https://pomorska.pl
reklama

Minister edukacji: za czas zawieszenia zajęć nauczycielom należy się pełne wynagrodzenie

Ewa Abramczyk-Boguszewska
Za czas zawieszenia zajęć nauczycielom należy się pełne wynagrodzenie
Za czas zawieszenia zajęć nauczycielom należy się pełne wynagrodzenie pixabay.com
- Za czas zawieszania zajęć nauczycielom należy się pełne wynagrodzenie - poinformował minister edukacji Dariusz Piontowski odnosząc się do informacji do zamknięcia od czwartku szkół i przedszkoli z obawy przed epidemią koronawirusa.

Zajęcia w placówkach oświatowych, zarówno publicznych, jak i niepublicznych zostają zawieszone do czwartku 12 marca do 25 marca. Dotyczy to szkół, przedszkoli i żłobków. W czwartek i piątek rodzice mogą jeszcze przyprowadzić dzieci, jeśli nie mają możliwości, aby zapewnić im opiekę. Od poniedziałku placówki będą definitywnie zamknięte. Zawieszone zostają również zajęcia na uczelniach publicznych i niepublicznych.

Jak poinformował minister edukacji Dariusz Piontkowski podczas wczorajszej konferencji prasowej rządu, za czas zawieszenia zajęć w placówkach oświatowych nauczycielom należy się pełne wynagrodzenie. Nauczyciele mają być jednak w gotowości do pracy i jeśli uczniowie mają dostęp do internetu, powinni proponować im naukę zdalną.

Minister edukacji poinformował też, że na razie nie ma mowy o przedłużeniu roku szkolnego ani o przełożeniu egzaminów.

Decyzja o zawieszeniu zajęć nie dotyczy:

  • poradni psychologiczno-pedagogicznych;
  • specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych;
  • młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych;
  • przedszkoli i szkół w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej;
  • szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich;
  • szkół przy zakładach karnych i aresztach śledczych.

Rząd podjął również decyzję o zamknięciu od czwartku kin, teatrów, muzeów.

Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Komentarze 42

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
17 marca, 14:29, piotr:

Właśnie w przeciwieństwie do nauczycieli to myśmy się uczyli. To my pracownicy wytwarzamy PKB, a nie nauczyciele. Nauczycieli poszli po łatwiznie na najłatwiejsze studia, na które przyjmowali każdego. Na informatyke byli za słabi, dlatego poszli na ciepłą posadkę w szkole. 13 i 14 pensja, nawet 15, nagrody jubileuszowe. A podatnik musi na wszystkich pracować.

19 marca, 22:30, Waldek:

Skoro tak dobrze jest nauczycielom, to czemu Ty, Piotrze nim nie zostałeś?

24 marca, 16:32, Gość:

Na nauczyciela musisz biedaku pracować? ??

No a gdyby na tą łatwiznę nie poszło to co?? Ty rodzic byś nauczał?? Toż krzywda ci się dzieje???

G
Gość
17 marca, 14:29, piotr:

Właśnie w przeciwieństwie do nauczycieli to myśmy się uczyli. To my pracownicy wytwarzamy PKB, a nie nauczyciele. Nauczycieli poszli po łatwiznie na najłatwiejsze studia, na które przyjmowali każdego. Na informatyke byli za słabi, dlatego poszli na ciepłą posadkę w szkole. 13 i 14 pensja, nawet 15, nagrody jubileuszowe. A podatnik musi na wszystkich pracować.

19 marca, 22:30, Waldek:

Skoro tak dobrze jest nauczycielom, to czemu Ty, Piotrze nim nie zostałeś?

Na nauczyciela musisz biedaku pracować? ??

G
Gość
11 marca, 15:23, Gość:

To nie jest wina nauczyciela, ze szkoła zostaje zamknięta. On jest gotowy do wykonywania pracy, za którą otrzymuje wynagrodzenie. Ponadto czas zawieszenia zajęć nie oznacza czasu wolnego - nauczyciele będą kontaktować się z uczniami droga mailową i na tyle ile możliwości pozwolą realizować materiał. Dlaczego zatem mają otrzymać tylko część wynagrodzenia? A to, ze przy okazji jeśli sami są rodzicami i są w stanie dzięki temu zapewnić opiekę swoim własnym dzieciom to sytuacja identyczna, jaka ma miejsce w okresie ferii zimowych czy letnich.

11 marca, 22:33, Gość:

To ja też w pracy dostanę 80% za gotowość do pracy.a nauczuciel 100%? No pytam się czym on się różni ode mnie?od nas pracujących w biurach,magazynach,sklepach prywatnych firmach?jak padnie firma to gdzie Ci wszyscy ludzie znajdą pracę?A biedny nauczyciel wróci do siebie i jeszcze może dostanie 14ke?

13 marca, 8:34, Belfer:

Trzeba było się uczyć!!!!???

13 marca, 23:30, Gość:

My nauczyciele pracujemy zdalnie z uczniami a nie siedzimy 4 literami w fotelu

17 marca, 11:06, Bestia:

Chyba żartujesz to rodzice za was pracują lenie. Nauczyciele też powinni otrzymać 80 % wynagrodzenia, rodzice też nie są winni sytuacji jaka jest obecnie. Zdalnie praca ile trwa?

22 marca, 1:22, Gość:

A czy to nauczyciele są winni tej sytuacji? Biedni rodzice bo tydzień w domu z dzieckiem siedzą i muszą mu w nauce pomóc. Chyba sama droga Bestio masz kłopoty z nauka skoro pomoc własnemu dziecku cię przerasta. Ciekawe jaką ty szkołę skończyłaś skoro materiał z podstawówki to dla Ciebie taki ból tyłka. W zeszłym roku jak nauczyciele strajkowali to krytykanci krzyczeli jakie to nieroby i darmozjady, a teraz po tygodniu siedzenia z dzieckiem w domu Ci sami ludzie biadolą jakie to wielkie obciążenie zrobić z dzieckiem kilka zadań. Hipokryzja level master.

24 marca, 16:23, Gość:

Zgadzam sie??

Super komentarze??popieram?

G
Gość
11 marca, 15:36, Gość:

Tak nauczyciele sto procent a rodzic co 80 procent tesz nie jest winny co nauczyciel święta krowa to on jest dla dzieci a nie odwrotnie czemu nie ma sto procent

11 marca, 16:47, Nauczycielka:

Nauczyciel dostaje 100% ,bo potrafi napisać "też" , a nie "tesz" :)

12 marca, 15:22, Gość:

To się przekwalifikuj i zapraszamy do zawodu. Będziesz miał jak u Pana Boga za piecem.

15 marca, 1:46, Gość:

Hihi hihi,dobry tekst Nauczycielu;-);-);-) popieram! jeśli tylko jedna z tych Osób, które tu krzyczą jak tu nauczycielowi dobrze poszłaby na 45 minut poprowadzić i lekcję z tą "hołotą" to by zmienili zdanie i kazali wypłacać nauczycielowi co najmniej 300 procent;-);-)

15 marca, 17:01, Gość:

Skoro wy tak dobrze uczycie to dlaczego rodzice muszą opłacać korepetycje żeby dany uczeń miał jakąś wiedzę.

19 marca, 22:33, Waldek:

Bo hodują dzieci pierdoły, które siedziałby 24/24 w komórce, a potem takie Brajanki i Dżesiki w szkole muszą wysilić swoje główki i rodzice narzekają, że się dzieciom krzywda dzieje.

???Super komentarz. Zgadzam się. Brawo. Niech siedzą z dziećmi i zobaczą jakaciężka robota.

G
Gość
11 marca, 15:23, Gość:

To nie jest wina nauczyciela, ze szkoła zostaje zamknięta. On jest gotowy do wykonywania pracy, za którą otrzymuje wynagrodzenie. Ponadto czas zawieszenia zajęć nie oznacza czasu wolnego - nauczyciele będą kontaktować się z uczniami droga mailową i na tyle ile możliwości pozwolą realizować materiał. Dlaczego zatem mają otrzymać tylko część wynagrodzenia? A to, ze przy okazji jeśli sami są rodzicami i są w stanie dzięki temu zapewnić opiekę swoim własnym dzieciom to sytuacja identyczna, jaka ma miejsce w okresie ferii zimowych czy letnich.

