- Cieszymy się, że powstanie węzeł dwupoziomowy, bezkolizyjny ułatwiający komunikację w mieście, byle nie naszym kosztem! - mówili w ratuszu posiadacze działek ROD "Wypoczynek", położonych pomiędzy ul. Rataja i Szosą Toruńską - musimy dostać godziwe odszkodowania za poniesione na zagospodarowanie działek koszty. Jeśli zabierzecie część działek, np. 30, z ujęciem wody czy źródłem prądu, co zrobi reszta?
Inż. Anna Andrzejewska-Kalinowska, kierownik pracowni drogowej biura projektowego Scott Wilson w Poznaniu tłumaczyła: - Macie alternatywę - oddać wszystkie działki, albo ich część. Wola większości zdecyduje, czy otrzymacie odszkodowanie czy tereny zamienne. Pytania i uwagi wpiszcie do ankiety.
W rozdanych ankietach ludzie mieli zaznaczyć, który z czterech wariantów wybierają. Pierwszy, trzeci i trzeci "a" przewidują średnie ronda na skrzyżowaniu z Szosą Toruńską czyli drogą krajową nr 55. Drugi wariant zakłada skrzyżowanie ze światłami w tym miejscu.
Poza tym 3 i 3a uwzględniają dojazd do Drogi Mazowieckiej przez ul. Rataja oraz dwujezdniową rezerwę z pasem pod przyszły tramwaj. Wariant 3 najczęściej wybierali mieszkańcy. W opinii większości rozmówców "Pomorskiej" należy zabrać całe ogródki i wypłacić odszkodowania.
Odcinek biegnący niemal w 90 procentach szlakiem Trasy Średnicowej wybuduje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (do 2012 r), jednak na spotkaniu nie było jej reprezentantów.
Specjaliści z biura Scott Wilson zapewniali, że na każde pytanie zadane w ankiecie mieszkańcy otrzymają odpowiedź.