Przypominamy o obowiązku wpisywania prawidłowego numeru PESEL/NIP osoby, dla której wysyłasz informację (podatnika).
Pamiętaj, że wpisanie prawidłowego numeru PESEL/NIP Twojego pracownika w informacji o jego przychodach jest Twoim obowiązkiem wynikającym z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.
PESEL i NIP - to ważne!
Od stycznia 2022 roku nie ma możliwości przesłania drogą elektroniczną informacji PIT-11 za 2022 rok z wpisanym ciągiem tych samych cyfr (np. 1111111111 czy 9999999999).
- Nieprawidłowe numery PESEL/NIP wpisywane przez płatników utrudniają, a często uniemożliwiają podatnikowi rozliczenie się z podatku za 2022 r. w usłudze Twój e-PIT - podkreśla Kinga Błaszczyńska, rzecznik rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy.
Prawidłowy numer PESEL/NIP w informacjach przekazywanych do urzędu skarbowego pozwala na jednoznaczną identyfikację podatnika. Umożliwia to:
- wygenerowanie i udostępnienie osobie, dla której wysyłasz informację, zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl, oraz skorzystanie z ulg i odliczeń, co może umożliwić zwrot nadpłaty podatku,
- zalogowanie się osoby do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem danych autoryzujących, na które składają się m.in. PESEL lub NIP.
Aktualne wersje formularzy
Płatniku, pamiętaj, żeby wysłać dokumenty drogą elektroniczną w aktualnej wersji formularza: PIT-11 w wersji 29 a PIT-40A/11A w wersji 21. Zapewniają one wygenerowanie zeznań w usłudze Twój e-PIT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Informacje PIT-11 i PIT-40A/11A możesz przygotować na formularzu dostępnym na stronie podatki.gov.pl w zakładce Formularze elektroniczne dla płatników.
Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza.
