To będzie już trzecia retrościana w Bydgoszczy. To pomysł na to, jak w estetyczny sposób zagospodarować reklamami ścianę kamienicy przy Dworcowej 89, czyli tę, która jako pierwsza ukazuje się podróżnym wychodzącym z nowego dworca PKP Bydgoszcz Główna. - Wcześniej wisiały tam cztery niezbyt estetyczne billboardy - mówi Marek Iwiński, plastyk miejski. - Walczyłem o to, żeby budynek został wyremontowany, bo nie wyglądał najlepiej. Remont dobiega końca. Ze stworzeniem retrościany trzeba będzie jednak trochę poczekać, bo aura nie jest sprzyjająca.
Przeczytaj także: W Bydgoszczy uwolnili kolejny mural [wideo]
Prace nad reklamowym muralem rozpoczną się więc na wiosnę. Jak będzie wyglądał? - Byli u mnie ostatnio Państwo Sobiechowie, którzy rozpoczęli „reklamową rewolucję” w Bydgoszczy i są odpowiedzialni za dwa poprzednie murale. Mamy pomysł, by nazwać ten mural Kurierem Dworcowym. Retrościany szturmem weszły do świadomości bydgoszczan i bardzo się im podobają. Zresztą nie tylko im. W całej Polsce mówi się, że retrościana to bydgoska marka. Czekam na projekt od ich grafika. Myślę, że zaproponuje coś ciekawego. Do zagospodarowania jest naprawdę duża przestrzeń.
To część zmian, jakie cały czas zachodzą w pobliżu nowego dworca PKP. Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że co z tego, że podróżni będą mogli korzystać z nowego dworca, gdy po wyjściu z niego ich oczom ukaże się smutna, brzydka i pstrokata Bydgoszcz.
- Cały czas działamy w tej sprawie. Już udało się usunąć sporo, mówiąc delikatnie, niezbyt estetycznych reklam. Zmieniły się na przykład kioski zlokalizowane w pobliżu skrętu w ul. Fredry - mówi Iwiński. - Administracja Domów Miejskich będzie też remontować kolejne swoje kamienice. Z prywatnymi właścicielami pozostałych cały czas negocjujemy. Ulica Dworcowa jest reprezentacyjna, powinna zatem wyglądać jak najlepiej. Tak, żeby każdy turysta widział, do jakiego pięknego miasta przyjechał.
Do tematu wrócimy.