11 marca, 22:33, Gość:

To ja też w pracy dostanę 80% za gotowość do pracy.a nauczuciel 100%? No pytam się czym on się różni ode mnie?od nas pracujących w biurach,magazynach,sklepach prywatnych firmach?jak padnie firma to gdzie Ci wszyscy ludzie znajdą pracę?A biedny nauczyciel wróci do siebie i jeszcze może dostanie 14ke?

13 marca, 8:34, Belfer:

Trzeba było się uczyć!!!!???

13 marca, 23:30, Gość:

My nauczyciele pracujemy zdalnie z uczniami a nie siedzimy 4 literami w fotelu

17 marca, 11:06, Bestia:

Chyba żartujesz to rodzice za was pracują lenie. Nauczyciele też powinni otrzymać 80 % wynagrodzenia, rodzice też nie są winni sytuacji jaka jest obecnie. Zdalnie praca ile trwa?

22 marca, 1:22, Gość:

A czy to nauczyciele są winni tej sytuacji? Biedni rodzice bo tydzień w domu z dzieckiem siedzą i muszą mu w nauce pomóc. Chyba sama droga Bestio masz kłopoty z nauka skoro pomoc własnemu dziecku cię przerasta. Ciekawe jaką ty szkołę skończyłaś skoro materiał z podstawówki to dla Ciebie taki ból tyłka. W zeszłym roku jak nauczyciele strajkowali to krytykanci krzyczeli jakie to nieroby i darmozjady, a teraz po tygodniu siedzenia z dzieckiem w domu Ci sami ludzie biadolą jakie to wielkie obciążenie zrobić z dzieckiem kilka zadań. Hipokryzja level master.

Zgadzam sie??

G
Gość
11 marca, 15:23, Gość:

To nie jest wina nauczyciela, ze szkoła zostaje zamknięta. On jest gotowy do wykonywania pracy, za którą otrzymuje wynagrodzenie. Ponadto czas zawieszenia zajęć nie oznacza czasu wolnego - nauczyciele będą kontaktować się z uczniami droga mailową i na tyle ile możliwości pozwolą realizować materiał. Dlaczego zatem mają otrzymać tylko część wynagrodzenia? A to, ze przy okazji jeśli sami są rodzicami i są w stanie dzięki temu zapewnić opiekę swoim własnym dzieciom to sytuacja identyczna, jaka ma miejsce w okresie ferii zimowych czy letnich.

11 marca, 22:33, Gość:

To ja też w pracy dostanę 80% za gotowość do pracy.a nauczuciel 100%? No pytam się czym on się różni ode mnie?od nas pracujących w biurach,magazynach,sklepach prywatnych firmach?jak padnie firma to gdzie Ci wszyscy ludzie znajdą pracę?A biedny nauczyciel wróci do siebie i jeszcze może dostanie 14ke?

13 marca, 8:34, Belfer:

Trzeba było się uczyć!!!!???

13 marca, 23:30, Gość:

My nauczyciele pracujemy zdalnie z uczniami a nie siedzimy 4 literami w fotelu

17 marca, 11:06, Bestia:

Chyba żartujesz to rodzice za was pracują lenie. Nauczyciele też powinni otrzymać 80 % wynagrodzenia, rodzice też nie są winni sytuacji jaka jest obecnie. Zdalnie praca ile trwa?

A czy to nauczyciele są winni tej sytuacji? Biedni rodzice bo tydzień w domu z dzieckiem siedzą i muszą mu w nauce pomóc. Chyba sama droga Bestio masz kłopoty z nauka skoro pomoc własnemu dziecku cię przerasta. Ciekawe jaką ty szkołę skończyłaś skoro materiał z podstawówki to dla Ciebie taki ból tyłka. W zeszłym roku jak nauczyciele strajkowali to krytykanci krzyczeli jakie to nieroby i darmozjady, a teraz po tygodniu siedzenia z dzieckiem w domu Ci sami ludzie biadolą jakie to wielkie obciążenie zrobić z dzieckiem kilka zadań. Hipokryzja level master.

W
Waldek
11 marca, 13:21, Gość:

a czemu nauczyciel też nie ma mieć 80% płatne, jak rodzice, którzy MUSZĄ zostać z dzieckiem w domu i za to będę mieć OBNIŻONE wynagrodzenie właśnie?!?!?!??!

Straszna kara dla rodzica - zostać w domu z dzieckiem. Nauczyciele od tego są?????

W
Waldek
11 marca, 15:36, Gość:

Tak nauczyciele sto procent a rodzic co 80 procent tesz nie jest winny co nauczyciel święta krowa to on jest dla dzieci a nie odwrotnie czemu nie ma sto procent

11 marca, 16:47, Nauczycielka:

Nauczyciel dostaje 100% ,bo potrafi napisać "też" , a nie "tesz" :)

12 marca, 15:22, Gość:

To się przekwalifikuj i zapraszamy do zawodu. Będziesz miał jak u Pana Boga za piecem.

15 marca, 1:46, Gość:

Hihi hihi,dobry tekst Nauczycielu;-);-);-) popieram! jeśli tylko jedna z tych Osób, które tu krzyczą jak tu nauczycielowi dobrze poszłaby na 45 minut poprowadzić i lekcję z tą "hołotą" to by zmienili zdanie i kazali wypłacać nauczycielowi co najmniej 300 procent;-);-)

15 marca, 17:01, Gość:

Skoro wy tak dobrze uczycie to dlaczego rodzice muszą opłacać korepetycje żeby dany uczeń miał jakąś wiedzę.

Bo hodują dzieci pierdoły, które siedziałby 24/24 w komórce, a potem takie Brajanki i Dżesiki w szkole muszą wysilić swoje główki i rodzice narzekają, że się dzieciom krzywda dzieje.

W
Waldek
17 marca, 14:29, piotr:

Właśnie w przeciwieństwie do nauczycieli to myśmy się uczyli. To my pracownicy wytwarzamy PKB, a nie nauczyciele. Nauczycieli poszli po łatwiznie na najłatwiejsze studia, na które przyjmowali każdego. Na informatyke byli za słabi, dlatego poszli na ciepłą posadkę w szkole. 13 i 14 pensja, nawet 15, nagrody jubileuszowe. A podatnik musi na wszystkich pracować.

Skoro tak dobrze jest nauczycielom, to czemu Ty, Piotrze nim nie zostałeś?

A
Ana
17 marca, 14:29, piotr:

Właśnie w przeciwieństwie do nauczycieli to myśmy się uczyli. To my pracownicy wytwarzamy PKB, a nie nauczyciele. Nauczycieli poszli po łatwiznie na najłatwiejsze studia, na które przyjmowali każdego. Na informatyke byli za słabi, dlatego poszli na ciepłą posadkę w szkole. 13 i 14 pensja, nawet 15, nagrody jubileuszowe. A podatnik musi na wszystkich pracować.

O 16 pensji nauczyciela może też coś s łyszałeś Piotrze?. Martwi mnie tylko dlaczego po ukończeniu ambitnych studiów, wybrałeś drogę pod górkę - czyli bez tych wszystkich przywilejów nauczycielskich?. Ominąłeś "ciepłą posadkę", nielogiczne.

p
piotr

Właśnie w przeciwieństwie do nauczycieli to myśmy się uczyli. To my pracownicy wytwarzamy PKB, a nie nauczyciele. Nauczycieli poszli po łatwiznie na najłatwiejsze studia, na które przyjmowali każdego. Na informatyke byli za słabi, dlatego poszli na ciepłą posadkę w szkole. 13 i 14 pensja, nawet 15, nagrody jubileuszowe. A podatnik musi na wszystkich pracować.

B
Bestia
11 marca, 15:23, Gość:

To nie jest wina nauczyciela, ze szkoła zostaje zamknięta. On jest gotowy do wykonywania pracy, za którą otrzymuje wynagrodzenie. Ponadto czas zawieszenia zajęć nie oznacza czasu wolnego - nauczyciele będą kontaktować się z uczniami droga mailową i na tyle ile możliwości pozwolą realizować materiał. Dlaczego zatem mają otrzymać tylko część wynagrodzenia? A to, ze przy okazji jeśli sami są rodzicami i są w stanie dzięki temu zapewnić opiekę swoim własnym dzieciom to sytuacja identyczna, jaka ma miejsce w okresie ferii zimowych czy letnich.

11 marca, 22:33, Gość:

To ja też w pracy dostanę 80% za gotowość do pracy.a nauczuciel 100%? No pytam się czym on się różni ode mnie?od nas pracujących w biurach,magazynach,sklepach prywatnych firmach?jak padnie firma to gdzie Ci wszyscy ludzie znajdą pracę?A biedny nauczyciel wróci do siebie i jeszcze może dostanie 14ke?

13 marca, 8:34, Belfer:

Trzeba było się uczyć!!!!???

13 marca, 23:30, Gość:

My nauczyciele pracujemy zdalnie z uczniami a nie siedzimy 4 literami w fotelu

Chyba żartujesz to rodzice za was pracują lenie. Nauczyciele też powinni otrzymać 80 % wynagrodzenia, rodzice też nie są winni sytuacji jaka jest obecnie. Zdalnie praca ile trwa?

G
Gość
11 marca, 15:36, Gość:

Tak nauczyciele sto procent a rodzic co 80 procent tesz nie jest winny co nauczyciel święta krowa to on jest dla dzieci a nie odwrotnie czemu nie ma sto procent

11 marca, 16:47, Nauczycielka:

Nauczyciel dostaje 100% ,bo potrafi napisać "też" , a nie "tesz" :)

12 marca, 15:22, Gość:

To się przekwalifikuj i zapraszamy do zawodu. Będziesz miał jak u Pana Boga za piecem.

15 marca, 1:46, Gość:

Hihi hihi,dobry tekst Nauczycielu;-);-);-) popieram! jeśli tylko jedna z tych Osób, które tu krzyczą jak tu nauczycielowi dobrze poszłaby na 45 minut poprowadzić i lekcję z tą "hołotą" to by zmienili zdanie i kazali wypłacać nauczycielowi co najmniej 300 procent;-);-)

Skoro wy tak dobrze uczycie to dlaczego rodzice muszą opłacać korepetycje żeby dany uczeń miał jakąś wiedzę.

G
Gość
11 marca, 15:23, Gość:

To nie jest wina nauczyciela, ze szkoła zostaje zamknięta. On jest gotowy do wykonywania pracy, za którą otrzymuje wynagrodzenie. Ponadto czas zawieszenia zajęć nie oznacza czasu wolnego - nauczyciele będą kontaktować się z uczniami droga mailową i na tyle ile możliwości pozwolą realizować materiał. Dlaczego zatem mają otrzymać tylko część wynagrodzenia? A to, ze przy okazji jeśli sami są rodzicami i są w stanie dzięki temu zapewnić opiekę swoim własnym dzieciom to sytuacja identyczna, jaka ma miejsce w okresie ferii zimowych czy letnich.

11 marca, 22:33, Gość:

To ja też w pracy dostanę 80% za gotowość do pracy.a nauczuciel 100%? No pytam się czym on się różni ode mnie?od nas pracujących w biurach,magazynach,sklepach prywatnych firmach?jak padnie firma to gdzie Ci wszyscy ludzie znajdą pracę?A biedny nauczyciel wróci do siebie i jeszcze może dostanie 14ke?

13 marca, 8:34, Belfer:

Trzeba było się uczyć!!!!???

13 marca, 23:30, Gość:

My nauczyciele pracujemy zdalnie z uczniami a nie siedzimy 4 literami w fotelu

Nie każdy mógł pójść na studia , mamusia czy tatuś nie mógł zasponsorować

A po drugie dlaczego obsługa pracująca w szkole ma mieć płacone 60%

G
Gość
13 marca, 21:56, Ojojoj:

A koscioly nadal otwarte kuzwa wszystko pozamykali oprocz kosciolow.No ta tam skupisk wirusow niebedzie o ludzie

Teraz na Mszach będzie mogło być max 50 osób i jest zachęta do dyspensy od Mszy świętej (czyli Biskup zachęca, żeby obejrzeć Mszę Świętą w TV i przyjąć duchową Komunię Świętą), kościoły są otwarte,bo to JEDYNE miejsce, które otwarte być powinno, żeby mieć możliwość Adorować Najświętszy Sakrament i prosić Boga o oddalenie zarazy.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Raz w miesiącu podsypuję tym zamiolkukasa. W mig wypuszcza nowe liście

Raz w miesiącu podsypuję tym zamiolkukasa. W mig wypuszcza nowe liście

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska