Smaki Kujaw i Pomorza - Sezon 4 odcinek 35:

Takie propozycje zgłoszono do konkursu „Lokalny Produkt” we Włocławku
To już druga edycja konkursu dla przedsiębiorców z obszaru Śródmieścia na „Lokalny Produkt”. W 2022 roku od przedsiębiorców z obszaru rewitalizacji wpłynęło siedem zgłoszeń. Po ocenie, komisja konkursowa do głosowania dopuściła pięć:
- makijaż artystyczny w odcieniach kobaltu (Sublime Instytut urody Wiktoria Kruszyńska); włocławski papier kreatywny (Anna Jarzębowska - ANITKA KORALIK);
- komplet podstawek pod imbryk i kubki (Jelonek Dekor ARWENA Piotr Popiel);
- zestaw świec z naturalnego wosku zdobionych motywem fajansu włocławskiego - (Alicja Pszczolińska, właścicielka Kawiarni MIODNIA);
- włocławski wieszak na klucze - (Ewelina Kajszczak, Tymomania).
Ten produkt wybrali mieszkańcy Włocławka
Głosowanie trwało od 3 do 17 listopada 2022. W tym czasie pomysłodawcy mogli w swoich pracowniach prezentować, udostępniać i oferować zainteresowanym odbiorcom swoje propozycje.
W 2022 roku faworytem konkursu okazały się woskowe świece.
„Proponowany zestaw świec z wosku pszczelego oprócz walorów zdobniczych ma działanie pro zdrowotne, ponieważ może służyć m. innymi do inhalacji oraz jonizacji powietrza. Proponowany produkt może być miłą pamiątką i prezentem promującym Włocławek. Element wzoru fajansowego umieszczony na świecach nawiązuje do tradycji przemysłowych miasta” - informuje włocławski ratusz.
Warto dodać, że kawiarnia Miodnia prowadzi też działalność edukacyjną z zakresu pszczelarstwa i powstających produktów.
„Zapotrzebowanie na tego typu świece - naturalne, prozdrowotne i jednocześnie piękne - jest coraz większe. Właściwości zdrowotne produktu, jak zapewnia pomysłodawczyni są ogromne” - dodaje magistrat.
Zwycięzca konkursu otrzymuje prawo do używania dla swojego produktu tytułu Lokalny Produkt, wraz z odpowiednim oznaczeniem. Otrzyma też nagrodę finansową, którą może spożytkować m.in. na zakup materiałów do produkcji, opłat związanych z prowadzeniem działalności i zakupu niezbędnego sprzętu technicznego i elektronicznego. Wręczenie nagrody nastąpi w najbliższych dniach.
Taki jest cel konkursu na „Lokalny Produkt” we Włocławku
Uczestnikami konkursu mogą być wyłącznie przedsiębiorcy, którzy posiadają tytuł prawny do lokalu położonego w obszarze rewitalizacji miasta Włocławek i prowadzą tam działalność gospodarczą. Konkurs skierowany jest do m. innymi właścicieli lub najemców punktów usługowych, produkcyjnych i handlowych, w tym np. lokali gastronomicznych, rzemieślników, rękodzielników i artystów.
„Celem konkursu realizowanego w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Włocławek na lata 2018-2028 jest wyłonienie najlepszego jakościowo, najciekawszego, oryginalnego i nowego pod względem wzornictwa, formy, sposobu prezentacji i dostępności, związanego z tradycją i kulturą miasta produktu lub usługi pochodzącego ze Śródmieścia. Wymogiem koniecznym wzięcia udziału w Konkursie jest spełnienie warunku, by zaproponowany w konkursie produkt lub usługa były nowe, tj. wymyślone przez przedsiębiorców z obszaru rewitalizacji” – przypomina Urząd Miasta Włocławek i zaprasza do udziału w trzeciej edycji konkursu, która ogłoszona zostanie w 2023 roku.
Przypomnijmy, że w 2021 roku - w pierwszej edycji konkursu - zwyciężyła kawa po kujawsku. Była to propozycja restauracji Dziedziniec.