe, tj. wymyślone przez przedsiębiorców z obszaru rewitalizacji” – przypomina Urząd Miasta Włocławek i zaprasza do udziału w trzeciej edycji konkursu, która ogłoszona zostanie w 2023 roku.

Przypomnijmy, że w 2021 roku - w pierwszej edycji konkursu - zwyciężyła kawa po kujawsku. Była to propozycja restauracji Dziedziniec.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska