Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa Telefonia podszywała się pod inną firmę? Trwa postępowanie

(tik)
Ktoś podaje się za Twoją firmę telekomunikacyjną? Skontaktuj się z operatorem i upewnij się, czy to jego przedstawiciele. Nie podawaj - także przez telefon - swoich danych. Twój operator je ma.
Ktoś podaje się za Twoją firmę telekomunikacyjną? Skontaktuj się z operatorem i upewnij się, czy to jego przedstawiciele. Nie podawaj - także przez telefon - swoich danych. Twój operator je ma. Pixabay.com
Konsumenci skarżą się UOKiK, że przedstawiciele Nowej Telefonii podają się za dotychczasowego operatora. Urząd sprawdzi, czy to prawda. Jeśli tak, to firmie grozi duża kara.

„Otrzymałem telefon z propozycją obniżki abonamentu. Kobieta, która dzwoniła, powiedziała, że dzwoni z Orange i że jest taka możliwość, żeby teraz obniżyć rachunek do 15 zł miesięcznie, czy się zgadzam. Jeżeli tak, to przyjedzie kurier. Nie było mowy o zmianie operatora, tylko o obniżeniu abonamentu.”

Przeczytaj też: W pogoni za niższym rachunkiem, uważaj na energetycznych oszustów

„Bez wcześniejszego umówienia w moim mieszkaniu (…) pojawiła się przedstawicielka handlowa Netia w celu podpisania dokumentów nowej umowy korzystniejszej dla stałych klientów. Po okazaniu jej swojego dowodu osobistego pani wskazała miejsca, gdzie mam złożyć podpis. (…) Wszystko działo się tak szybko, a ja byłam przekonana, że podpisuję umowę z operatorem z którego usług już od długich lat korzystam.” To fragmenty skarg zgłoszonych do urzędu.

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec Nowej Telefonii (NT). Okazuje się, że jej przedstawiciele mogą wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując, że reprezentują dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego, a dokumenty, które dają do podpisania, dotyczą zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, podczas gdy w rzeczywistości konsumenci mieli zawrzeć nową umowę z NT i zmienić dostawcę usług.

Czytaj także: 500 skarg na Polski Prąd i Gaz. UOKiK nałożył ponad 10 mln zł kary

Jeśli potwierdzi się zarzut, to urząd może nakazać zmianę praktyki, usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.

Oni oszukiwali klientów

Przypomnijmy, to nie pierwsza firma telekomunikacyjna, wobec której urząd wszczął postępowanie związane z nieprawidłowościami przy zawieraniu umowy. W grudniu 2016 r. Polski Prąd i Gaz otrzymał karę ponad 10 mln zł. Latem 2017 r. Telekomunikacja Cyfrowa prawie 500 tys. zł, a w marcu 2018 r. Twoja Telekomunikacja 1,5 mln zł kary.

Jak nie dać się oszukać

Dokładnie czytaj dokumenty, zwracaj uwagę na nazwę, logo i adres. Nie podpisuj ich od razu. Skontaktuj się z dotychczasowym operatorem i upewnij się, czy to jego przedstawiciele. Nie podawaj - także przez telefon - swoich danych. Twój operator je ma.

Czytaj również: Zmiana sprzedawcy prądu. Mamy wybór, więc bierzemy prąd z innych firm

Jeśli cokolwiek podpisałeś, żądaj kopii wszystkich dokumentów.

Od umowy zawartej poza siedzibą firmy, np. w domu, masz prawo odstąpić w ciągu 14 dni. Jeśli firma nie poinformuje cię o tym, termin wydłuża się do roku.

A jeżeli zostałeś wprowadzony w błąd i minął czas na odstąpienie od umowy? Możesz uchylić się od skutków oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu, albo żądać przed sądem stwierdzenia nieważności umowy.

Wideo: Przestępcy podszywali się pod agentów SKW i ABW. Zostali zatrzymani przez CBA

Źródło: X-news/Centralne Biuro Antykorupcyjne

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska